مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

دلایل زیادی از علاقه شخصی و اشتیاق برای کمک به دیگران گرفته تا اهداف مالی و شغلی برای تحصیل رشته پزشکی در مالزی وجود دارد. در هر صورت انتخاب این رشته نیازمند تعهد بلندمدت است و باید با دقت درباره آن تصمیم گرفت. با این وجود، از شایعه های مربوط به دشواری های تحصیلی رشته پزشکی و نداشتن زمان کافی نترسید، زیرا اگر با درک و آگاهی کامل این رشته را انتخاب کنید، در آینده منجر به شغلی شاد و رضایت بخش می شود. اگر دو دل هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا این دوره تحصیلی برای شما مناسب است یا نه، به جای درستی آمده اید. این راهنما همه چیزی که باید در مورد تحصیل در رشته پزشکی بدانید را توضیح داده است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور مالزی

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی متقاضیان باید حداقل مدرکی را که توسط انجمن پزشکی تعیین شده است ارائه نمایند، یکی از این مدارک STPM یا A- Level با داشتن AAC/ BBB/ ABC در رشته زیست شناسی، رشته شیمی، رشته ریاضیات و رشته فیزیک می باشد. تحصیلات استرالیایی SAM یا AUSMAT متقاضی به یکی از مواردی که اشاره می شود نیاز دارد. معدل 80% یا معادل B در رشته زیست شناسی، رشته فیزیک، رشته شیمی و رشته ریاضیات یا ATAR برابر با 80 شامل دروس زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی.

علوم پایه: کسب نمره 3 در CGPA از نمره 4 در دروس ریاضی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک. همچنین متقاضی باید حداقل نمره 5B را در دروس ریاضی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک کسب کرده باشد. داشتن یک موضوع در SPM در سطح O یا معادل آن باید ارائه شود.

اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

مهمترین شرط برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی درک علومی مثل شیمی و زیست شناسی می باشد. انجمن پزشکی در کشور مالزی درس های دیگری را برای ورود دانشجویان به دانشگاه در نظر گرفته است. تمامی متقاضیان باید در سطح تعیین شده به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند تا بتوانند در رشته های پزشکی مشغول به تحصیل شوند. تمامی علاقه مندان به تحصیل پزشکی باید با گواهی آزمون UEC در هر یک از درس های شیمی، فیزیک، ریاضی یا زیست شناسی نمره قبولی B4 را دریافت کرده باشند.

افراد برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید در مصاحبه، آزمون استعداد و یا آزمون ورودی برگزار شده شرکت نمایند و در آزمون پذیرفته شوند. برای تحصیل در رشته پزشکی متقاضیان باید مدرک عدم سوابق کیفری تایید شده، عدم داشتن بیماری های مسری و عدم داشتن بیماری های روحی و روانی را ارائه نمایند.




هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

یکی از نکاتی که برای متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور اهمیت دارد، هزینه های تحصیل در دانشگاه های مالزی می باشد.

رشته تحصیلی هزینه برای دانشجویان بومی هزینه برای دانشجویان بین المللی
رشته دستیاری دندانپزشکی
23600 RM
31800 RM
رشته تکنولوژی دندانپزشکی
36600 RM
68100 RM
رشته پزشکی
369900 RM
433500 RM
رشته تکنولوژی دندانپزشکی دانشگاه AIMST
112500 RM
183800 RM
رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی
285650 RM
364050 RM
رشته پزشکی در دانشگاه پنانگ 5 ساله
614490 RM
614490 RM
رشته پزشکی دانشگاه پردانا
508500 RM
508500 RM

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی

در این کشور دانشگاه های پزشکی تاسیس شده است که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. در این بخش به معرفی چند دانشگاه می پردازیم.

  • دانشگاه مالایا: یکی از بهترین دانشگاه های کشور مالزی که اولین دانشگاه تحقیقاتی نیز می باشد دانشگاه مالایا می باشد. در این دانشگاه 1700 مدرس مشغول به تدریس می باشند و 27000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه 17 دانشکده و مرکز تحقیقاتی وجود دارد.
  • دانشگاه Sains: این دانشگاه دارای سه محوطه دانشگاهی می باشد. یک محوطه بهداشتی در Kelantan، یک پردیس دانشگاهی در جزیره پنانگ و یک محوطه مهندسی در Nibong Tebal وجود دارد. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدودا 28300 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه ها به لحاظ ثبت نام دانشجو در کشور مالزی می باشد.
  • دانشگاه Kebangsaan: این دانشگاه در بندر باریو بانگی قرار گرفته است و یک دانشگاه عمومی می باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر در کشور مالزی و جنوب شرق آسیا محسوب می شود. در مقطع کارشناسی تعداد 17500 نفر و در مقطع کارشناسی ارشد 5105 نفر مشغول به تحصیل می باشند.
  • دانشگاه Putra: این دانشگاه قبلا به نام دانشگاه Pertanian شناخته می شده است. در سال 1971 میلادی بعد از ادغام این دانشگاه با دانشگاه کشاورزی، دانشگاه Malaya و دانشگاه کشاورزی در Serdang تاسیس شده است. در دهه 80 این دانشگاه با گسترش علم در زمینه فناوری و علوم گسترش یافت.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور مالزی متقاضی باید به مدت 5 سال تحصیل کند. متقاضیان مانند پزشکان پیش از شروع کار به عنوان دندانپزشک به مدت 12 ماه به دولت خدمت کنند. بعد از آن متقاضیان می توانند برای دوره های تخصصی اقدام کنند. مدت تحصیل در این دوره ها 3 سال می باشد.

زمینه های تخصصی در رشته دندانپزشکی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • دندانپزشکی اطفال؛
  • ارتودنسی؛
  • پزشکی و آسیب شناسی دهان؛
  • پریودنتولوژی؛
  • بهداشت عمومی دندانپزشکی؛
  • دندانپزشکی ترمیمی؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: