مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های تحصیلی در مالزی

رشته های تحصیلی در مالزی

با توجه به پیشرفت های بی سابقه کشور مالزی در سال های اخیر، مطالعه درباره رشته های تحصیلی در مالزی به یکی از پربازدیدترین موضوعات بدل شده است. کشور زیبای مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در نیمه جنوبی این سرزمین، که با عنوان شبه جزیزه مالزی شناخته می شود، در دانشگاه های معتبر ارائه می گردند. طبق آخربن اعلام QS نظام آموزشی مالزی در جایگاه 24 جهان قرار داشته و 7 دانشگاه این کشور در بین 500 مرکز آموزشی برتر جهان قرار دارند.

  • بهترین دانشگاه های مالزی در چه شهرهایی واقع شده اند؟
  • تحصیل رشته های مربوط به علوم پزشکی در مالزی به چه نحوی صورت می پذیرد؟
  • آیا مدرک اخذ شده در رشته های مختلف دارای اعتبار و صحت در سایر کشورها می باشد؟
  • هزینه تحصیل در رشته های گوناگون به چه صورتی است؟
  • آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی مالزی وجود دارد؟

درباره تحصیل در مالزی و ضوابط این کشور

کشور مالزی موفق شده است در قرن حاضر یکی از مهاجرپذیر ترین سرزمین های آسیایی لقب گیرد؛ دلیل این امر را علاوه بر امنیت حاکم در این کشور و سواحل زیبا و مناطق گردشگری آن، می توان در قوانین خاص و منحصر به فرد مربوط به تحصیل در مالزی جستجو کرد؛ دولت مالزی در دهه اخیر با وضع قانونی درباره سن متقاضیان روند دریافت ویزای تحصیلی مالزی را تسهیل نمود؛ بدین صورت که شرطی برای حداکثر سن مجاز وجود نداشته و افراد مسن نیز می توانند به دریافت ویزای مالزی مبادرت ورزند. همچنین امکان اخذ مدرک زبان انگلیسی در مالزی طی کوتاه ترین فرصت از دیگر مزیت های این کشور بر شمرده می شود. مدت زمان تحصیل رشته های گوناگون در مقطع کارشناسی 3 الی 4 و در مقطع کارشناسی ارشد 2 الی 3 سال برآورد می شود.

زبان رسمی مالزی مالایی بوده با این وجود امکان تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی فراهم می باشد. دانشگاه های کشور مالزی با ارائه انواع خدمات چون اینترنت، تجهیزات ورزشی و خوابگاه های درجه 1 اهمیت بسیاری برای دانشجویان بین المللی قائل بوده و درصد قابل توجهی از اشخاص با تجربه تحصیل در مالزی رضایت خود را مبنی بر خشنودی از کیفیت ارائه خدمات در شهرهای مالزی ابراز داشته اند. ارائه مدرک دبیرستان با حداقل معدل 14 از ضوابط مقدماتی دریافت مجوز حضور در رشته های تحصیلی گوناگون این سرزمین می باشد. همچنین دانشجویان مقطع دکتری ملزم به داشتن آیلتس 6 می باشند.

چگونگی اخذ پذیرش در رشته های مختلف تحصیلی در مالزی

ذکر این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان می بایست دو ماه پیش از آغاز هر ترم تحصیلی در مالزی، اقدام به اخذ مجوز نمایند. دوره های تحصیلی دانشگاه های مالزی طی سال در 3 ترم ارائه شده و به عنوان نمونه متقاضیان بین المللی علاقه مند به شروع کلاس های دانشگاه از ماه ژوئن ملزم به ارسال درخواست خود حداکثر تا پایان ماه آوریل هستند. به رغم اینکه عموم دانشگاه های مالزی آزمونی جهت سنجش سواد علمی افراد از آن ها به عمل نمی آورند، تسلط افراد بر زبان سنجیده شده و جهت شرکت در دوره های هر یک از دانشگاه ها مهاجرین در تست مربوطه حضور خواهند یافت. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی مالزی می پردازیم:

  • ارائه مدرک زبان معتبر؛
  • دیپلم دبیرستان همراه با ریز نمرات؛
  • پاسپورت دارای اعتبار؛
  • 2 قطعه عکس؛
  • اثبات پشتوانه مالی؛
  • گواهی سلامت؛


تحصیل در دانشگاه های مالزی به فراخور دانشگاه هدف و شهر مربوطه دارای هزینه های متفاوتی می باشد؛ در مجموع افراد می توانند با اخذ ویزای تحصیلی در مالزی و پرداخت هزینه های بسیار کمتر نسبت به کشورهایی چون آلمان و اتریش در جهت تحقق رویای خود در رشته تحصیلی مربوطه گام بردارند. همچنین دانشگاه های مالزی با ارائه طیف بسیار وسیعی از انواع رشته ها، انتخاب را برای افراد تسهیل نموده و تخصیص انواع بورسیه های تحصیلی مزید بر علت گشته تا توجه بسیاری از متقاضیان به تحصیل در مالزی جلب گردد. دانشجویان دارای معدل بالا در هر ترم قادر خواهند بود حداکثر تا 40% از هزینه شهریه ترم آتی خود را پرداخت نکنند. اغلب این کمک هزینه ها به دانشجویان مقطع دکتری اختصاص یافته و از جمله آن ها می توان به بورسیه تحصیلی SFP اشاره کرد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته های تحصیلی در مالزی

بسیاری از دانشگاه های مالزی همچون University Putra Malaysia دارای سطح کیفی بسیار بالایی در امور آموزشی بوده و با کادر مجرب و متخصص به ارائه کورس های تحصیلی برای دانشجویان پرداخته و دارای رتبه های زیر 100 در رده بندی جهانی می باشند. در ادامه به بررسی 4 دانشگاه برتر مالزی می پردازیم:

نام دانشگاه رتبه جهانی
Universiti Malaya 70
Universiti Putra Malaysia
159
Universiti Kebangsaan Malaysia
160
Universiti Sains Malaysia
165

دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی بوده و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله ایران مدرک تحصیلی اخذ شده در دانشگاه های مالزی را به رسمیت می شناسند. از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در مالزی می توان به (University Teknologi Malaysia (UTM اشاره کرد.

هزینه تحصیل در رشته های گوناگون مالزی

به رغم اینکه امکان تحصیل رایگان در مالزی محدرد به یکسری رشته ها می باشد، هزینه تحصیل در دانشگاه های مالزی بسیار مقرون به صرفه بوده و معقول ترین انتخاب برای افراد با سرمایه محدود دانشگاه های دولتی مالزی می باشند. در رتبه های بعدی دانشگاه های خصوصی و بین المللی قرار دارند که جهت تحصیل افراد با متوسط درآمد نسبتا بالاتر در نظر گرفته شده اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: