مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه در فنلاند

خوابگاه در فنلاند

آپارتمان های دانشجویی در فنلاند

تقریباً یک سوم دانشجویان فنلاند در آپارتمان های دانشجویی زندگی می کنند زیرا هزینه های مسکن معقول است و پروسه درخواست برای آپارتمان ساده بوده و همچنین تجهیز آن نیز ساده است. آپارتمان های دانشجویی همیشه یا در چند قدمی مدارس و دانشگاه ها هستند و یا با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی هستند. در ابتدای ترم پاییز ممکن است کمبود مسکن دانشجویی وجود داشته باشد. سازمان های مسکن دانشجویی در 22 محل وجود دارند. در برخی از محلات، دانشجویان انتقالی(مبادله ای) سهمیه های مشخصی که برای مسکن اختصاص داده شده دارند، بخاطر همین این دانشجویان در مناطق دیگر در اولویت قرار دارند.

انواع مسکن دانشجویی در فنلاند

مسکن دانشجویی به اشکال مختلفی موجود است و اگر وضعیت شما در طول دوران دانشجویی تغییر کرد، می توانید برای نوع دیگری از مسکن درخواست دهید.

  • آپارتمان مشترک: گزینه خوبی برای دانشجویان مجرد می باشد که معمولا بین 2 تا 4 دانشجو مشترک است. هر مستاجر اتاق مخصوص به خود را دارد ولی آشپزخانه و حمام مشترک هستند. البته برخی افراد اتاق نشیمن مشترک دارند. مبلمان اولیه در اتاق مستاجرین معمولا شامل تخت و میز می شود و آشپزخانه ها نیز معمولا با وسایل اولیه مبله می شوند.
  • آپارتمان استودیویی: این گزینه نیز برای دانشجویان مجرد خوب است، اما گران تر است و همیشه به راحتی به دست نمی آید. تعداد آپارتمان های استودیویی محدود است، بنابراین ممکن است مجبور شوید در نوبت قرار بگیرید.
  • آپارتمان گروهی: اگر می خواهید با گروهی از دوستان خود زندگی کنید، می توانید یک آپارتمان کامل را با هم اجاره کنید. علاوه بر اتاق خواب های مجزا و آشپزخانه، اکثر آپارتمان های گروهی دارای یک اتاق نشیمن مشترک هستند.
  • آپارتمان خانوادگی: آپارتمان های خانوادگی معمولا 2-3 اتاق و یک آشپزخانه بزرگ یا کوچک دارند. این آپارتمان ها برای زوج ها و خانواده های دارای فرزند در نظر گرفته شده است و معمولا در نزدیکی خدماتی مانند زمین بازی و مهدکودک قرار دارند.


امکانات آپارتمان های دانشجویی در فنلاند

آپارتمان های دانشجویی عموما دارای امکانات مشترکی مانند سونا، اتاق های خشکشویی مجهز به ماشین لباسشویی و خشک کن، اتاق های باشگاه و غیره هستند. آنها مجهز به خطوط تلفن اند و دسترسی به اینترنت را امکان‌پذیر می‌کنند، و همچنین تعداد فزاینده‌ای از آپارتمان‌های دانشجویی به یک شبکه کامپیوتری در یک کالج/دانشگاه متصل می‌شوند.

نحوه یافتن و درخواست مسکن دانشجویی در فنلاند

برای درخواست آپارتمان دانشجویی باید به عنوان دانشجو در یک موسسه آموزشی فوق جامع ثبت نام کنید. تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند برای آپارتمان های دانشجویی اقدام کنند. همچنین اگر یکی از شرکا دانشجو باشد، می توانند برای زوج ها و خانواده ها درخواست آپارتمان های خانوادگی داشته باشند.

مراحل پیدا کردن آپارتمان در فنلاند

  • سازمان مرکزی مسکن دانشجویی در فنلاند SOA، انجمن فنلاند سازمان های مسکن دانشجویی است. به پایین صفحه بروید و 'خانه جدید خود را اینجا بیابید!' و همچنین از نقشه یا لیست می توانید هر یک از 22 سازمان منطقه ای مسکن دانشجویی در سراسر فنلاند را پیدا کنید.
  • از سایت منطقه ای که در آن تحصیل خواهید کرد دیدن کنید
  • آپارتمان ها / اقامتگاه های موجود را جستجو کنید. اگر چیزی مناسب پیدا کردید،
  • مراحل درخواست مسکن و فرم های درخواست در هر یک از سایت ها گنجانده شده است

این سایت ها همچنین حاوی نکاتی برای دانشجویان خارجی و فنلاندی، اطلاعات فرهنگی و قوانین و دستورالعمل هایی برای زندگی در مسکن دانشجویی هستند.

مبله کردن آپارتمان در فنلاند

پس از اینکه آپارتمان دانشجویی خود را پیدا کردید - اکنون باید آن را پر کنید! اگر نمی خواهید یک آپارتمان کامل و پر از اثاثیه بخرید، می توانید لوازم و اثاثیه را از یک سرویس اجاره مبلمان اجاره کرده و به یکباره، سریع و آسان به همه کارهایتان رسیدگی کنید.

FURENT در فنلاند

این خدمات می تواند به طور کامل هر آپارتمانی را که بخواهید در هر نقطه از جنوب فنلاند مبله کند. اثاثیه و لوازم مورد نیاز خود را مشخص کنید و Furent آنها را برای شما ترتیب خواهد داد. خدمات Furent شامل مونتاژ و تحویل پس از پایان دوره اجاره است. اجاره مبلمان برای مشتریان خصوصی و شرکتی، کوتاه مدت یا بلند مدت در دسترس است. تمام خدمات کاملاً متناسب با نیاز و بودجه شما است.

قیمت ها به صورت موردی با توجه به موقعیت مکانی، میزان مبلمان و مدت اجاره محاسبه می شود. به عنوان مثال، یک آپارتمان 1 خوابه کاملا مبله برای دو نفر به مدت 12 ماه از حدود 200 یورو در ماه شروع می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: