مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تمدید استادی پرمیت کانادا

تمدید استادی پرمیت کانادا

اجازه ی تحصیل study permit این اجازه را به دانشجویان خارجی می دهد که در موسسه ایی (DLI (Designated Learning Institutions تحصیل کنند.

ویزای دانشجویی اجازه می دهد وارد کانادا شوید
اجازه تحصیل اجازه می دهد در کانادا بمانید

منقضی‌شدن استادی پرمیت کانادا

پیش از اطلاع از نحوه ی تمدید استادی پرمیت کانادا، بهتر است بدانیم افراد در چه شرایطی Student Status خود را از دست می‌دهند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • استادی پرمیت قبل از اقدام برای دریافت استادی پرمیت جدید منقضی شده باشد.
  • شرایط استادی پرمیت نظیر DLI، نوع تحصیل، محل تحصیل و مدت زمان تحصیل را تغییر داده باشید.
  • از شرایط استادی پرمیت تبعیت نکرده‌ باشید.

گفتنی است تا وقتی دولت کانادا Status دانشجویان را بازیابی یا تمدید نکند، افرادی که Student Status خود را از دست داده‌اند، نمی‌توانند در کانادا ادامه‌تحصیل دهند.

افراد واجد شرایط برای تمدید استادی پرمیت کانادا

دانشجویانی که استادی پرمیتشان منقضی شده است؛ اما شرایط ماندن در کانادا را دارند و از قوانین استادی پرمیت تبعیت کرده‌اند، می‌توانند برای تمدید آن اقدام کنند و تحصیل خود را در این کشور ادامه دهند. برای این منظور، آنان باید برای استادی پرمیت جدید و تمدید وضعیت اقامت موقت خود در کانادا اپلای و هزینه ی موردنیاز را نیز پرداخت کنند. هزینه ی مدنظر برای تمدید استادی پرمیت کانادا 350 دلار خواهد بود، که 200 دلار آن برای تمدید و 150 دلار آن برای Study Permit جدید هست.

از زمان اقدام برای دریافت استادی پرمیت جدید تا زمان مشخص‌شدن نتیجه ی آن، متقاضیان می‌توانند در کانادا بمانند. هنگام اپلای نیز از بخش سوم، فرم Restore my Status را انتخاب کنید و هزینۀ مربوط به تمدید را هم مدنظر قرار دهید.


زمان مناسب برای تمدید استادی پرمیت

براساس آخرین آپدیت های سایت اداره ی مهاجرت کانادا IRCC، بهترین زمان به‌منظور اقدام برای تمدید استادی پرمیت، 30 روز پیش از اتمام تاریخ انقضای آن است. در این روند، باید به این موضوع توجه کنید که تاریخ انقضای گذرنامه‌تان به‌اتمام نرسیده باشد. همچنین، کسانی که پیش از به پایان رسیدن تاریخ انقضای استادی پرمیتشان برای تمدید آن اقدام می‌کنید، تا اتمام تاریخ اعتبارش می‌توانند مانند گذشته (طبق شرایط استادی پرمیت پیشین) به تحصیلشان ادامه دهند؛ اما آنچه بعد از پایان تاریخ اعتبار پیش خواهد آمد، به تصمیم دولت کانادا مبنی‌بر موافقت یا مخالفت برای تمدید استادی پرمیت بستگی دارد.

اعتبار استادی پرمیت یا براساس همان تاریخ مندرج به‌اتمام می‌رسد یا 90 روز بعد از پایان تحصیلات دانشجو. این 90 روز از زمانی آغاز می‌شود که دانشجو از دانشگاه پیامی مبنی‌بر اتمام تحصیلات دریافت کرده یا مدرکش را از دانشگاه گرفته باشد. دانشجویانی که درسشان دیرتر از موعد به‌پایان خواهد رسید، باید حداقل 30 روز پیش از پایان تاریخ انقضای استادی پرمیت، برای تمدیدش اقدام کنند.

مراحل تمدید استادی پرمیت کانادا

به‌منظور تمدید استادی پرمیت، باید با مراحل آن آشنا شوید که درادامه، درباره ی آن‌ها سخن خواهیم گفت. در بیشترِ مواقع، می‌توان برای تمدید استادی پرمیت ازطریق آنلاین اقدام کرد؛ اما درصورت ناتوانی و غیرممکن‌بودن اپلیکیشن آنلاین، می‌توان به‌صورت برگه‌ای این کار را انجام داد. مراحل تمدید آنلاین استادی پرمیت بدین‌شرح است:

مرحله اول

اولین مرحله برای تمدید استادی پرمیت کانادا این است که مطمئن شوید تمام ابزار لازم برای اقدام به صورت آنلاین را در دسترس خود دارید، ازجمله اسکنر یا دروبین برای کپی الکترونیکی مدارک و کارت بانکی معتبر.

مرحله دوم تا چهارم

در دومین مرحله، از نحوۀ پر‌کردن فرم که در این صفحه توضیحاتش ذکر شده است، باید مطلع شوید. در سومین مرحله، لازم است پاسخ‌هایتان را هنگام پر‌کردن فرم آماده کنید؛ زیرا مدارکی که باید ارائه کنید، تا حدودی به جواب‌های متقاضی نیز بستگی دارد. در چهارمین مرحله نیز، از متقاضی خواسته می‌شود که هزینۀ موردنیاز را آماده کند.

مرحله پنجم

در این مرحله، باید به صفحه اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا IRCC مراجعه و در آن ثبت‌نام کنید؛ زیرا تنها با استفاده از حساب کاربری می‌توان استادی پرمیت کانادا را آنلاین تمدید کرد. با استفاده از این حساب، می‌توانید هزینه‌ها را پرداخت و اپلیکیشنتان را سابمیت و Status خود را بررسی کنید.

مدارک موردنیاز برای تمدید استادی پرمیت کانادا

مدارک عمومی موردنیاز برای اقدام به‌منظور تمدید استادی پرمیت ازاین‌قرارند: گواهی پرداخت هزینه، کپی صفحات گذرنامه (شامل اطلاعاتی نظیر شمارۀ گذرنامه، تاریخ صدور و انقضا، نام و تاریخ تولد، مُهر درج‌شدۀ دولت کانادا و دیگر اطلاعات مندرج در صفحات دیگر گذرنامه‌)، کپی مدرک شناسایی و سفر، کپی مدرک مهاجرت (مربوط به وضعیت فعلی)، کپی گواهی ازدواج، گواهی یا نامۀ پذیرش یا ثبت‌نام در مؤسسۀ آموزشی، ریزنمره‌های دو سال گذشته، گواهی تمکّن مالی و نامۀ MIDI مبنی‌بر پذیرش اپلیکیشن به‌منظور دریافت CAQ یا CSQ برای افراد حاضر در کبک.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: