مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کاریابی در مونترال

کاریابی در مونترال

برای کار قانونی در ایالت کبک، باید دارای شماره‌ی بیمه‌ی تامین اجتماعی (SIN) باشید. پس از رسیدن به کبک و در اسرع وقت، برای گرفتن کارت SIN خود اقدام کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، شروع به کار کنید. پس از گرفتن شماره‌ی SIN خود، مهم است که معرفی ‌نامه‌های ‌تان ارزیابی شود تا کارفرمایان کانادایی، قادر به درک صلاحیت‌ها و تجربه‌ی شما و مقایسه‌ی آن با استانداردهای موجود در کانادا باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزیابی معرفی‌ نامه‌های خود، با مرکز معرفی‌ نامه‌های بین ‌المللی کانادا تماس بگیرید. اگر دارای تجارتی هستید، برای انجام تجارت خود در استان کبک، باید مجوز تجارت در کانادا را داشته باشید. به این منظور، با Red Seal، سازمان صادرکننده‌ی گواهینامه‌ی تجارت در کانادا تماس بگیرید. تجار و حرفه‌ای‌ها ممکن است نیاز به ثبت ‌نام در سازمان ناظر استانی خود داشته باشند. شما می‌توانید سازمان ناظر استانی شغل یا تجارت خود را در دفترچه‌ی تلفن یا با جستجوی آنلاین در اینترنت پیدا کنید. برای مثال، دندان ‌پزشکان باید سازمان دندان پزشکان کبک را سرچ کنند. اگر نیاز دارید مهارت‌های زبانی خود را به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی بهبود بخشید، در یک دوره‌ی آموزش زبان ثبت ‌نام کنید. توانایی صحبت کردن، درک و نوشتن روان به زبان انگلیسی یا فرانسوی، یک ضرورت در کبک است. اگر نیاز دارید مهارت‌های فرانسوی و انگلیسی خود را بهبود بخشید، حتماً قبل از آمدن به کبک، تحصیل را شروع کرده و بلافاصله پس از ورود، در یک دوره‌ی آموزش زبان ثبت ‌نام کنید. فرانسوی زبان رسمی کبک است. بنابراین، مهم است که شما توانایی متوسطی در صحبت کردن، خواندن و درک زبان فرانسوی داشته باشید. تعداد بی‌شماری سازمان‌های اجتماعی و خدمات به مهاجران و همچنین موسسات آموزشی وجود دارد که دوره‌های آموزش زبان فرانسه را برگزار می‌کنند، برخی از آن‌ها برای تازه واردها رایگان است. نکته: علاوه بر گذراندن دوره‌ها، تماشای تلویزیون به زبان فرانسوی، خواندن روزنامه‌های فرانسوی و دوستی با همسایگان فرانسوی زبان، روش‌های خوبی برای کمک به شما در یادگیری زبان در مدت زمان کوتاه است!

مونترال یکی از شهرهای مهم‌ کانادا و قطب اقتصادی استان کبک شناخته می‌شود و منطقۀ متروِ این شهر بخش درخورتوجهی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. برخی از صنایع مهم مونترال عبارت‌اند از: تولید موادغذایی، فیلم، بانکداری و امورمالی، بخش فناوری نانو، فناوری‌های زیست‌محیطی، فناوری اطلاعات، هوافضا و خدمات.

کار مهاجران در مونترال

مونترال صنایع مختلفی دارد و مسیرهای فراوانی را پیش روی مهاجران قرار می‌دهد؛ اما با وجود نیروی کار داخلی، رقابت زیادی در این زمینه دیده می‌شود. این شهر مؤسسه‌های آموزش عالی زیادی نیز دارد که از متقاضیان کار استقبال می‌کنند. شایان ذکر است تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای استخدام در کانادا الزامی است؛ البته زبان اصلی موردنیاز به حرفه‌ای بستگی دارد که می‌خواهید در آن فعالیت کنید.

پیش از آنکه شرکتی کانادایی فرد خارجی را استخدام کند، باید نظر بازار کار را از منابع انسانی و توسعۀ اجتماعی کانادا بپرسد تا تأثیر آن فرد بر بازار کار کانادا ارزیابی شود. پس از آنکه کارفرما اجازۀ استخدام فرد را پیدا کرد، نوبت به دریافت مجوز کار (Work Permit) می‌رسد. گفتنی است این سخت‌گیری‌ها برای تمامی حرفه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و اگر فرد تخصص ویژه‌ای در زمینه‌ای خاص داشته یا در آن زمینه نیروی کار کم باشد، کاریابی در مونترال راحت‌تر خواهد بود.

نکتۀ مهم دیگر اینکه واجد‌شرایط‌بودن برای مهاجرت به کانادا بدین‌معنا نیست که تحصیلات و تجربۀ کار و مدارک حرفه‌ای شما در کانادا تأیید‌شده هستند؛ بنابراین پیش از فعالیت در حرفه‌ای تحت‌نظارت، باید مدارکی تأییدشده در دست داشته باشید. حدود 20 درصد از مشاغل موجود در کانادا تحت‌نظارت هستند؛ ازجمله مشاغل حوزۀ مراقبت‌های درمانی، خدمات مالی، بخش‌های قانونی و بخش‌های خدماتی مانند لوله‌کشی و نجاری و آرایشگری. دلیل تحت‌نظارت‌بودن این مشاغل حفظ سلامتی و امنیت و استاندارهای مدنظر است.

ادارۀ ارجاع مدارک خارجی دولت کانادا مسئول ارائۀ اطلاعات و خدمات ارجاعی مربوط به مدارک کارگران خارجی است و از این طریق به آنان کمک می‌کند تا مهارت‌هایشان را در بازار کار کانادا به‌کار گیرند. دراین‌میان، évaluation comparative des études effectuées hors du Québec مدرکی است که بین سیستم آموزشی کبک و تحصیلات انجام‌شده در خارج از کبک ارتباط برقرار می‌کند.

ویزای کارکانادا

علاقه‌مندان به کار در کانادا باید برای دریافت مجوز کار (Work Permit) درخواست دهند. این مجوز کار ممکن است از نوع Skilled Worker یا Temporary Worker یا Provincial Nominee باشد که در بیشتر مواقع، پیش از ورود به کانادا باید برای دریافت آن اقدام کنید. همچنین، درصورتی‌که فرد به‌عنوان Sponsored Applicant واجد‌شرایط شده یا پیشنهاد شغلی (با تلاش خود یا از‌طریق برنامۀ Provincial Nominee) داشته باشد، مدت زمان انتظار برای استخدام‌شدن کمتر خواهد شد. براساس قوانین موجود در کبک، کارگران ماهر و متخصص (Skilled Workerها) در دو مرحله گزینش و انتخاب می‌شوند: 1. ابتدا باید برای دولت کبک اپلای کنند؛ 2. اپلیکیشن جداگانه برای دریافت اقامت دائم به CIC سابمیت کنند.


وب‌سایت‌های کاریابی در مونترال

از راهکارهای اصلی کاریابی در مونترال، استفاده از موتورهای جست‌وجو برای یافتن وب‌سایت‌‌های کاریابی است. همچنین، متقاضیان می‌توانند رزومۀ خود را به‌صورت آنلاین ارسال یا در شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند لینکدین پست کنند تا کارفرمایان مناسب آنان را استخدام کنند. در این زمینه، وب‌سایت‌های متعددی نیز دردسترس هستند که افراد با ثبت‌نام در آن‌ها، می‌توانند موقعیت‌های شغلی جدید را ازطریق ایمیل دریافت کنند. علاوه‌براین، دولت کانادا خدمات فراوانی برای کمک به کارجویان طراحی کرده است؛ مثلاً jobbank و emploi quebec. برخی دیگر از آژانس‌های کاریابی دولتی برای کمک به این دسته از افراد عبارت‌اند از: CREMCV – CREMCV، CJE Montréal، EasyExpat، Monster Jobs، Job Search Engine، Job Search Canada، Jobboom، hirecanada و craigslist.

گفتنی است یکی دیگر از راه‌های مفید در پیداکردن شغل، کمک‌گرفتن از دوستان و آشنایان و همکاران سابق است‌. به‌عبارت‌دیگر، دوستان و آشنایان و همکاران سابق شما بر اطلاعات فعلی‌تان از بازار کار ارجحیت دارند‌؛ بنابراین، دایره ی دوستان و همکارانتان را گسترده و پروفایل خود را در شبکه‌های اجتماعی‌ای مانند لینکدین حرفه‌ای‌تر کنید.

راهکارهای دیگری نیز برای کاریابی در مونترال وجود دارند. برخی از این راهکارها بدین‌شرح‌اند‌: فروم‌ها (easyexpat نیز منبع مفیدی برای یافتن شغل است که در آن می‌توانید براساس صنعت مدنظرتان جدیدترین فرصت‌های شغلی را مشاهده کنید)، روزنامه و انتشارات محلی و بنگاه‌های کاریابی.

نکته ی دیگر درباره ی موسسات کاریابی این است که موسسات یادشده سازمان‌هایی هستند که کارمندان و کارفرمایان مناسب را به یکدیگر معرفی می‌کنند (نظیر Emploi Québec). بسیاری از آژانس‌های کاریابی در حوزه‌های تخصصی مانند کامپیوتر، پرستاری، حسابداری، ساخت و تولید فعالیت می‌کنند؛ ازجمله Adecco، Kovasys.com، Headhuntersdirectory.ca، Hunt Personnel، Kelly Services، Manpower Professional و The People Bank.

ناگفته نماند افرادی که در جست‌وجوی کارهای کوتاه‌مدت هستند، می‌توانند از کمک Temporary Agencyها استفاده کنند. Job Fairها نیز فرصت‌های شغلی دردسترس را در‌اختیار کارجویان قرار می‌دهند و آنان از این طریق می‌توانند کارفرمایان متعددی را در طول روز ملاقات کنند و برای چند عنوان شغلی درخواست دهند. Job Fairها خارج از کانادا هم وجود دارند تا کارجویان را برای مهاجرت به کانادا تشویق کنند. شایان ذکر است بسیاری از Job Fairها در حوزه ی خاصی مانند انرژی و معدن فعالیت می‌کنند.

مراحل کاریابی در مونترال

مراحل کاریابی در مونترال به‌ترتیب ازاین‌قرار است:

  • نوشتن رزومه
  • تحقیق دربارۀ کارفرمایان مناسب برای حوزۀ تخصصی متقاضی
  • یافتن فرصت‌های شغلی (آگهی‌های استخدامی)
  • نوشتن کاورلِتِر
  • درخواستِ استخدام (تکمیل اپلیکیشن‌های شغلی)
  • مصاحبه
  • انجام کارهای موردنیاز بعد از مصاحبه
  • استخدام و مشغولِ فعالیت‌شدن
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: