مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین کالج‌ های تورنتو

بهترین کالج‌ های تورنتو

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر خشکی است و قلمرو آن دارای تنوع زیستی مناسبی می‌باشد. از مناطق شهری پُرجمعیت در جنوب آنتاریو گرفته تا توندرای قطب شمال و جنگل‌های بارانی سرسبز شمال غربی اقیانوس آرام، کانادا امکانات فراوانی برای سفر در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این کشور بزرگ، شهرهای دانشگاهی سرزنده‌ای وجود دارد: از تورنتوی باشکوه و مونترال جذاب گرفته تا ونکوور زیبا، شما انتخاب‌های زیادی در اختیار دارید.

کالج‌های انتاریو برای کیفیت آموزشی و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی خود، با دانشگاه‌ها رقابت می‌کنند. 24 کالج دارای بودجه‌ی عمومی در انتاریو، به‌عنوان کالج هنرهای کاربردی و فن‌آوری (CAAT) شناخته می‌شوند. از این تعداد، پنج کالج (هامبر، شریدان، کانستوگا، سنکا و جورج براون) به‌عنوان موسسه‌ی فن‌آوری و یادگیری پیشرفته (Institutes of Technology and Advanced Learning) به‌رسمیت شناخته می‌شوند.

کالج Centennial در تورنتو، قدیمی‌ترین کالج با بودجه‌ی دولتی در انتاریوست. این موسسه همچنین با داشتن تقریباً 100 گروه قومی-فرهنگی و نزدیک به 80 زبان در موسسات خود، به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین موسسات آموزشی در کانادا شناخته می‌شود. کالج Centennial با موسسات سراسر جهان ارتباطات خود را حفظ کرده و دانشجویان خارجی را به‌طور فعال جذب می‌کند. بیش از 150 دوره در سطح لیسانس، دیپلم و گواهینامه، در این کالج ارائه می‌شود.

کالج بورئال (Collège Boréal)، یک موسسه‌ی فرانسوی زبان است که در مناطق شمالی و جنوب غربی انتاریو فعالیت می‌کند. این کالج، 78 دوره‌ی تحصیلات تکمیلی و کارآموزی را به بیش از 9000 دانشجو ارائه می‌دهد و بر آموزش عملی نیز تاکید دارد. برای حضور در این کالج، دانشجویان باید به زبان فرانسه تسلط داشته باشند.

کالج Algonquin، با داشتن سه پردیس دانشگاهی در آتاوا، پرت و پمبروک، بیش از 180 دوره‌ی تحصیلی برگزار می‌کند و با رویکردی عملی در زمینه‌ی آموزش، دانشجویان را برای نیروی کار جهانی آماده می‌سازد.

آموزش عالی کانادا مقاطع مختلفی برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بومی و بین‌المللی در سیستم آموزشی تعریف کرده‌ است. یکی از این مقاطع کالج‌ است که به‌ دو دستۀ دولتی و خصوصی تقسیم شده‌اند. دانشجویان با تحصیل در کالج‌های کانادا آمادگی لازم را برای ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور و دیگر کشورها به‌دست می‌آورند. برای ورود به کالج مدنظر، متقاضیان حداقل یک‌ سال پیش از شروع سال تحصیلی باید اقدام کنند. گفتنی است شرایط ورود به هرکدام از کالج‌ها براساس ایالت و رشته‌های ارائه‌دهنده ممکن است متفاوت باشد.


مزایای تحصیل در کالج‌های تورنتو

ازجمله مزایای تحصیل در کالج‌های تورنتو شهریۀ مقرو‌ن‌به‌صرفه است؛ به‌طوری‌که دانشجویان بین‌المللی به‌طور متوسط حدود 22500 دلار در سال شهریه می‌پردازند. همچنین، فرایند درخواست تحصیل در کالج‌های تورنتو و ایالت‌های دیگر کانادا بسیار ساده‌تر از دیگر کشورهاست. مجلۀ معتبر اکونومیست شهر تورنتو را از‌لحاظ رفاه زندگی و امنیت اجتماعی چهارمین شهر برتر دنیا معرفی کرده است و دانشگاه‌ها و کالج‌‌های این شهر نیز در رتبه‌بندی مراکز آموزشی جهان جایگاه‌های مطلوبی جای گرفته‌اند. با پذیرش از کالج‌های تورنتو، اجازۀ کار به دانشجویان داده می‌شود و برای همراهشان هم ویزا می‌توانند دریافت کنند و آنان نیز اجازۀ کار خواهند داشت.

بهترین کالج های تورنتو

درادامۀ مقاله، بهترین کالج‌ های تورنتو را معرفی خواهیم کرد.

کالج جرج براون

از بهترین کالج ‌های تورنتو کالج جورج براون (George Brown) است که بیش از 160 رشتۀ تحصیلی را ارائه می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، در سیستم تمام‌وقت آموزشی کانادا یکی از برنامه‌های گستردۀ آموزشی و پژوهشی به‌حساب می‌آید. شیوۀ آموزشی میدانی در کالج جرج براون این فرصت را به دانشجویان می‌دهد که با بخش‌های گوناگون شرکت‌ها و صنایع مختلف آشنا و برای حضور در محل کار بعد از فارغ‌التحصیلی آماده شوند. دانشجویان بین‌المللی این کالج از حمایت‌ها و بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی مختلف، به‌ویژه بیمۀ درمانی می‌توانند بهره‌مند شوند.

کالج سنکا

کالج سنکا (Seneca College) با شیوۀ آموزشی دانشجومحور و استفاده از استادان برجسته، به یکی از بهترین کالج‌ های تورنتو تبدیل شده است. در شیوۀ آموزشی کالج سنکا، تحصیل چیزی بیشتر از حضور در کلاس و گذراندن دروس مختلف است؛ بنابراین، دانشجویان به‌شکل عملی و نظری تجربه‌های متفاوتی در فضای کلاس و بیرون از آن کسب خواهند کرد. دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در کالج سنکا، از مزایایی همچون کمک‌هزینۀ تحصیلی، خدمات بهداشتی، اقامت، کارگاه‌های آموزشی، ویزاهای و مجوزهای مختلف دانشجویی برخوردار می‌شوند. در این کالج، بیش از 180 رشته برای تحصیل وجود دارد و فارغ‌التحصیلی از آن بخت ورود سریع به بازار را افزایش می‌دهد. همچنین، این کالج با ارائۀ واحدهای درسی انعطاف‌پذیر به دانشجو امکان می‌دهد مسیر مطالعاتی و تحصیلی‌اش را با دقت بررسی و انتخاب کند.

کالج هامبر

یکی دیگر از بهترین کالج‌ های تورنتو کالج هامبر (Hamber College) است که فضایی چندفرهنگی برای حضور دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که دانشجویان از 138 کشور مختلف جهان آن را به‌عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌کنند. کالج هامبر دو پردیس اصلی دارد و دانشجویان بین‌المللی با تحصیل و گذراندن دوره‌های مختلف در آن، مدرک دیپلم و کارشناسی و نیز گواهینامۀ تحصیلی می‌توانند دریافت کنند.

کالج سنتینیال

کالج سنتنیال (Centennial College) نیز ازجمله بهترین کالج‌ های تورنتو به‌شمار می‌آید. این کالج اولین کالج محلی انتاریوست و از پنج پردیس تشکیل شده و یکی از مؤسسه‌های فرهنگی متنوع از نظر رشته‌های تحصیلی در کانادا شناخته می‌شود. کالج سنتینیال بیش از ۹هزار نفر دانشجوی بین‌المللی دارد و با بیش از 800 نهاد و شرکت‌ مختلف همچون ایرکانادا، آی‌بی‌ام، مایکروسافت، سامسونگ، فیسبوک، مزدا، هارلی‌دیویدسون، سان‌‌لایف فایننشال، بیمارستان‌ها و رسانه‌های کانادا توافق‌نامه‌های همکاری امضا کرده است. ازاین‌رو، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این کالج فرصت پیدا‌کردن شغل مناسب و گذراندن کارآموزی و دوره‌های CO-OP را در سازمان‌ها و نهادهای طرف قرارداد کالج سنتینیال خواهند داشت.

کالج آلگون کویین

در فهرست بهترین کالج‌ های تورنتو، نام کالج آلگون کویین (Algonquin College) نیز به‌چشم می‌خورد. این کالج با ارائۀ بیش از 200 رشتۀ تحصیلی یکی از مراکز آموزشی بزرگ کانادا محسوب می‌شود. دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل زبان انگلیسی از سراسر دنیا به کالج آلگون کویین می‌آیند و همراه با گذراندن نیمسال‌های‌ دوم و سوم، در برنامه‌های آموزشی اختیاری این کالج می‌توانند شرکت و مهارت‌های مختلفشان را تقویت کنند. رویکرد کالج آلگون کویین دانشجومحور است و تمامی دانشجویان با همکاری یکدیگر و راهنمایی استادان و معلمان در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی شرکت می‌کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: