مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

تحصیل زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

موسسات آموزشی در کانادا سالانه حدود 1.4 میلیون دانشجو را آموزش داده و 40 درصد تحقیق و توسعه را در این کشور انجام می‌دهند و مجموع گردش مالی در این حوزه، 38 میلیارد دلار کاناداست که ثروت اقتصادی را در جوامع سراسر کانادا ایجاد می‌کند. مشخصه‌ی بخش آموزش عالی در کانادا، تنوع آن است. دانشگاه‌های کانادا از نظر اندازه، تاریخچه و مجموعه‌ی برنامه‌های تحصیلی و تخصص‌های‌شان بسیار متفاوت هستند.استان‌ها و قلمروها مسئول تمام سطوح آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و بخش آموزش عالی هستند. هیچ وزارت آموزش فدرال یا سیستم رسمی اعتباربخشی وجود ندارد.

کانادا بواسطه‌ی آموزش عالی خود در سطح جهان شهرت دارد و این موضوع در عملکرد موسسات آموزشی آن در سه فهرست رتبه‌بندی جهانی بازتاب دارد. براساس رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهانی مجله‌ی تایمز، 7 دانشگاه کانادا در میان 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

زمین شناسی (Geology) مطالعۀ سیارۀ زمین، منشأ، تکامل و ساختار اساسی آن و نیز خواص مواد‌معدنی، سنگ‌ها و مایعاتی است که از آن‌ها تشکیل شده است. زمین شناسی از بسیاری از جنبه‌های علوم فیزیکی و طبیعی برای کشف تاریخ سیارۀ ما در طول زمان استفاده می‌کند. زمین‌شناسان اغلب کاوشگرند و در آزمایشگاه‌های طبیعی کار می‌کنند. زمین‌شناسان به‌دنبال پیداکردن پاسخ‌های مناسب برای مسئله‌های دنیای امروز مانند بحران آب، انرژی، محیط‌زیست، معادن، تغییرات اقلیمی و تهدیدهای طبیعی مانند رانش زمین، آتشفشان، زمین‌لرزه و سیل است.

در‌حال‌حاضر، کمبود زمین‌شناس آموزش‌دیده وجود دارد و تقاضا برای متخصصان حوزۀ زمین شناسی رو‌به‌افزایش است. زمین شناسی در گرایش‌های مختلفی همچون ژئوفیزیک، علوم سیاره‌ای، علم هواشناسی، علوم دریایی، علوم اتمسفر، علوم خاک و علوم محیط‌زیست ارائه می‌شود و فارغ‌التحصیلان این رشته در مشاغل گوناگونی می‌توانند مشغول ‌کار شوند. دانشگاه‌های کانادا همچون دانشگاه‌های دیگر کشورهای دنیا به رشته تحصیلی زمین شناسی توجه ویژه‌ای می‌کنند. یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه بریتیش کلمبیا نام دارد که ازجمله دانشگاه‌های معتبر جهان در حوزۀ زمین شناسی است. در این مطلب، قصد داریم دربارۀ تحصیل زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا سخن بگوییم.

رتبه‌بندی بریتیش کلمبیا 2022

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و سومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده و در رشته زمین شناسی نیز جایگاه سیزدهم را در میان دانشگاه‌های مطرح دنیا ازآنِ خود کرده است. دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا رشته تحصیلی زمین شناسی را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

کارشناسی زمین شناسی در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دورۀ کارشناسی زمین شناسی را در پردیس ونکوور و دانشکدۀ علوم ارائه می‌دهد. تحصیل این دوره چهار سال به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. یادگیری تجربی و کار میدانی جزء اصلی آموزش رشته زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیاست. دانشگاه یادشده رشته زمین شناسی را در دو گرایش زمین شناسی و افتخارات علوم زمین شناسی ارائه می‌دهد. در سال آخر تحصیل، گرایش افتخارات علوم زمین شناسی فرصتی برای انجام تحقیقات مستقل دانشجویان با نظارت یکی از اعضای هیئت‌علمی فراهم می‌کند. حداقل مدارک موردنیاز برای پذیرش در دورۀ کارشناسی زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ آیتلس 6.5 یا تافل 90) و مدرک معادل دبیرستان و ریزنمره‌هاست. 


کارشناسی ارشد دانشگاه بریتیش کلمبیا – رشته زمین شناسی

دانشگاه بریتیش کلمبیا آزمایشگاه طبیعی ایدئال برای تقویت پژوهش‌های میدانی و آزمایشگاهی است. این دانشگاه ابزارهای قدرتمندی برای پژوهش‌های ایزوتوپی و ژئوشیمیایی (PCIGR) و واحد تحقیقات رسوبات معدنی (MDRU) برای اکتشاف منابع معدنی دارد. همکاری‌های صنعتی و دولتی در دانشگاه بریتیش کلمبیا گسترده است و بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مشارکت‌های صنعتی یادشده وارد حوزه‌های کاری می‌شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا دورۀ کارشناسی ارشد زمین شناسی را در دانشکدۀ علوم پردیس دانشگاهی ونکوور ارائه می‌دهد. تحصیل این دوره دو تا سه‌ساله و زبان تدریس دروس انگلیسی است. حداقل مدارک موردنیاز برای پذیرش در دورۀ کارشناسی ارشد و تحصیل زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ آیتلس 7 یا تافل 100) و مدرک کارشناسی مرتبط با حداقل معدل B+ (76درصد) است. 

دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا- زمین شناسی

تحصیل رشته زمین شناسی در مقطع دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا تمام‌وقت است و چهار تا هفت ‌سال زمان می‌برد و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. علاقه‌مندان به تحصیل زمین شناسی در مقطع دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا در حوزه‌های مختلفی همچون مطالعات میدانی (تحقیقات مربوط به ذخایر معدنی، آتشفشان‌شناسی، رسوب‌شناسی، تکتونیک، سنگ‌شناسی و هیدروژئولوژی) و تحقیقات تجربی (هیدروکراکینگ، تغییر شکل سنگ، فرایندهای آتشفشانی و انتشار CO2) و تجزیه‌وتحلیل آزمایشگاهی (سنگ‌نگاری و سنگ‌شناسی و زمین‌شناسی) آموزش‌های لازم را می‌بینند. حداقل مدارک موردنیاز برای تحصیل زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع دکتری مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ آیتلس 7 یا تافل 100) و مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با حداقل معدل B+ (76درصد) است. ناگفته نماند برای پذیرش در این مقطع به GRE نیاز نیست. 

شایان ذکر است دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته علوم زمین شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا روی این زمینه‌های پژوهشی متمرکز خواهند بود: تأثیرات تغییرات آب‌و‌هوایی بر زمین، فرایندهای سطحی و رسوبات رسوبی زمینی، فرایندهای رسوب کربن در نزدیکی سطح زمین، فرایندهای درگیر در پیدایش ذخایر معدنی، فرایندهای فعال در مناطق فرورانش، منشأ و تکامل ماگماهای سیلیکات و پتانسیل کانی‌سازی، بازسازی ارتفاع کمربندهای کوهی در طول زمان، محدودکردن پویایی و ژئوشیمی لیتوسفر در طول زمان، توزیع عناصر و ایزوتوپ‌ها در سیستم‌های زمین، آتشفشان‌شناسی و سنگ‌شناسی آذرین مربوط به شکل‌گیری و انتقال و فوران ماگما.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: