مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو

رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو

کانادا بواسطه‌ی آموزش عالی خود در سطح جهان شهرت دارد و این موضوع در عملکرد موسسات آموزشی آن در سه فهرست رتبه‌بندی جهانی بازتاب دارد. براساس رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهانی مجله‌ی تایمز، 7 دانشگاه کانادا در میان 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه تورنتو
18 26 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 37 46 42
دانشگاه مک گیل 44 27 67
دانشگاه مک مستر 80 140 82
دانشگاه مونترال 88 111 101 تا 150
دانشگاه آلبرتا 125 126 101 تا 150
دانشگاه آتاوا 162 230 201 تا 300
دانشگاه کلگری 201 تا 250 235 151 تا 200
دانشگاه سایمون فریزر 201 تا 250 298 301-400
دانشگاه واترلو 201 تا 250 149 151 تا 200

رشته علوم کامپیوتر (Computer science) به مجموعه مطالعاتی گفته می‌شود که زیربناهای نظری و روش‌های طراحی و ساخت و چگونگی استفاده از کامپیوتر را بررسی می‌کند. درواقع، تمرکز علوم کامپیوتر بر رویکردی علمی و عمل به محاسبات و کاربردهای آن است. رشته علوم کامپیوتر موضوع‌های مختلف و متنوعی از مطالعه‌های نظری روی الگوریتم‌ها و محدودیت محاسبات گرفته تا مسائل کاربردی مانند ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر‌ها را شامل می‌شود.

در پژوهش‌های سازمان آمار شغلی ایالات متحدۀ آمریکا، آیندۀ شغلی رشته علوم کامپیوتر را روشن و روبه‌رشد ارزیابی و تا سال 2028، برای شغل‌های مرتبط با رشته علوم کامپیوتر رشد 16درصدی پیش‌بینی کرده‌اند. ناگفته نماند با وجود این رشد، برای کسب موقعیت‌ شغلی عالی رقابت بسیار شدید است و دانش دانشگاهی کافی نخواهد بود و دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر افزون‌بر تحصیل دروس دانشگاهی، باید تجربه هم کسب کنند.

برخی از موقعیت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته علوم کامپیوتر عبارت‌اند از: تحلیلگر سیستم، کارشناس داده، طراح وب، برنامه‌نویس نرم‌افزار، توسعه‌دهندۀ جاوا و تحلیلگر کسب‌وکار. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا رشته علوم کامپیوتر را در مقاطع تحصیلی گوناگون ارائه می‌دهند. یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه تورنتوست که در‌حال‌حاضر، برترین دانشگاه کانادا برای تحصیل گرایش‌های مرتبط با رشته علوم کامپیوتر شناخته می‌شود. در این مقاله، قصد داریم دربارۀ چندوچون تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو صحبت کنیم.


رتبه‌بندی دانشگاه تورنتو

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه تورنتو بیست‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و برترین دانشگاه کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، دانشگاه یادشده در رشته علوم کامپیوتر جایگاه یازدهم را در میان دانشگاه‌های مطرح دنیا ازآنِ خود کرده است. دانشگاه تورنتو رشته علوم کامپیوتر را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو

دورۀ کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو فراتر از برنامه‌نویسی معمول در این رشته است و متقاضیان دربارۀ موضوع‌های مختلف این حوزه اطلاعات می‌توانند کسب کنند؛ موضوع‌هایی همچون هوش مصنوعی، زبان‌شناسی محاسباتی و پردازش زبان طبیعی، سیستم‌های کامپیوتری، کامپیوتر ویژن، طراحی بازی، تعامل انسان و کامپیوتر، محاسبات علمی، نظریۀ محاسبات و فناوری‌های وب و اینترنت.

کارشناسی رشته علوم کامپیوتر در دانشکدۀ هنر و علوم دانشگاه تورنتو ارائه می‌شود و تحصیل آن چهارساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. علاقه‌مندان به تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو این مدارک عمومی را باید ارائه دهند:

  1. دیپلم دبیرستان به‌همراه ریزنمره‌ها؛
  2. حداقل نمرۀ 16 از 20 در دروس فیزیک و شیمی و ریاضی؛
  3. مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 7 برای آیلتس و حداقل نمرۀ 93 برای تافل). 

مقاطع تحصیلات تکمیلی علوم کامپیوتر

دورۀ کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو برای دانشجویانی طراحی شده است که می‌خواهند به‌عنوان محقق بین‌المللی در علوم کامپیوتر آموزش ببینند. تحصیل دورۀ یادشده هم تمام‌وقت (سه‌ساله) و هم پاره‌وقت (شش‌ساله) امکان‌پذیر است و معدل علاقه‌مندانِ آن حداقل B+ باید باشد. درضمن، اولویت تحصیل با متقاضیانی است که مقطع کارشناسی خود را در رشته کامپیوتر یا رشته‌های مرتبط با این زمینه گذرانده باشند. علاوه‌براین، مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 93 برای تافل) خود را هنگام ثبت‌نام در وبگاه مدنظر باید بارگذاری کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو در پایان تحصیلاتشان مقاله‌ای پژوهشی باید ارائه دهند. ناگفته نماند در‌حال‌حاضر تمرکز دورۀ کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو بر ریاضیات کاربردی و علوم داده و محاسبات کوانتومی است.

دانشگاه تورنتو در مقطع دکتری نیز رشته علوم کامپیوتر را ارائه می‌دهد که علاقه‌مندان به شرکت در آن، حداقل معدل B+ باید داشته باشند. شایان ذکر است اولویت تحصیل با متقاضیانی است که مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته کامپیوتر یا رشته‌های مرتبط با این زمینه گذرانده و مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 93 برای تافل) خود را هنگام ثبت‌نام در وبگاه مدنظر بارگذاری کرده باشند. تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مقطع دکتری دانشگاه یادشده چهار تا شش سال به‌طول می‌انجامد و دانشجویان در پایان تحصیلاتشان پایان‌نامه باید ارائه دهند.

ذکر این نکته نیز لازم است که در مواقعی خاص، دانشجویان از مقطع کارشناسی با حداقل معدل A- مستقیماً در مقطع دکتری رشته علوم کامپیوتر می‌توانند شرکت کنند. این دسته از دانشجویان مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 93 برای تافل) خود را هنگام ثبت‌نام در وبگاه مدنظر باید بارگذاری کنند و در انتهای تحصیلاتشان پایان‌نامه ارائه دهند. تحصیل دورۀ دکتری مستقیم علوم کامپیوتر پنج تا هفت سال طول می‌کشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: