مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای طلایی آلمان

ویزای طلایی آلمان

طرح گلدن ویزا در ازای سرمایه گذاری قابل توجه به سرمایه گذاران خارجی وعده گذرنامه دوم را می دهد. این طرح ها معمولاً بسیار سریع هستند و بسیاری از کشورها در صورتی که فقط چند روز را درآن کشور سپری کنید، شهروندی خود را اعطا می کنند. آلمان از این نظر، طرح ویزای طلایی ندارد. اما، این کشور یک طرح سرمایه گذاری ارائه می دهد که می تواند در کمتر از شش سال اقامت، به تابعیت آلمان منجر شود. برای استفاده از این طرح، باید برای ورود به کشور و راه اندازی سرمایه گذاری تجاری خود، برای ویزای خوداشتغالی درخواست دهید.

شرایط دریافت ویزای طلایی آلمان

برای واجد شرایط بودن برای به اصطلاح 'ویزای طلایی' آلمان، باید یک طرح تجاری داشته باشید که معیارهای زیر را داشته باشد:

  • بر اقتصاد آلمان تاثیر مثبت داشته باشد.
  • یک نیاز اقتصادی یا منطقه ای را برآورده کند.
  • حداقل پنج موقعیت شغلی تمام وقت و دائمی ایجاد کند.

علاوه بر این، شما (به عنوان سرمایه گذار) باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • باید بزرگسال و بالغ باشید.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • باید در زمینه کسب و کاری که قصد ایجاد آن را دارید، تجربه داشته باشید.
  • شما باید وجوه را از طریق سرمایه سهمی یا گرفتن وام تامین کنید.

برای گرفتن شهروندی آلمان چقدر سرمایه گذاری کنم؟

برخلاف ویزاهای طلایی معمولی، هیچ حداقل مبلغ سرمایه گذاری وجود ندارد که شما را واجد شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان کند. با این حال، توصیه می شود حداقل 360000 یورو سرمایه گذاری کنید. این کار به مقامات آلمانی ثابت می کند که شما می توانید معیارهای سرمایه گذاری مشخص شده (تاثیر مثبت، نیاز اقتصادی، موقعیت های شغلی و غیره) را برآورده کنید.

اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه گذاری

شما می توانید سه سال پس از سرمایه گذاری خود، اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. برای کسب شرایط اقامت دائم، باید به طور مداوم (حداقل نیمی از سال) در آلمان زندگی کنید و ثابت کنید که آلمان اقامتگاه اصلی شماست. برخلاف طرح‌های معمولی ویزای طلایی، در آلمان باید در واقع در جامعه ادغام شوید تا واجد شرایط اقامت شوید.


شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آلمان

شما هشت سال پس از سرمایه گذاری، واجد شرایط دریافت پاسپورت آلمانی هستید. اگر دوره ادغام را کامل کنید و آلمانی را به خوبی صحبت کنید، پس از شش سال می توانید برای شهروندی درخواست دهید. شما در هر دو مورد، باید در آن سال ها به طور مداوم در آلمان زندگی کرده باشید. پاسپورت آلمانی به شما این امکان را می دهد که به بیش از 145 کشور بدون ویزا سفر کنید و همچنین به هر نقطه از اتحادیه اروپا نقل مکان کنید، در آنجا کار یا سرمایه گذاری کنید. اعضای خانواده شما هم می توانند پس از هشت سال برای تابعیت آلمانی درخواست دهند.

فرآیند اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه گذاری

فرآیند اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر است:

  • در مورد سرمایه گذاری خود با متخصصان مشورت کنید.
  • طرح کسب و کار خود را به تایید اتاق بازرگانی آلمان برسانید.
  • برای ویزای خوداشتغالی اقدام کنید (و به آلمان بروید).
  • درخواست اقامت دائم بدهید (بعد از سه سال).
  • درخواست شهروندی آلمان بدهید (بعد از شش تا هشت سال).

مرحله 1: در مورد سرمایه گذاری خود با افراد حرفه ای مشورت کنید

از آنجایی که شما میخواهید یک کار و کسب جدید در خارج از کشور ایجاد کنید، باید با کارشناسانی که دانش لازم را در مورد قوانین و امور مالی آلمان دارند، مشورت کنید.

مرحله 2: طرح کار و کسب  خود را به تأیید برسانید

شما باید یک طرح تجاری جامع ایجاد کنید و آن را برای تایید به اتاق بازرگانی آلمان (AHK) در کشور محل اقامت خود ارسال کنید. می توانید مکان اتاق های بازرگانی آلمان در خارج از کشور را در اینجا بیابید.

مرحله 3: برای ویزای خوداشتغالی درخواست دهید و وارد آلمان شوید

پس از تایید طرح تجاری تان، باید برای ویزای خوداشتغالی آلمان (Visum zur Selbstständigkeit) درخواست دهید. ویزای خوداشتغالی به شما اجازه می دهد تا با قصد ایجاد یک کار و کسب یا شرکت جدید وارد آلمان شوید. شما همراه با ویزا، یک مجوز اقامت موقت سه ساله دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد در آلمان زندگی کنید، کار و کسب خود را شروع و بر سرمایه گذاری خود نظارت کنید. شما و خانواده تان پس از ورود به آلمان، باید در اداره ثبت محلی ثبت نام کنید. شما باید فرآیند ثبت شرکت خود را شروع کنید.

مرحله 4: درخواست برای اقامت دائم

شما پس از سه سال زندگی در آلمان، می توانید برای مجوز اقامت آلمان اقدام کنید. مزیت اصلی مجوز اقامت آلمان این است که می توانید به طور دائم در آلمان زندگی کنید. لازم نیست هر سه سال یکبار برای مجوز اقامت جدید مجددا درخواست دهید. اعضای خانواده شما نیز می توانند پنج سال پس از مهاجرت به آلمان برای اقامت دائم درخواست دهند.

مرحله 5: درخواست شهروندی آلمان

هنگامی که به مدت هشت سال در آلمان زندگی می کنید، می توانید به عنوان یک شهروند آلمانی برای اخذ تابعیت اقدام کنید. اگر در آزمون ادغام آلمان موفق شوید و بتوانید زبان آلمانی را به خوبی صحبت کنید، تنها پس از شش سال می توانید برای شهروندی درخواست دهید.


چک لیست مدارک ویزای سرمایه گذاری آلمان

مدارکی که باید هنگام درخواست برای مجوز سرمایه گذاری آلمان (خوداشتغالی) ارائه دهید عبارتند از: 

  • پاسپورت با حداقل سه ماه اعتبار؛
  • تصاویر، با شرایط عکس شنگن؛
  • طرح کارو کسب و تامین مالی؛
  • مدرک منابع مالی سرمایه گذاری. شما باید سندی ارائه دهید که ثابت کند بودجه لازم برای سرمایه گذاری خود را دارید؛
  • مدرک منشاء ئسرمایه شما. شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد راه های به دست آوردن منابع مالی تان قانونی بوده است؛
  • سند ثبت در مرکز ثبت بازرگانی آلمان؛
  • مدارک تحصیلی وتجاری . شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد پیشینه لازم برای کسب و کاری که می خواهید در آلمان ایجاد کنید را دارید؛
  • رزومه . رزومه شما باید مدارک تحصیلی و حرفه ای شما را همراه با توصیه نامه ها ذکر کند؛
  • مدارک اقامت در آلمان . شما باید یک قرارداد رهن یا اجاره نامه ارائه دهید تا ثابت کنید که در آلمان منزل دارید؛
  • گواهی بیمه سلامت . شما و خانواده تان باید برای بیمه درمانی آلمان ثبت نام کنید؛
  • مدرک طرح بازنشستگی. اگر بیش از 45 سال سن دارید، باید مدرکی ارائه دهید که یک طرح بازنشستگی معتبر مانند پس انداز یا مستمری دارید؛

مدت زمان فرآیند ویزای سرمایه گذاری آلمان

زمان فرآیند ویزای سرمایه گذاری آلمان چهار تا شش ماه است. این زمان  شامل زمان مورد نیاز برای تایید طرح تجاری شما توسط اتاق بازرگانی آلمان و تصمیم گیری در مورد درخواست ویزای شما می شود.

اگر در آلمان سرمایه گذاری کنم، آیا خانواده ام می توانند با من بیایند؟

بله، در صورت راه اندازی  کار و کسب ، خانواده درجه یک شما می توانند برای زندگی در آلمان به شما ملحق شوند. خانواده درجه یک  عبارتند از:

  • همسر یا شریک زندگی شما.
  • فرزندان زیر سن قانونی.
  • فرزندان بزرگسال وابسته. اگر فرزند بالای 18 سال دارید که ازدواج نکرده و از نظر مالی یا به دلیل ناتوانی به شما یا شریک زندگی شما وابسته است، می توانید آنها را هم در درخواست خود قرار دهید.

اعضای خانواده شما میتوانند همراه با شما برای ویزا درخواست دهند، یا بعداً پس از نهایی شدن سرمایه گذاری شما، از طریق ویزای الحاق به خانواده آلمان به شما بپیوندند.

مزایای ویزای سرمایه گذاری طلایی آلمان

مزیت اصلی سرمایه گذاری در آلمان این است که شما در یکی از مقتدرترین اقتصادهای جهان فعالیت خواهید کرد. سرمایه گذاری شما منجر به دریافت شهروندی آلمان و در نتیجه راهی به بازار آزاد اتحادیه اروپا و همچنین دسترسی بدون ویزا به بیش از 145 کشور در سراسر جهان می شود.

علاوه بر این، ویزای سرمایه گذاری آلمان مزایای زیر را برای شما و خانواده تان خواهد داشت:

  • اقامت دائم بعد از سه سال (برای سرمایه گذار اصلی) و پنج سال (برای اعضای خانواده)؛
  • شهروندی پس از هشت سال اقامت؛
  • حقوق کار و تحصیل در آلمان؛
  • سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا؛

اگر به آلمان مهاجرت کنید، در کشوری زندگی خواهید کرد که به داشتن بهترین استانداردهای زندگی در جهان معروف است. آلمان دارای سیستم تامین اجتماعی عالی، خدمات درمانی همگانی، محیطی پاک، نرخ پایین جرم و جنایت، جاذبه های فرهنگی و طبیعی و زیرساخت های توسعه یافته است.

آیا تابعیت مضاعف مجاز است؟

خیر، آلمان تابعیت مضاعف را مجاز نمی داند. برای اینکه تابعیت آلمانی بگیرید، باید تابعیت فعلی خود را رها کنید.

آیا گزینه املاک و مستغلات برای گرفتن شهروندی آلمان وجود دارد؟

خیر، شما نمی توانید تابعیت یا اقامت آلمان را صرفاً با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (یعنی خرید ملک) دریافت کنید. به عبارت دیگر، باید یک کار و کسب یا شرکتی راه اندازی کنید که یک نیاز منطقه ای را برآورده سازد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: