مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان

تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان

دانشگاه‌های برتر آلمان در سرتاسر این کشور پراکنده شده‌اند و امکان تحصیل در مونیخ، برلین و 40 شهر دیگر آلمان وجود دارد. در مجموع، 50 دانشگاه در آلمان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. LMU Munich، بهترین دانشگاه آلمان است و پس از آن، دانشگاه فنی مونیخ قرار دارد. دانشگاه برتر حاضر در شهر برلین،Charité- Universitätsmedizin Berlin  است. بیش از 500 دوره‌ی تحصیلی (دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های برتر آلمان تدریس می‌شود. به هر رشته‌ای که علاقه دارید، می‌توانید آن رشته را به زبان انگلیسی در آلمان بخوانید. سالیان سال است که دانشجویان ایرانی به تحصیل در آلمان علاقۀ فراوانی پیدا کرده‌اند و مهم‌ترین دلیلش نیز وجود دانشگاه‌های معتبر، امکان تحصیل رایگان، آموزش باکیفیت و استاندارد و شرایط مناسبِ زندگی در این کشور است

علم کشاورزی در دنیای امروز اهمیتی زیادی دارد. تولید بخش عمده‌ای از موادغذایی در دنیا همچنان وابسته به خاک است و با افزایش توسعه و به‌تبع آن افزایش جمعیت در دنیا، تقاضا نیز روز‌به‌روز در حال افزایش است. با ورود فناوری، این صنعت چهره‌ای دیگر به خود گرفته و راه‌های کشاورزی همواره در حال بهبود است. به‌بیان‌بهتر، فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در صنعتی در حال رشد و با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا می‌توانند مشغول کار شوند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان را معرفی می‌کنیم.

برای تحصیل در رشته کشاورزی در دانشگاه هوهنهایم

برترین دانشگاه برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان دانشگاه هوهنهایم است که سال 1818 در شهر اشتوتگارت بنیان نهاده شده است. هم‌اکنون، نزدیک به نُه‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و زبان تدریس دروس آن آلمانی و انگلیسی است. دانشکده‌های دانشگاه یادشده عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم کشاورزی و دانشکدۀ علوم طبیعی و دانشکدۀ اقتصاد و علوم اجتماعی. برخی از رشته‌های زبان انگلیسی ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هوفنهایم عبارت‌اند از: کارشناسی ارشد علوم کشاورزی، کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی، کارشناسی ارشد زیست‌اقتصاد، کارشناسی ارشد علوم محیط‌زیستی، کارشناسی ارشد کشاورزی ارگانیک،‌ کارشناسی ارشد علوم زمین، کارشناسی ارشد زیست‌فناوری غذایی، کارشناسی ارشد علوم و مهندسی غذا، کارشناسی ارشد سیستم‌های غذایی، کارشناسی ارشد اقتصاد و کارشناسی ارشد کسب‌وکار بین‌المللی و اقتصاد.


دانشگاه گوتیگن برای تحصیل در رشته کشاورزی

دانشگاه گوتیگن دومین دانشگاه مطرح برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان است که سال 1737 تأسیس شد و امروزه، میزبان بیش از 31هزار نفر دانشجو در دانشکده‌های خود است. دانشکد‌ه‌های دانشگاه گوتیگن عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم کشاورزی، دانشکدۀ زیست‌شناسی و روان‌شناسی، دانشکدۀ شیمی، دانشکدۀ علوم و اکولوژی جنگلداری، دانشکدۀ علوم زمین و جغرافی، دانشکدۀ ریاضیات و علوم کامپیوتری و دانشکدۀ فیزیک، دانشکدۀ حقوق و دانشکدۀ علوم اجتماعی و دانشکدۀ اقتصاد و کسب‌وکار، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ علوم انسانی و دانشکدۀ الهیات. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه گوتیگن از‌این‌قرارند: علوم کشاورزی، حفاظت از محصول، علوم جنگلداری و اکوسیستم، اکولوژی و علوم جنگلداری، مدیریت طبیعی و جنگلداری پایدار، کشاورزی بین‌المللی پایدار، اقتصاد توسعه، علوم انسانی دیجیتال، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان‌شناسی، علوم کامپیوتر، سیستم‌های اطلاعات و فناوری اینترنت، ریاضیات، میکروبیولوژی و بیوشیمی.

دانشگاه فنی مونیخ برای تحصیل در رشته کشاورزی

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان محسوب می‌شود. این دانشگاه سال 1868 شروع به کار کرد و درحال‌حاضر، از حدود چهل‌هزار نفر دانشجو میزبانی می‌کند. تعدادی از دپارتمان‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: هوافضا، معماری، شیمی، مهندسی محیط‌زیست، مهندسی عمران و مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق، ریاضی، مهندسی مکانیک، فیزیک، ورزش و علوم بهداشت. برخی از رشته‌های انگلیسی‌زبان ارائه‌شده در دانشگاه فنی مونیخ بدین‌شرح‌اند: علوم کشاورزی، علوم باغبانی، مدیریت منابع پایدار، مهندسی هوافضا، مهندسی پزشکی و فیزیک پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی ارتباطات، مکانیک، علوم و فناوری فضایی، مهندسی محیط زیست، معماری چشم‌انداز، مهندسی و علم مواد.


دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ سال 1457 میلادی بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، حدود 21هزار نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه مذکور یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان است. یازده دانشکدۀ دانشگاه فرایبورگ عبارت‌اند از: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ اقتصاد و علوم رفتاری، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ ریاضیات و فیزیک، دانشکدۀ شیمی، داروسازی و علوم زمین‌شناسی، دانشکدۀ زیست‌شناسی، دانشکدۀ علوم محیط‌زیست و جنگلداری و دانشکدۀ مهندسی. برخی از رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در این دانشگاه نیز عبارت‌اند از: ارتباطات، جامعه‌شناسی، جغرافیا، تاریخ، فلسفه، الهیات، معماری، ادبیات، زبان‌شناسی، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، فیزیک، نجوم، ریاضی، آمار، شیمی، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، اقتصاد، کسب‌وکار، حسابداری، آموزش، علوم کامپیوتر، علوم ورزشی، کشاورزی و جنگلداری، علوم زیست‌شناسی، پزشکی و دندان‌پزشکی، حقوق و روان‌شناسی.

تحصیل در رشته کشاورزی در دانشگاه بن

دانشگاه بن آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته کشاورزی در آلمان است که جزو صد دانشگاه برتر دنیا در این رشته نیز شناخته می‌شود. تاریخ تأسیس این دانشگاه به حدود دویست ‌سال پیش باز می‌گردد و در‌حال‌حاضر، از بیش از 38هزار نفر دانشجو میزبانی می‌کند. دانشکده‌های دانشگاه بن ازاین‌قرارند: دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ حقوق و اقتصاد، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ ریاضیات و علوم طبیعی و دانشکدۀ کشاورزی. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در این دانشگاه نیز از عبارت‌اند از: حقوق، اقتصاد، پزشکی، باستان‌شناسی، ‌تاریخ، زبان‌شناسی،‌ ارتباطات، فلسفه، علوم سیاسی، روان‌شناسی، شیمی، جغرافی، علوم زمین، علوم کامپیوتر، ریاضی، هواشناسی، زیست‌ مولکولی، داروسازی، فیزیک و علوم کشاورزی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: