مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم نوبت دهی آنلاین ویزامتریک

سیستم نوبت دهی آنلاین ویزامتریک

برای درخواست ویزای شنگن (اقامت کوتاه مدت) یا ویزای ملی آلمان (اقامت بلند مدت) متقاضیان نیازمند گرفتن وقت سفارت آلمان می باشند. اهمیت گرفتن این وقت نیز برای ارائه داده های بیومتریک و نیز تایید مدارک لازم توسط آفیسر سفارت می باشد. متقاضیان اخذ ویزای شنگن برای گرفتن وقت قبلی بایستی از طریق وب سایت ویزامتریک VisaMetric اقدام نمایند. متقاضیان از این طریق نه تنها می توانند برای اخذ وقت قبلی سفارت ثبت نام کرده بلکه همچنین از راهنمایی ها برای اخذ ویزای شنگن، ارائه فرم درخواست، وقت قبلی و موارد دیگر برخوردار شوند.

به‌گفتۀ وبگاه ویزامتریک ایران، نوبت‌دهی برای ارائۀ درخواست ویزای دانشجویی آلمان از 24مرداد 1400 صرفاً به‌صورت آنلاین و ازطریق ویزامتریک انجام خواهد شد. متقاضیان ویزای دانشجویی آلمان و اعضای خانوادۀ همسفرشان در گروه اقامت تحصیلی و تحقیقاتی شامل فرصت‌های مطالعاتی، استادان دانشگاه، دوره‌های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی، از 24مرداد1400 مستقیماً از سیستم نوبت دهی آنلاین ویزامتریک باید استفاده کنند. ناگفته نماند از 19مرداد 1400، سیستم نوبت‌دهی سفارت آلمان در تهران و آدرس ایمیل sondetermin@tehe.diplo.de برای اهداف اقامتی یادشده غیرفعال شده است.


طبق اعلام وبگاه ویزامتریک، این تغییر به‌منظور دوستانه‌تر و مشتری‌مدارانه‌تر شدن روند نوبت‌دهی برای دریافت ویزای ملی دانشجویی آلمان اعمال شده است. براساس اطلاعیۀ این وبگاه در 12آگوست 2021، از 24مرداد 1400 این امکان فراهم خواهد شد تا افراد ازطریق سیستم نوبت دهی آنلاین ویزامتریک براساس تاریخ‌های موجود، روز و ساعت مشخصی برای قرار ملاقات خود به‌صورت انفرادی یا خانوادگی رزرو کنند.

ناگفته نماند ویزامتریک، تنها متقاضیانی را پذیرش می‌کند که از قبل وقت ملاقات رزرو کرده‌اند و در‌حال‌حاضر، تنها درخواست متقاضیان مربوط به ویزای تحصیلی و محققان در این مؤسسه پذیرفته می‌شود. همچنین، مدارک متقاضیانی که قصد دارند به کشور آلمان همراه دانشجو سفر کنند، هم‌زمان در ویزامتریک دریافت خواهد شد. نوبت‌دهی به متقاضیان انواع دیگر ویزای ملی آلمان، ازجمله ویزای کار و پیوستن به خانواده با هدف اقامت بیش از نود روز همچنان ازطریق سیستم ‌نوبت‌دهی سفارت آلمان انجام می‌شود. توجه کنید قرار ملاقات‌‌هایی که به‌اشتباه رزرو شده باشند، لغو می‌شود و پذیرفته نخواهد شد. گفتنی است اطلاعات لازم دربارۀ مراحل و جزئیات ثبت‌نام را در این صفحه از وبگاه ویزامتریک می‌توانید مشاهده کنید. طبق روال گذشته، سفارت آلمان در تهران مسئولیت بررسی مدارک و تصمیم‌گیری دربارۀ صدور ویزا برای افراد را به‌عهده دارد و ویزامتریک تأثیری بر زمان و روند تصمیم‌گیری و صدور ویزا برای متقاضیان نمی‌گذارد.

درصورتی‌که پیش از 24مرداد1400 مبلغ ثبت درخواست ویزا را به حساب ویزامتریک واریز کرده و قرار ملاقاتی برای دریافت ویزای دانشجویی برایتان تنظیم نشده است، منتظر دریافت اطلاعات لازم از ویزامتریک ازطریق ایمیل بمانید. همچنین، توجه کنید متقاضیانی که قبل از این تاریخ درخواست ویزای دانشجویی‌شان را برای ویزامتریک ارسال کرده‌اند، مبلغ 5،900،000 ریال به حساب ویزامتریک باید واریز کنند؛ اما هزینۀ رزرو قرار ملاقات برای متقاضیان بعد از 24مرداد1400 مبلغ 6،000،000 ریال است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: