مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج هانوفر آلمان

کالج هانوفر آلمان

بیش از 60 درصد دانشجویان بین المللی در آلمان جهت تامین هزینه ی تحصیل و زندگی در آلمان، به کار پاره وقت مشغول می باشند. طبق قوانین کشور آلمان دانشجویان بین المللی می توانند 120 روز در سال (معادل هفته ای 20 ساعت) کار کنند. اگر قصد دارید بیشتر از ساعات قانونی مقرر کار کنید می بایست از اداره مهاجرت و یا آژانس کاریابی محلی در آلمان مجوز اخذ نمائید. البته در نظر داشته باشید میزان حقوقی که دریافت می کنید به عنوان کمک هزینه ی زندگی شما در آلمان است و تمامی هزینه های شما را پوشش نخواهد داد. برای یافتن کار در آلمان توصیه میگردد با خدمات دانشجوئی در دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید و یا با آژانس استخدام فدرال تماس برقرار نمائید، در هر صورت توصیه می گردد که در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوید تا برای شما به عنوان رزومه و اعتبار شغلی تلقی گردد.

شهر هانوفر مرکز استان نیدرزاکسن آلمان است و به‌عنوان مرکز علم و تجارت آلمان نیز شناخته می‌شود. شش دانشگاه و مؤسسۀ آموزش عالی در شهر هانوفر قرار دارد و سالانه نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری زیادی در این شهر برگزار می‌شود. به‌دلیل وجود ایلنریده، بزرگترین جنگل اروپا، در شهر هانوفر مکان‌‌های تفریحی و سرسبزی ساخته شده است. شهر هانوفر با جمعیتی حدود پانصدهزار نفر سیزدهمین شهر پرجمعیت آلمان شناخته می‌شود و ازجمله ویژگی‌های آن شهر فضای چندفرهنگی آن در مراکز آموزشی و تجاری است. شهر هانوفر چندین دانشگاه و کالج معتبر دارد که باتوجه به امکان تحصیل رایگان در بسیاری از آن‌ها، سالانه دانشجویان بین‌المللی فراوانی به آلمان و شهر هانوفر وارد می‌شود. کالج هانوفر آلمان یکی از این مراکز آموزش عالی است که در این مقاله شرایط پذیرش و تحصیل در آن را توضیح خواهیم داد.

تحصیل در هانوفر

شهرت اصلی هانوفر به مؤسسه‌ها و دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی‌اش است و مانند دیگر شهرهای آلمان، دانشگاه‌های آن در کانون توجه دانشجویان بلندپرواز در مقاطع تحصیلی مختلف قرار دارد. فعالیت‌های گستردۀ دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های شهر هانوفر در زمینه‌های مختلف ازجمله فرهنگی و ورزشی و هنری دیگر دلیلی است که دانشجویان تحصیل در هانوفر آلمان را در اولویت‌شان قرار داده‌اند. ناگفته نماند در وبگاه‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان، دانشگاه‌های هانوفر نظیر دانشگاه لیبنیتس هانوفر، دانشگاه پزشکی و دامپزشکی هانوفر، دانشگاه موسیقی و درام و رسانه هانوفر و کالج هانوفر رتبه‌های مطلوبی را ازآن خود کرده‌اند.

تحصیل در کالج هانوفر آلمان

کالج هانوفر آلمان همان‌طورکه از نامش مشخص است در شهر هانوفر استقرار دارد و رشته‌‎های گوناگونی را در زمینه‌های هنر، ادبیات، علوم پزشکی و علوم اجتماعی به زبان‌های آلمانی و انگلیسی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی و بومی این کالج از کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌های رقابتی مختلفی می‌توانند بهره‌مند شوند. گفتنی است رشته‌های دیگری نیز در این کالج تدریس می‌شوند که دانشجویان برای تخصص در آن زمینه‌ها آموزش می‌بینند؛ از جمله حقوق، مهندسی، دندانپزشکی، دامپزشکی و فیزیوتراپی. علاقه‌مندان به تحصیل در کالج هانوفر آلمان با مراجعه به وبگاه این کالج و شرکت در آزمون آنلاین، رشته‌‌ای با احتمال موفقیت بیشتر را می‌توانند انتخاب کنند.


رشته‌های کالج هانوفر آلمان

رشته‌های اصلی(Major) کالج هانوفر عبارت‌اند از: مردم‌شناسی، هنر و طراحی، تاریخ هنر، بیوشیمی، بیولوژی، کسب‌وکار، شیمی، مطالعات کلاسیک، ارتباطات، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی، زبان انگلیسی، علوم محیط‌زیست، زبان فرانسه، مطالعات جنسیت، جغرافیا، زبان آلمانی، مطالعات حرکت و سلامت، تاریخ، مطالعات بین‌المللی، ریاضیات، مطالعات قرون وسطی ــ رنسانس، موسیقی، فلسفه، نجوم و فیزیک، مطالعات سیاسی، روانشناسی، جامعه‌شناسی، زبان اسپانیایی، تئاتر و مطالعات دین.

ازجمله رشته‌هایی که دانشجویان با مطالعۀ آنها در کالج هانوفر آلمان آمادۀ حضور در دوره‌های تخصصی می‌شوند، می‌توان به این‌ها اشاره کرد: حقوق، پزشکی، مهندسی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و دامپزشکی.

رشته‌های فرعی (Minor) کالج هانوفر آلمان نیز ازاین قرارند: مردم‌شناسی، باستان‌شناسی. هنر، تاریخ هنر، مطالعات آسیا، بیوشیمی، بیولوژی، تجارت، شیمی، مطالعات کلاسیک، ارتباطات، علوم کامپیوتر، نویسندگی خلاق، طراحی، اقتصاد، زبان انگلیسی، علوم محیط‌زیست، مطالعات محیط‌زیست، مطالعات فیلم، زبان فرانسوی، مطالعات جنسیت، جغرافیا، زبان آلمانی، زبان یونانی، تاریخ، روزنامه‌نگاری، ریاضیات، فیزیک، فلسفه، موسیقی، تئاتر، روانشناسی، جامعه‌شناسی و مطالعات سیاسی. گفتنی است دانشجویان با تحصیل در این رشته‌ها که به تحصیل در مقطع دبیرستان شبیه است، برای تحصیل در رشته‌های اصلی کالج هنوفر آلمان می‌توانند آماده شوند.


کمک‌های تحصیلی کالج هانوفر آلمان

کالج هانوفر آلمان سه نوع کمک‌هزینۀ تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌کند: Merit Scholarship و Need-Based Grants و Legacy Awards. تمامی دانشجویان پذیرفته‌شده در کالج هانوفر آلمان در فهرست بهره‌مندی از کمک‌های تحصیلی قرار می‌گیرند و بعد از بررسی شرایط و نمره‌های هرکدام از آنان، واجدان شرایط از کمک‌‌هزینه‌ها برخوردار می‌شوند. متوسط نمره‌های دانشجویان (GPA) برای دریافت بورسیۀ تحصیلی 75/3 درنظر گرفته شده است.

Grants Need-Based

دانشجویان برای دریافت این کمک‌هزینه باید 6 واحد در سال برای کمک‌های دولتی و در سال‌های آینده 5/7 واحد را برای دریافت دریافت جوایز بیشتر تکمیل کنند. این گرانت انواع متفاوتی دارد که برای هرکدام شرایط دریافت ویژه‌ای تعریف کرده‌اند؛ ولی به‌طورکلی، ارزش تمامی آن‌ها در کالج هانوفر آلمان مبلغی درحدود ده‌هزار دلار است. ناگفته نماند این گرانت رقابتی است و کسب مقام در المپیادهای علمی و نمره‌های عالی در انتهای هر نیمسال تحصیلی ازجمله شرایط دریافت آن محسوب می‌شود.

Legacy Award

کالج هانوفر آلمان مبلغ دوهزار دلار به بستگان فارغ‌التحصیلان و دانشجویان اعطا می‌کند تا یادآور شود که جزء مهم این کالج افراد و دانشجویانش هستند، نه ساختمان‌های مختلفش. برای دریافت این جایزه، کالج هانوفر آلمان بستگان نزدیک مثل والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، عمه و عمو را درنظر می‌گیرد و هرسال به‌شرط تحقق پیشرفت تحصیلی رضایت‌بخش تمدید می‌شود.

First Scholarship

کالج هانوفر آلمان دَه کمک‌هزینۀ تحصیلی دوهزاردلاری نیز برای دانشجویانی درنظر گرفته است که برای اولین‌بار در مسابقه رباتیک شرکت کنند. برای درخواست این بورسیۀ تحصیلی، دانشجویان فرم کمک‌هزینۀ تحصیلی را باید تکمیل و از معلم یا مربی‌شان توصیه‌نامه دریافت کنند و ارائه دهند.

هزینه‌های زندگی در هانوفر

هزینۀ زندگی در هانوفر برای دانشجویان بین‌المللی برخلاف دیگر شهرهای آلمان مقرون‌به‌صرفه است و دانشجویان با صرف هزینۀ بسیار اندک، از مزایا و خدمات مشابه شهرهای بزرگ آلمان می‌توانند بهره‌مند شوند. میانگین هزینۀ زندگی در شهر هانوفر به‌ازای هر نفر حدود 850 یورو تخمین زده شده است. متوسط هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر هانوفر حدود 650 یورو و دیگر مناطق حدود 500 یورو در ماه است. افزون‌براین، یک وعدۀ غذایی در رستوران‌های ارزان‌قیمت هانور تقریباً 10 یورو، یک لیوان کاپوچینو حدود 3 یورو، بطری آب 75/1 یک قرص نان 15/1 و یک کیلوگرم پنیر محلی 35/8 یورو برآورد شده است. بسیاری از دانشجویان کالج هانوفر آلمان برای پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی پاره‌وقت کار می‌کنند و بااستفاده از بورسیه‌های تحصیلی رقابتی نیز هزینه‌های تحصیل را به‌حداقل می‌رسانند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: