مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
باز کردن حساب بانکی در ایتالیا

باز کردن حساب بانکی در ایتالیا

مدیریت منابع مالی در ایتالیا، می‌تواند مسیری پُر پیچ و خم باشد. در این مقاله، با بخش بانکی ایتالیا آشنا می‌شوید که بانک‌های ملی بسیاری را در خود جای داده، اما از تعداد اندکی بانک‌های بین‌المللی برخوردار است. شما همچنین باید برای نرخ نسبتاً بالای مالیات در ایتالیا، خود را آماده کنید. چه برای خود کار کنید و چه کارمند دیگران باشید، باید منتظر تعلق گرفتن چندین نوع مالیات، بر درآمد خود باشید. در این بخش، ما به شما کمک می‌کنیم تا با پیچیدگی‌های مدیریت منابع مالی خود- از نحوه‌ی باز کردن یک حساب بانکی تا سیستم مالیاتی در ایتالیا- آشنا شوید. افتتاح یک حساب بانکی در ایتالیا، کاری نسبتاً ساده است، البته تا زمانی‌که این کار را در خود ایتالیا انجام دهید. شما باید با در دست داشتن چندین مدرک، به یکی از شعبات بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و در عرض چند دقیقه، یک حساب بانکی باز کنید. چندین گزینه برای عملیات آن‌لاین بانک‌ها و چندین بانک بین‌المللی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید.

باز کردن حساب بانکی در ایتالیا

پس از ورود به ایتالیا، موضوع‌های متعددی وجود دارد که بی‌اطلاعی از آن‌ها ممکن است مشکلات فراوانی برای دانشجویان ایجاد کند. یکی از این موضوع‌ها باز کردن حساب بانکی در ایتالیا محسوب می‌شود که پس از مهاجرت، ناآگاهی از آن به‌احتمال فراوان سبب سردرگمی افراد می‌شود. در این مطلب، قصد داریم دربارۀ باز کردن حساب بانکی در ایتالیا صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.


حساب بانکی برای افراد خارجی

اگر مهاجر یا سرمایه‌گذار یا دانشجو باشید، امکان باز کردن حساب بانکی در ایتالیا را خواهید داشت. برخلاف بسیاری از کشورها، ایتالیا شرایط و مقررات انعطاف‌پذیری برای برآورده‌کردن نیازهای افراد صرف‌نظر از ملیت و شغل و جایگاهشان در نظر گرفته است. از‌آنجا‌که ممکن است آشنایی با سیستم بانکی کشور جدید کمی برای خارجیان دشوار باشد، در‌ادامه دربارۀ آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

باز کردن حساب بانکی در ایتالیا از‌طریق بانک و دفتر پست و همچنین به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. یکی از اولین پرسش‌هایی که دربارۀ افتتاح حساب مطرح می‌شود، این است که آیا افراد خارجی هم می‌توانند در کشور ایتالیا حساب بانکی باز کنند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم «بله»، افراد غیرایتالیایی نیز می‌توانند حساب بانکی Non-resident افتتاح کنند. این نوع حساب به وضعیت ویزا یا شهروندی افراد ارتباطی ندارد و نرخ بهرۀ بیشتری نیز دارد.

باز کردن حساب بانکی به‌صورت آنلاین

همان‌طورکه گفتیم، باز کردن حساب بانکی در ایتالیا به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. برای این منظور، ابتدا باید اپلیکیشن فرم را از وبگاه شعبۀ بانک مدنظرتان دریافت کنید. پیش از تصمیم به باز کردن حساب به‌صورت آنلاین و انتخاب بانک، باید کاملاً دربارۀ آن بانک تحقیق کنید؛ زیرا همۀ بانک‌ها امکان افتتاح حساب آنلاین از خارج از کشور را برای افراد فراهم نمی‌کنند. برای این کار، به مدارکی احتیاج دارید که پس از افتتاح حساب و برای استفاده از آن، به‌دلایل امنیتی آن‌ها را باید به بانک نشان دهید. با‌‌توجه‌‌‌به این نکته، پیشنهاد می‌کنیم حضوراً در ایتالیا حساب باز کنید.


مدارک موردنیاز برای بازکردن حساب در ایتالیا

برای باز کردن حساب بانکی در ایتالیا، متقاضیان باید مدارک زیر را به بانک مدنظرشان ارائه دهند:

  • گذرنامه
  • کد مالیات ایتالیایی (Code Fiscale)
  • مدرکی که هنگام گرفتن کد مالیاتی به افراد داده می‌شود.
  • قرارداد کاری یا گواهی دال بر ثبت‌نام در مؤسسۀ آموزشی ایتالیایی (برای مقیمان و دانشجویان بین‌المللی)
  • گواهی آدرس (گواهی دال بر داشتن محل سکونت در ایتالیا)
  • گفتنی است کد مالیاتی را تقریباً می‌توان از هر دفتر مالیاتی در شهرهای بزرگ ایتالیا دریافت کرد.

هزینۀ باز کردن حساب بانکی در ایتالیا

یکی دیگر از پرسش‌های مهم این است که آیا برای باز کردن حساب بانکی در ایتالیا باید هزینه یا کارمزد پرداخت کرد یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم «خیر»، به پرداخت هزینه یا کارمزد نیازی نیست؛ اما برخی بانک‌ها هزینه‌هایی برای نگه‌داری و انتقال یا برداشت پول در نظر می‌گیرند که پس از بستن قرارداد با بانک مدنظر، اطلاعات کامل‌تری دربارۀ این هزینه‌ها کسب خواهید کرد. شایان ذکر است بیشترِ بانک‌ها کارت اعتباری را بدون دریافت هزینه یا کارمزد مازاد ارائه خواهند داد.

همچنین، بسیاری از بانک‌ها از متقاضیان می‌خواهند که هنگام باز کردن حساب بانکی در ایتالیا، مبلغی به حساب واریز کنند که این مبلغ از بانکی به بانک دیگر متغیر است. درصورت نیاز به داشتن دسته‌چک، متقاضیان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای ناچیز آن را از بانک دریافت کنند. دراین‌میان، نکتۀ مهم این است که برگشت‌خوردن چک در ایتالیا غیرقانونی است و به محروم‌شدن فرد از داشتن حساب بانکی منجر خواهد شد و پیگرد قانونی نیز دارد.

درپایان، بد نیست بدانید که علاوه‌بر بانک‌های ایتالیایی، در این کشور بانک‌های بین‌المللی نظیر ING (هلندی) و Deutsche Bank (آلمانی) و Crédit Agricole (فرانسوی) نیز شعبه دارند که خدمات مشابهی ارائه می‌دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: