مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته بیهوشی در ترکیه

رشته بیهوشی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه به گونه ای است که بسیاری از علاقمندان به رشته های پزشکی می توانند به راحتی تحصیل خود را آغاز کنند. در ترکیه شرایط خاصی برای تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد و افرادی که قصد دارند وارد این رشته های تحصیلی شوند می توانند با شرکت در یک آزمون ورودی فرصت تحصیل در بسیاری از دانشگاه های برتر ترکیه را به دست آورند. دانشگاه های ترکیه جدا از جایگاه علمی که در اختیار دارند، به دلیل نزدیکی به ایران می توانند توجه بسیاری را به خود جلب کنند و هزینه های تحصیل در این کشور نیز می تواند مزید بر علت شود.

باید در نظر داشت که رشته بیهوشی یکی از مهم ترین رشته های علوم پزشکی است که به طور مستقیم با جان بیماران در ارتباط است و به همین دلیل است که از دانشجویان خواسته می شوند تا تمام تلاش خود را انجام دهند و بهترین دانشگاه های جهان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. در چنین شرایطی، در دوره کارآموزی خود به خوبی می توانند توانمندی های خود را به اثبات برسانند و در نتیجه به کار در این کشور برسند و این فرصتی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بیهوشی در ترکیه

در صورتی که فردی رشته بیهوشی را برای تحصیل خود انتخاب کند، قادر خواهد بود تا از میان بیش از 80 گزینه ممکن، یک دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تفاوت زیادی برای انتخاب هر دانشگاه برای تحصیل پزشکی در ترکیه وجود دارد. بسیاری از دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی به تایید وزارت بهداشت نرسیده اند و همین مسئله می تواند شرایط بازگشت به ایران را برای متقاضیان تحصیل در ترکیه سخت تر کند.

دانشگاه استانبول بهترین دانشگاهی است که علاقمندان به تحصیل در رشته بیهوشی می توانند به آن توجه داشته باشند چرا که رتبه 177 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. در کنار این دانشگاه با اختلاف نسبتا زیادی، دانشگاه حاجت تپه قرار گرفته است که رتبه 241 جهان در این رشته به آن تعلق گرفته است. دانشگاه اژه نیز با قرار گرفتن در رتبه 312 جهان سومین دانشگاه برتر کشور ترکیه برای تحصیل در رشته بیهوشی به حساب می آید. نکته جالب در این رابطه آن است که دانشگاه غازی نیز تنها با یک امتیاز اختلاف رتبه 313 را به خود اختصاص داده است.

پروسه تحصیل در رشته بیهوشی در ترکیه را می توان به شرح زیر دانست:

متقاضیان تحصیل در ترکیه باید در نظر داشته باشند که می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آمادگی آزمون نیز شرکت کنند و شانس دریافت پذیرش را برای خود بیشتر از قبل نمایند.


هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه

یکی از امتیازاتی که تحصیل در ترکیه به همراه خواهد داشت، آن است که دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور به بودجه های سنگین نیازی نخواهند داشت و می توانند به سادگی، نسبت به کشورهای غرب اروپا، هزینه های مورد نیاز خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در ترکیه برای دانشجویان خارجی به زبان تحصیل آن ها بستگی دارد و دانشجویان می توانند به طور کلی با در اختیار داشتن بودجه ای کمتر از 2000$ (دلار) در سال، هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند. هزینه زندگی در ترکیه نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز کمتر است و دانشجویان بسته به سبک زندگی خود، ماهانه به حدود 400$ تا 600$ (دلار) نیاز خواهند داشت. به تازگی شرایطی فراهم شده است که بسیاری از دانشجویان خارجی در ترکیه این فرصت را خواهند داشت که برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به کار دانشجویی مشغول شوند.

متوسط درآمد یک متخصص بیهوشی در ترکیه

بسیاری از پزشکان ایرانی به دنبال راهی برای پیدا کردن کار در ترکیه هستند ولی در این امر موفقیت به دست نمی آورند یا به طی کردن مراحل طولانی نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که با تحصیل در کشور ترکیه، به سادگی می توان به عنوان یک پزشک وارد بازار کار شد و در نتیجه شرایط مناسبی را برای خود در این کشور ایجاد کرد.

پزشکان در ترکیه این فرصت را خواهند داشت که با دریافت درآمد بالا، کیفیت زندگی مناسبی را برای خود ایجاد کنند و متخصصین بیهوشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک پزشک بیهوشی در کشور ترکیه درآمدی در حدود 28300TRY (لیر) درآمد خواهد داشت و این در حالی است که با یک پنجم این مبلغ نیز می تواند به راحتی در استانبول به عنوان یکی از شهرهای گران این کشور زندگی کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: