مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ایمنی شناسی در ترکیه

رشته ایمنی شناسی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی در سطح متوسط قرار دارد و نمی توان آن را به بسیاری توصیه کرد. فرایند تحصیل در ترکیه در رشته ایمنی شناسی به گونه ای است که بسیاری از افراد این رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد برای خود انتخاب می کنند و کمتر کسی را می توان یافت که در مقطع کارشناسی این رشته اقدام به پذیرش در ترکیه کند. به طور کلی بسیاری از دانشگاه های جهان نیز این رشته را در مقطع کارشناسی ارائه نمی کنند و این چالشی است جدی برای انتخاب رشته ای که بتوان در مقطع کارشناسی ارشد، رشته ایمنی شناسی را ادامه داد.

در ترکیه دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که بتوان به کمک آن ها در رشته ایمنی شناسی به ادامه تحصیل پرداخت اما مسئله اصلی آن است که کیفیت آموزش در این دانشگاه ها در سطح متوسط قرار دارد و نمی توان انتظار داشت که این دانشگاه ها بتواند فرد را آماده ورود به بهترین بازارهای کار جهانی کند. 

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه

باید در نظر داشت که رشته ایمنی شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد مخاطبان بسیار بیشتری دارد و به همین دلیل است که در بسیاری از دانشگاه های جهان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. در ترکیه نیز شرایط به همین منوال پیگیری می شود. برای تحصیل در رشته ایمنی شناسی، دانشجویان باید در یک رشته مرتبط در مقطع کارشناسی تحصیل کرده باشند.

دانشگاه استانبول به عنوان بهترین دانشگاه در کشور ترکیه در رشته ایمنی شناسی شناخته می شود که توانسته رتبه 319 جهان را به دست آورد و به همین دلیل است که به دارندگان رزومه های سطح عالی توصیه می شود تا کشورهای دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در رتبه دوم بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل، دانشگاه حاجت تپه قرار دارد که رتبه 320 جهان را به خود اختصاص داده است. سومین دانشگاه برتر برای تحصیل در ترکیه در رشته ایمنی شناسی، دانشگاه آنکارا است که رتبه 458 جهان را به خود اختصاص داده است.

سایر دانشگاه های ترکیه در این رشته عبارتند از:

  • دانشگاه اژه رتبه 502
  • دانشگاه مرمره در رتبه 548
  • دانشگاه غازی در رتبه 562
  • دانشگاه آکدنیز در رتبه 658
  • دانشگاه دوکوز ایلول در رتبه 677

باید در نظر داشت که بسیاری از افراد به این دلیل که دریافت ویزای تحصیلی ترکیه چندان دشوار نیست، این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند.




هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته ایمنی شناسی از نظر هزینه های تحصیل، درست به مانند سایر رشته ها است و بسیاری از دانشجویان برای گذراندن دوره تحصیلی خود در این کشور نیازی به صرف هزینه های سنگین نخواهند داشت و به راحتی می توانند مدرک خود را با هزینه های کم به دست آورند. هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در این کشور به طور متوسط در حدود 1000$ تا 4900$ (دلار) در سال است که البته به زبان تحصیل در این کشور نیز بستگی دارد.

باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار سنگین است و دانشجویان نمی توانند به راحتی دوره آموزشی خود را پشت سر بگذارند. به طور متوسط هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بیش از 15000$ (دلار) در سال است. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه نیز به شدت محدود است و ممکن است بسیاری از دانشجویان نتوانند بورسیه دریافت کنند.

شرایط کار ایمنی شناسان در ترکیه

باید در نظر داشت که ایمنی شناسان، به ویژه در عصر حاضر، از جمله متخصصینی هستند که در بازارهای جهانی فرصت های کار بسیار زیادی را پیش رو خواهند داشت و افرادی که تحصیل در این کشور را پشت سر گذاشته باشند، این فرصت را خواهند داشت که به کار در ترکیه نیز دست پیدا کنند. متوسط درآمد یک ایمنی شناس در این کشور نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و به همین دلیل است که می توان گفت این افراد در کشور ترکیه شرایط بسیار مناسبی را خواهند داشت. به طور متوسط می توان گفت که 14200TRY (لیر) درآمد یک ایمنی شناس در کشور ترکیه است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: