مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته آسیب شناسی در ترکیه

رشته آسیب شناسی در ترکیه

تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه می تواند به عنوان یک امتیاز برای ورود به این کشور و همچنین مهاجرت به کشورهای تراز جهان به حساب آید. افرادی که رشته آسیب شناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود در نظر گرفته اند، تنها زمانی می توانند برای ورود به این رشته اقدامات قانونی را انجام دهند که اولا مدرک پزشکی خود را دریافت کرده باشند و در مرحله دوم نیز تمامی مدارک مربوط به پایان دوره کارورزی را نیز طی کرده باشند. در حال حاضر این رشته یکی از محبوب ترین رشته هایی است که افراد با رزومه های سطح متوسط تلاش می کنند تا آن را به عنوان دوره تخصصی خود انتخاب کنند.

هزینه های تحصیل در ترکیه بسیار مقرون به صرفه است و از طرف دیگر این کشور در فاصله کمی با ایران قرار داشته و رفت و آمد به این کشور برای ایرانی ها بسیار ساده تر است. افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور، مقدمات فعالیت اقتصادی خود را فراهم آورده و پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، به عنوان یک پزشک وارد بازار کار شوند. در همین راستا و به منظور توجه به درخواست های متعددی که برای تحصیل در این کشور وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه

همه افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کرده اند، به خوبی از این مسئله آگاهی دارند که معادلسازی مدرک پزشکی در این کشور، اولین مرحله ای است که به آن ها اجازه می دهد که دوره تخصص پزشکی خود را آغاز کنند. به همین منظور است که به افراد توصیه می شود تا در همان مرحله نخست، تحصیل پزشکی در ترکیه را آغاز کنند تا از این طریق بتوانند مسیر رسیدن به رشته آسیب شناسی را برای خود تسهیل نمایند.

دوره آموزش رشته آسیب شناسی در این کشور نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، 4 ساله است و به دانشجویان فرصت داده می شود که به زبان های ترکی یا انگلیسی به ادامه تحصیل در این کشور مشغول شوند. برای تحصیل در این رشته، دانشگاه های بسیار زیادی در دسترس علاقمندان قرار دارد و هر فرد با توجه به رزومه ای که در اختیار خود دارد، می تواند یک دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند. بسیاری از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت که این دانشگاه ها فرصت مناسبی برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در ترکیه ایجاد می کنند.




بهترین دانشگاه های رشته آسیب شناسی در ترکیه

برای تحصیل در ترکیه در رشته آسیب شناسی حدود 50 دانشگاه وجود دارد که فرصت ادامه تحصیل را به دانشجویان می دهند. در برخی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی، دانشگاه های ترکیه در جمع دانشگاه های آسیایی قرار گرفته اند و به همین دلیل است که در جدول زیر، شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در سال 2022 این کشور را در قاره آسیا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نام دانشگاه
رتبه آسیایی
رتبه در جهان
دانشگاه استانبول
55 221
دانشگاه حاجت تپه
56 222
دانشگاه اژه
121 410
دانشگاه آنکارا
128 421
دانشگاه دوکوز ایلول
135 436
دانشگاه باسکنت
143 462
دانشگاه قازی
151 483
دانشگاه مرمره
165 528


همانطور که گفته شد، بسیارند دانشگاه های موجود در ترکیه که به افراد فرصت می دهند تا بتوانند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند و هر فرد باید با توجه به رزومه خود یک دانشگاه معتبر را انتخاب کند.

هزینه تحصیل رشته پاتولوژی در ترکیه

یکی از امتیازاتی که مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل به همراه دارد، مجموعه هزینه های نسبتا اندکی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود باید پرداخت کنند. برای ادراک بهتر این موضوع می توان به گراف زیر توجه داشت.

پرداخت چنین مبلغی در شرایط کلی می تواند به افراد کمک کند که دغدغه های زیادی از نظر مالی نداشته باشند و به همین دلیل است که ترکیه یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. افرادی که دوره تحصیلی خود در رشته پاتولوژی را در این کشور به پایان برسانند، می توانند به عنوان یک پاتولوژیست در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق ماهیانه در حدود 13000TRY (لیر) درآمد داشته باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: