مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا 2022

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا 2022

اگر علاقه شما به تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور با روحیه ماجراجویی، عشق به سفر و میل به کسب تجربیات جدید تقویت می شود، نمی توانید گزینه بهتری از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا پیدا کنید.

در این صفحه می توانید مشاوره دقیق در مورد مدارک تحصیلات تکمیلی در سیستم دانشگاهی استرالیا را بیابید که شامل راهنمای ویزا برای دانشجویان بین المللی در استرالیا و اطلاعاتی در مورد روند درخواست برای مدارک کارشناسی ارشد استرالیا می باشد.

در قسمت دیگری در این بخش می توانید در مورد زندگی دانشجویی در استرالیا، هزینه ها و بودجه برای مقاطع کارشناسی ارشد استرالیا و رتبه بندی تحصیلات تکمیلی استرالیا مطالعه کنید. ما همچنین مراقب تأثیر ویروس کرونا بر دانشجویان در استرالیا هستیم.

فرصت های تحصیلات تکمیلی استرالیا - برای سال 2022 چه چیزی ارائه می شود؟

سرزمین داون آندر The land Down Under به عنوان خانه آب و هوای زیبا، زندگی آرام و فرصت های ورزشی و تفریحی متنوع معروف است. اما آیا می دانستید که این شهر همچنین سومین مقصد محبوب جهان برای تحصیل در خارج از کشور است؟ یا اینکه دانشگاه های استرالیا در سطح بین المللی به دلیل کیفیت تحقیقات و آموزش مشهور هستند؟

به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد بین المللی، این شانس را خواهید داشت که چیزهایی را تجربه کنید که استرالیا را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل می کند و از فرصت های آموزشی بی نظیری که دانشگاه های آن ارائه می دهند، استفاده کنید.

در اینجا برخی از قانع کننده ترین دلایل برای در نظر گرفتن کارشناسی ارشد در استرالیا در سال جاری آورده شده است:

  • شهرت در سطح جهانی: هشت دانشگاه استرالیایی در بین 150 دانشگاه برتر جهان وجود دارد که نشان دهنده برتری دانشگاهی این کشور است.
  • چشم انداز بین المللی: بیش از 500.000 دانشجوی خارج از کشور نمی توانند اشتباه انتخاب کرده باشند - حتما موسسات استرالیایی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند!
  • آب و هوای فوق‌العاده و کیفیت زندگی: استرالیا در کنار آفتاب غبطه‌انگیز در طول سال، در جایگاه خود به عنوان یکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان برخوردار است.
  • فرصت‌های تحقیقاتی منحصربه‌فرد: اقیانوس‌ها و سواحل استرالیا ممکن است به بهشت موج سواران مشهور باشند، اما پتانسیل بی‌نظیری برای تحقیقات علوم محیطی نیز ارائه می‌دهند. به هر حال، چند کشور دیگر به زیست شناسان دریایی خود این شانس را می دهند که صخره مرجانی بزرگ را کشف کنند؟
  • برنامه های شناخته شده بین المللی: با الگوبرداری از سیستم مدرک بریتانیایی، مدارک کارشناسی ارشد استرالیا در سراسر جهان مورد احترام است.
 تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا - جزئیات کلیدی
 تعداد دانشگاه ها
43
 قدیمی ترین دانشگاه
دانشگاه سیدنی  Sydney (1850)
 تعداد دانشجویان بین المللی
509,160
طول دوره
یک تا دو سال
میانگین هزینه ها
22.000-50.000 دلار استرالیا در سال (16.530-37.575 دلار آمریکا)
 سال تحصیلی
از ماه فوریه تا نوامبر

دانشگاه های استرالیا

بیش از 40 دانشگاه در استرالیا وجود دارد. اکثریت این دانشگاه ها موسسات دولتی هستند که توسط دولت فدرال استرالیا اداره و تامین مالی می شوند.

برخی از آنها دارای پردیس های متعدد هستند، اما بیشتر آنها در شهرهای خاص واقع شده اند - (با بیشترین تمرکز در ساحل شرقی).

شما می توانید در هر دانشگاه استرالیا به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد بین المللی تحصیل کنید، مشروط بر اینکه شرایط درخواست و پذیرش آنها را داشته باشید. شما معمولاً هزینه ها را با نرخ کمی بالاتر پرداخت می کنید، اما در غیر این صورت بر اساس همان دانشجویان داخلی پذیرش خواهید شد.

موسسات آموزش فنی و تکمیلی استرالیا (TAFE)

موسسات آموزش فنی و تکمیلی استرالیا  از دانشگاه های تحقیقاتی متمایز هستند. آنها به جای مدارج علمی، بر برنامه های آموزش حرفه ای تمرکز می کنند.

موسسات  TAFE به طور معمول مدارک تحصیلات تکمیلی را اعطا نمی کنند، بنابراین می توانید هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا بر جاهای دیگر تمرکز کنید.

سال تحصیلی در استرالیا

سال تحصیلی در استرالیا از ماه فوریه آغاز می شود. این در دو ترم آموزشی از ماه فوریه تا ژوئن و از جولای تا نوامبر اجرا می شود.

دوره های کارشناسی ارشد معمولاً برای شروع در ماه فوریه یا جولای در دسترس هستند، اگرچه برخی از دوره های حرفه ای فقط برای شروع در ترم 1 (بهمن) در دسترس هستند.

اگر به یک سال تحصیلی که از ماه سپتامبر شروع می شود عادت کرده اید، ممکن است شروع دوره کارشناسی ارشد تان در ماه فوریه عجیب به نظر برسد (به ویژه اگر هم اکنون در مقطع کارشناسی هستید و انتظار دارید در تابستان به پایان برسد).

با این حال، داشتن مدت زمانی بین پایان دوره لیسانس و شروع کارشناسی ارشد ممکن است مفید باشد.

شما زمانی برای سازماندهی درخواست خود دارید و شاید حتی قبل از شروع مدرک بتوانید خود را با استرالیا سازگار کنید (البته با توجه به شرایط ویزای شما). با توجه به اینکه اکثر دانشجویان برای یک دوره کارشناسی ارشد بین‌المللی در استرالیا راهی سفر می‌شوند، این امر می‌تواند بسیار راحت باشد!




اعتبار سنجی دانشگاه های استرالیا

دانشگاه های استرالیا به همراه مرور قانونی مستقل مشمول خود تنظیمی هستند. این امر از آزادی آکادمیک آنها محافظت می کند، در حالی که استانداردهای معتبر بین المللی را حفظ می کند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی کارشناسی ارشد در استرالیا، شما همچنین تحت پوشش قانون خدمات آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور  (ESOS Act) قرار خواهید گرفت. این موارد همچنین استانداردهایی را برای آموزش بین المللی استرالیا ایجاد می کند و از حقوق دانشجویان خارج از کشور حمایت می کند.

این سیستم‌های مختلف تضمین می‌کنند که کیفیت مدارک کارشناسی ارشد استرالیا با دقت حفظ می‌شود و مدرکی که دریافت می‌کنید از استانداردهای شناخته شده در سراسر جهان برخوردار است.

رتبه بندی دانشگاه های استرالیا

استرالیا با داشتن هشت دانشگاه در بین 150 دانشگاه برتر جهان (براساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز) از شهرت جهانی چشمگیری برای آموزش عالی برخوردار است. جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی به استرالیا هجوم می آورند.

انواع دوره

اگر تجربه قبلی از یک سیستم دانشگاهی غربی دارید، احتمالاً سازماندهی مدارک تحصیلی استرالیا کاملاً آشنا به نظر می رسد.

مانند سیستم انگلستان (که بر اساس آن مدل شده است) استرالیا از ساختار درجه سه لایه استفاده می کند. پس از دوره لیسانس، مقاطع کارشناسی ارشد می باشد. برخی از دانشجویان سپس به مدارک تحقیقاتی سطح بالاتر، مانند دکترا ادامه می دهند.

بسیاری از برنامه های تحصیلی استرالیا نیز از نام های مشابه با معادل هایشان در انگلستان استفاده می کنند. به عنوان مثال، عناوین MA (کارشناس ارشد هنر) و MSc (کارشناس ارشد علوم) به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

اگرچه نام برخی از دوره ها متفاوت است. مثلا بیشتر احتمال دارد که با کارشناسی ارشد بازرگانی Masters of Commerce روبرو شوید تا کارشناسی ارشد بازاریابی .Masters of Marketing در عین حال، مدارک حرفه ای تدریس به جای مدرک تحصیلات تکمیلی انگلستان در آموزش (Postgraduate Certificate in Education= PGCE)  به عنوان مدرک تحصیلات تکمیلی تدریس Graduate Diplomas of Teaching (یا کارشناسی ارشد تدریس) نامیده می شود.

انواع دوره های کارشناسی ارشد در استرالیا

شما می توانید در استرالیا در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید. برخی از دوره ها مستقیماً بر اساس تحصیلات کارشناسی شما ایجاد می شوند. سایر دوره ها آموزش های پیشرفته ای را برای تقویت شغل فعلی شما ارائه می دهند - یا به شغل جدیدی تغییر می دهند.

کارشناسی ارشد سنتی دوره های آکادمیک هستند که فرصت مطالعه یک موضوع خاص را با عمق بیشتری ارائه می دهند. آنها مشابه مدارک تحصیلی معادل در کشورهایی مانند انگلستان هستند و مدارکی مانند کارشناسی ارشد هنر (MA) یا کارشناسی ارشد علوم (MSc)  اعطا می کنند.

این دوره ها از طریق ترکیبی از آموزش و/ یا تحقیق ارائه می شوند که اکثر آنها شامل پایان نامه نهایی یا پروژه های مشابه هستند.

کارشناسی ارشد Change of direction’' ' برای دانشجویانی است که به دنبال تغییر مسیرهای تحصیلی یا کسب تخصص بیشتر در زمینه جدیدی هستند. آنها اغلب قبل از ارائه آموزش های پیشرفته در یک تخصص خاص، با ارائه پایه ای در اصول اصلی موضوع جدید شما شروع می کنند.

مدارک حرفه ای ورودی فارغ التحصیلان برای داوطلبانی است که قبلاً مدرک کارشناسی را به پایان رسانده اند و می خواهند به طور حرفه ای در یک حرفه مرتبط واجد شرایط شوند.

اگر قصد ورود به یک حرفه قانونی را دارید، این دوره ها ایده آل هستند. برای مثال، اگر می خواهید معلم شوید، می توانید از مدرک تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد تدریس برای اضافه کردن آموزش حرفه ای به دانش آکادمیک خود در مورد یک موضوع تخصصی استفاده کنید.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا باید مطمئن شوید که مدارک حرفه ای در کشور شما به رسمیت شناخته شده است. مهارت‌ها و تجربه‌ای که در خارج از کشور به دست آورده‌اید، بسیار خواهد بود و در برخی موارد، به برجسته شدن رزومه شما در وطن کمک می‌کند.

کارشناسی ارشد توسعه حرفه ای برای داوطلبانی است که به دنبال ارتقای شغل خود از طریق آموزش های اضافی هستند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک معلم با تجربه باشید که به دنبال توسعه مهارت های مدیریت آموزش است، یا یک فرد حرفه ای بازاریابی که به دنبال کسب مهارت های رسانه های دیجیتال است.

برخلاف کارشناسی ارشد حرفه ای ورودی فارغ التحصیلان، این دوره ها معمولاً به مدارک و تجربه موجود نیاز دارند. تحصیل در چنین دوره‌هایی در خارج از کشور می‌تواند با بهره‌گیری از تخصص و فرصت‌های آموزشی منحصربه‌فرد در استرالیا، راهی عالی برای ایجاد رزومه شما باشد.

دوره های کارشناسی ارشد استرالیا چقدر طول می کشد؟

طول دقیق دوره کارشناسی ارشد شما به نوع برنامه ای که مطالعه می کنید و محتوای دوره آن بستگی دارد. در برخی موارد پیشینه تحصیلی و حرفه ای شما نیز ممکن است یک عامل تأثیرگذار باشد.

اکثر مدارک کارشناسی ارشد در استرالیا بین یک تا دو سال طول می کشد:

برنامه های آکادمیک سنتی که به طور کامل به صورت عملی تدریس می شوند، معمولاً 18 ماه طول می کشند.

دوره هایی که شامل آموزش پایه یا مستلزم موقعیت های شغلی هستند ممکن است طولانی تر باشند (این مورد می تواند برای برخی از دوره های تغییر جهت یا کارشناسی ارشد حرفه ای باشد).

در رابطه با کارشناسی ارشد دارای تحقیقات در استرالیا چطور؟

اکثر دانشگاه های استرالیا مدرک کارشناسی ارشد مبتنی بر تحقیق و همچنین دوره های آموزشی ارائه می دهند. اینها معمولاً برنامه های آکادمیک خواهند بود (اگرچه برخی از دوره های حرفه ای می توانند شامل دوره های عملی گسترده باشند).

شما می توانید مدرک کارشناسی ارشد توسط تحقیقات را به عنوان مدرک پایانی (نهایی) در استرالیا مطالعه کنید یا اگر مایل به پیشرفت در تحقیقات دکترا هستید، ممکن است بتوانید ثبت نام خود را به دکترا ارتقا دهید.

دانشگاه شما فرآیند درخواست خود را برای برنامه های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی تعیین می کند، اما معمولاً از شما انتظار می رود که یک طرح کلی از موضوع تحقیقاتی آینده نگر خود و اهداف آن ارائه دهید. این امر نباید نهایی باشد، اما باید پتانسیل کار شما و مناسب بودن آن را برای بخش و سرپرستی که برای کار با آن درخواست می‌دهید نشان دهد.




هزینه های کارشناسی ارشد و بودجه در استرالیا

شهریه های تحصیلات تکمیلی در استرالیا توسط دانشگاه ها (نه دولت) تعیین می شود، بنابراین طیف وسیعی از هزینه ها را در موسسات و دوره های مختلف خواهید یافت. هزینه های تحصیل برای شهروندان استرالیایی و نیوزلندی کمتر از دانشجویان بین المللی است.

به عنوان یک راهنمای تقریبی، هزینه دوره ها بین 22.000-50.000 دلار استرالیا در سال (16.530-37.575 دلار آمریکا) برای دانشجویان خارج از کشور است. کارشناسی ارشد هنر و علوم انسانی در پایین ترین سطح این مقیاس قرار خواهند گرفت، در حالی که دوره های مبتنی بر علوم به سمت بالا قرار خواهند گرفت. رشته هایی مانند علوم دامپزشکی و پزشکی می تواند حتی بالاتر نیز باشد.

درخواست برای کارشناسی ارشد در استرالیا

دانشگاه های استرالیا آزاد هستند که شرایط درخواست و پذیرش خود را تعیین کنند، اما همه از فارغ التحصیلان بین المللی استقبال می کنند.

شرایط پذیرش برای دوره های دانشگاهی استرالیا

شرط اصلی برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد دانشگاهی در استرالیا، مدرک کارشناسی مرتبط (یا معادل آن) خواهد بود.

اگر در مورد واجد شرایط بودن مدارک موجود خود مطمئن نیستید، دانشگاه شما باید بتواند شما را راهنمایی کند. اگر در بریتانیا یا ایرلند مستقر هستید، می توانید از Study Options نیز مشاوره بگیرید.

استانداردهای لازم برای مدارک مقطع کارشناسی در بین برنامه ها متفاوت است، اما اکثر دانشگاه ها معادل 2.1 انگلستان یا بالاتر را می پذیرند که تقریباً معادل معدل 3.0 یا بالاتر در ایالات متحده است.

شرایط پذیرش برای دوره های حرفه ای استرالیا

دوره های حرفه ای ممکن است نیازمندی های کاربردی خاص تری داشته باشند:

دوره های کارشناسی ارشد توسعه حرفه ای معمولاً به شواهدی از تجربه کاری مناسب و / یا مدارک حرفه ای موجود نیاز دارند.

دوره حرفه ای ورودی فارغ التحصیلان ممکن است از شما بخواهد که از یک آزمون دوره های کاربردی فارغ التحصیل مانند GRE یا GMAT نمره ارسال کنید. این مورد به احتمال زیاد برای برنامه های رقابتی در زمینه های موضوعی مانند مدیریت کسب و کار است.

ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد استرالیا

اکثر افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی به ویزا نیاز دارند. توجه داشته باشید که ویزا فقط برای دانشجویان تمام وقت در دسترس است. متأسفانه، شما نمی توانید ویزا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پاره وقت در استرالیا دریافت کنید.

  • چه کسانی برای تحصیل در استرالیا به ویزا نیاز ندارند؟

اگر شهروند استرالیا، شهروند نیوزلند یا حق اقامت دائم در نیوزلند یا استرالیا هستید، معمولاً نیازی به ویزای دانشجویی استرالیا نخواهید داشت.

  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا به چه نوع ویزایی نیاز دارید؟

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا باید برای ویزای دانشجویی (طبقه فرعی 500) درخواست دهید. این ویزا به شما امکان می دهد در طول دوره برنامه خود در استرالیا زندگی و تحصیل کنید. همچنین می‌توانید چندین بار در این دوره دوباره وارد کشور شوید - اگر می‌خواهید برای کریسمس سفید به وطن برگردید عالی است!

فرآیند برنامه

قبل از اینکه بتوانید برای ویزا درخواست دهید، باید در دوره کارشناسی ارشد استرالیا پذیرفته شوید و فرم تأییدیه ثبت نام (CoE) را دریافت کنید. این فرم یک سند رسمی است که پس از پرداخت شهریه توسط دانشگاه شما صادر می شود.

هنگامی که فرم تاییدیه CoE  خود را دریافت کردید، می توانید درخواست خود را با استفاده از وب سایت اداره مهاجرت و کنترل مرز استرالیا برای درخواست آنلاین برای ویزای دانشجویی ( طبقه فرعی 500) شروع کنید.

شما باید اطلاعات پشتیبانی ارائه دهید که باید شامل موارد زیر باشد:

  • مشخصات پاسپورت شما
  • فرم تاییدیه ثبت نام CoE
  • اثبات فراهم کردن شرایط مالی (به زیر مراجعه کنید)
  • مدرکی مبنی بر پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC)
  • رزومه CV
  • کپی های تایید شده از ریز نمرات دانشگاهی شما
  • همچنین باید 630 دلار استرالیا (475 دلار آمریکا) بعنوان هزینه درخواست بپردازید.

دوره پردازش ویزای شما می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً باید ظرف چهار هفته برای شما صادر شود.

مقررات اضافی ویزا

ویزای دانشجویی استرالیا معمولاً تابع مقررات اضافی زیر است:

کار: شما می توانید تا 40 ساعت در هر دو هفته با ویزای نوع 573، مشروط به محدودیت، کار کنید. ساعات کار برای دانشجویان در ویزای نوع 574 محدود نیست.

پیشرفت تحصیلی: اعتبار ویزای دانشجویی شما منوط به پیشرفت رضایت بخش شما در برنامه تحصیلی شما خواهد بود.

الزامات مالی: دولت استرالیا حدود 21.041 دلار استرالیا در سال برای هزینه های زندگی دانشجویی (15810 دلار آمریکا) نیاز دارد. ممکن است لازم باشد دسترسی به این مبلغ (به شکل پس انداز، حمایت مالی یا بودجه موجود) را نشان دهید

بیمه سلامت

در طول دوره کارشناسی ارشد خود در استرالیا به بیمه درمانی معتبر نیاز دارید. این پوشش به عنوان پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC)  شناخته می شود و طیف وسیعی از ارائه دهندگان در دسترس است.

میزان پوشش ارائه شده توسط سیاست های  OSHC متفاوت است، اما حداقل سطح توسط وزارت بهداشت استرالیا تعیین می شود. می توانید اطلاعات بیشتر را در وب سایت مطالعه در استرالیا بیابید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: