مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی تربیت بدنی در انگلستان

رشته ی تربیت بدنی در انگلستان

کشور انگلستان با برخوردار بودن از دانشگاه های متعدد معتبر و باکیفیت همواره در بین محبوب ترین مقاصد متقاضیان در رشته های گوناگون تجربی، مهندسی، فنی و غیره بوده است. رشته تربیت بدنی در انگلستان از رشته های محبوب بوده و حضور پرشمار دانشجویان بین المللی در انگلستان جهت تحصیل این رشته قابل تأمل است. نظام آموزشی انگلستان در کنار ایالات متحده آمریکا با برخورداری از شیوه های نوین و تکنولوژی روز دنیا جذابیت تحصیل را برای افراد دوچندان نموده است.

تاریخچه رشته تربیت بدنی در انگلستان

انگلستان در نیمه جنوبی جزیره بریتانیا واقع شده و مهم ترین بخش تشکیل دهنده مجموع ایالات این منطقه است؛ مرزهای آبی این کشور موجب ایجاد ارتباط مطلوبی با کشورهای همسایه گشته و باید خاطرنشان کرد که اگرچه سیستم آموزشی انگلستان در شهرهایی چون لندن تمرکز یافته، این سرزمین دارای بیش از صد جزیره کوچک و بزرگ است که شمار محدودی از آن ها قابل سکونت می باشند. آداب و رسوم جذاب مردمان انگلستان، آب و هوای مطلوب و زبان رسمی این کشور موجب افزایش علاقه مندی افراد به مهاجرت و زندگی در اقصی نقاط این سرزمین گشته. انگلستان زادگاه دانشمندان بسیاری بوده و همچنین در حوزه ورزش نیز شهرهای این کشور خاستگاه شکل گیری ورزش های گوناگونی می باشند. از جمله این موارد می توان به ورزش فوتبال اشاره کرد که بسیاری آن را برخاسته از فعالیت های گروهی و ورزشی سربازان انگلیسی در طی جنگ های پیشین می دانند.

دولت انگلستان پس از پایان جنگ جهانی اول با تشکیل انجمن ملی میدان های ورزشی آغاز شکل گیری و توسعه ورزش در شهرهای مختلف این کشور را کلید زد؛ این فرآیند در بحبوحه انقلاب صنعتی قرن 19 میلادی به اوج خود رسید و درصد قابل توجهی از مردم انگلستان خود را راغب به تحصیل در مدرسه ورزشی سوئدی نشان دادند. در سال 1918 برای نخستین بار درس تربیت بدنی به برنامه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه راه یافت و پس از آن با افزوده شدن امکاناتی چون انواع سالن های ورزشی به کالج ها و دانشگاه ها رشته تربیت بدنی جایگاه خود را در بین جوانان انگلستان به خوبی پیدا کرد. پس از آن با تاسیس دانشگاه تخصصی ورزشی بیرمنگام در سال 1946 نخستین انجمن های رسمی ورزش هایی چون هاکی، تیراندازی و فوتبال آغاز به کار نمودند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در انگلستان

طی دهه های اخیر علوم ورزشی و شاخه های گوناگون تربیت بدنی همواره جزء کرسی های رو به رشد نظام آموزش عالی بریتانیا بوده است؛ مجموعا قریب به 170 کالج و دانشگاه ارائه دهنده دروس نظری و عملی این رشته هستند و اگرچه شهریه اخذ شده از سوی آن ها با افزایش بیش از 40% در سال 2020 همراه بوده است، به علت رونق بازار کاری از محبوبیت آن در جوامع گوناگون کاسته نشده است. تعداد محصلین این رشته در انگلستان از مرز 16000 نفر نیز عبور کرده و امکان تحصیل در دوره های تخصصی رشته تربیت بدنی چون پیشگیری از انواع آسیب، ورزش درمانی و ورزش های دریایی و غیره بر جذابیت آن افزوده است. بسیاری تربیت بدنی را در زمره 10 رشته پرمخاطب دوره کارشناسی در انگلستان می دانند و در همین راستا قصد داریم به معرفی برترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته محبوب بپردازیم:

نام دانشگاه رتبه در انگلستان
Birmingham University 1
Swansea University 2
Exeter University 3
Loughborough University 4
Liverpool John Moores University 5


نکات تحصیل رشته تربیت بدنی در انگلستان

بسیاری چنین می پندارند که تربیت بدنی در گروه رشته های دون و پایین رده دانشگاهی قلمداد شده و دانشجویان حاضر در آن فارغ از هرگونه نیاز به استعداد در علوم و محاسبات قادر به اخذ پذیرش از مراکز معتبر آموزشی می باشند؛ مثال نقض این تفکر زمانی نمایان می گردد که از شروط حاصل نمودن موفقیت در قدم های ابتدایی اخذ پذیرش این رشته از دانشگاهی چون Loughborough University مطلع گردیم؛ متقاضیان شرکت در کلاس های این دانشگاه می بایست همراه با مدارک خود دارای مدرک A-Level در یکی از علوم پایه نظیر ریاضیات باشند. همچنین باید خاطرنشان کرد با توجه به استانداردهای وضع شده از سوی سیستم آموزشی انگلستان، ریز نمرات افراد در سابقه تحصیلی آن ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. 

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در انگلستان

تربیت بدنی دارای گرایش های مختلفی است که از پرمخاطب ترین آن ها می توان به رفتار حرکتی، مدیریت ورزشی و روانشناسی ورزشی اشاره کرد. به رغم اینکه عموما ورزشکاران حرفه ای و المپیکی هر کشور بالاترین میزان دستمزد را از سوی دولت دریافت می کنند، افراد با تحصیل در هر یک از این شاخه ها می توانند بدون نیاز به شرکت در مسابقات بین المللی به درآمد مطلوبی دست یابند. برای نمونه با اخذ مدرک دکتری در شاخه روانشناسی ورزشی فرد قادر خواهد بود علاوه بر شناسایی اختلالاتی نظیر افسردگی در بین ورزشکاران، به ارائه راهکارهای گوناگون جهت درمان همچون آموزش ورزش های هوازی دست مبادرت ورزند. شایان ذکر است که ورزشکاران المپیکی انگلستان علاوه بر حقوق ثابت خود رقمی معادل با 36000£ الی 60000£ (پوند) به صورت سالیانه دریافت می نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: