مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی فارماکولوژی در انگلستان

رشته ی فارماکولوژی در انگلستان

تحصیل رشته فارماکولوژی در انگلستان می تواند به عنوان بهترین گزینه ممکن در سال های اخیر برای متقاضیان تحصیل این رشته در خارج محسوب شود. چرا که انگلستان با داشتن بیشترین تعداد رتبه بالا در بین برترین دانشگاه های داروسازی جهان کشور پیشرو محسوب می شود. جالب است بدانید که طبق رنکینگ QS، دانشگاه آکسفورد در سال 2021 برترین دانشگاه جهت تحصیل رشته داروسازی در جهان بوده است. از این گذشته انگلستان دارای 5 دانشگاه برتر در بین 10 دانشگاه برتر فارماکولوژی در جهان می باشد. اینها همگی نشانگر اهمیت بسیار زیاد تحصیل این رشته تحصیلی در انگلستان می باشد.

تحصیل رشته فارماکولوژی در انگلستان یا آمریکا؟

نظام آموزشی انگلستان و دانشگاه های این کشور همواره برای کسب رتبه های برتر جهانی رقابت تنگاتنگی با نظام آموزشی و دانشگاه های آمریکایی دارند. این رقابت کیفی در زمینه آموزش عالی را حتی می توان در زمینه تحصیل رشته فارماکولوژی نیز مشاهده کرد. اما برنده این رقابت در رشته فارماکولوژی کشور انگلستان می باشد. چرا که بر طبق رنکینگ معتبر QS در سال 2021، اولا انگلستان نیز همانند آمریکا 4 دانشگاه برتر داروسازی در جمع 10 دانشگاه فارماکولوژی برتر جهان دارد. دوما رتبه اول برترین دانشگاه فارماکولوژی جهان در اختیار انگلستان است. 

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در انگلستان چیست؟

کلا رشته فارماکولوژی در انگلستان رشته بسیار خوب و جذابی است. این رشته تحصیلی دانشجویان را برای کار و اشتغال در مشاغل پژوهشی، صنایع و آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره آماده می کند. تحصیل رشته فارماکولوژی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی در هر 3 مقطع کارشناسی (4 سال)، کارشناسی ارشد (1 سال) و دکتری (1 تا 3 سال) امکان پذیر است. در مقطع کارشناسی فارماکولوژی در انگلستان دانشجویان ضمن تحصیل دروس اصلی مثل شیمی، داروسازی، بیولوژی، فیزیک و ریاضی همچنین به تحقیق و مطالعه در آزمایشگاه های مجهز پرداخته و با فضای کار کلینیکی واقعی نیز آشنا می شوند. اما در مقاطع بالاتر دانشجویان ضمن انتخاب گرایش اصلی خود مستقیما به مبحث تخصصی داروسازی وارد می شوند. در لیست زیر می توانید با برترین دانشگاه های فارماکولوژی انگلستان و رتبه آنها در سطح ملی و بین المللی آشنا شوید:

نام دانشگاه رتبه بین المللی در رنکینگ QS رتبه ملی
دانشگاه آکسفورد 1 1
دانشگاه کمبریج 4 2
دانشگاه ناتینگهام 5 3
UCL 7 4



نحوه پذیرش دانشجوی فارماکولوژی در انگلستان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فارماکولوژی انگلستان آشنایی با فرآیند پذیرش از این کشور بسیار مهم است. انگلستان از آندسته کشورهایی است که برای پذیرش دانشجو دارای یک سیستم یکپارچه بوده و دانشجویان برای ارائه درخواست خود نیازی به درخواست مستقیم به دانشگاه مربوطه ندارند. آنها این کار را بایستی از طریق سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) انجام دهند. فلذا شرایط لازم برای اخذ پذیرش دانشجو در رشته فارماکولوژی از انگلستان به شرح ذیل می باشد:

  • شرط اول: ارائه مدرک دیپلم متوسطه با حداقل 36 امتیاز
  • شرط دوم: یک سال دوره Foundation یا A Level در دروس شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی
  • شرط سوم: ارائه مدرک IELTS با حداقل نمره ی 6.5

نحوه اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در انگلستان

فرآیند پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در انگلستان با اخذ CAS یا همان نامه پذیرش از دانشگاه های داروسازی این کشور به اتمام نمی رسد. بلکه دانشجویان پس از اخذ مدرک مذکور و برای قانونی کردن ورود خود به کشور انگلستان بایستی ویزای تحصیلی انگلستان (تایر 4) را درخواست دهند. ویزایی که معمولا به دانشجویان بین المللی بالای 18 سالی اعطاء می شود که قصد تحصیل در یک دوره فول تایم را دارند. از اهم مزایای دریافت این ویزای انگلستان نیز می توان به امکان تحصیل تمام وقت و کار نیمه وقت در انگلستان اشاره نمود. فلذا مدارک ضروری جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان توسط دانشجویان فارماکولوژی از قرار ذیل می باشد:

  • پاسپورت ملی معتبر؛
  • فرم درخواست تکمیلی؛
  • مدارک هویتی دانشجو؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب؛
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید و رنگی؛
  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر انگلیسی یا CAS؛
  • مدرک دانش زبان انگلیسی (IELTS یا TOEFL)؛
  • بیمه سلامت
  • گواهی سلامت پزشکی؛

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در انگلستان

متوسط شهریه تحصیل دانشجویان رشته آنکولوژی در انگلستان شاید در مقایسه با دیگر نقاط اروپا کمی بالا باشد اما منتها کیفیت آموزشی اخذ شده از دانشگاه های انگلستان قابل مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نیست. بر طبق آمار سال تحصیلی جدید، شهریه سالیانه دانشجویان این رشته در انگلستان از حداقل حدود 14700£ (پوند) و حداکثر حدود 28930£ (پوند) می باشد. اما هزینه زندگی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی بیش از هر چیزی به محل اقامت آنها بستگی دارد و به همین دلیل ما در نمودار زیر این هزینه را بر حسب مناطق مختلف انگلستان آنالیز می کنیم:

همان طوری که در نمودار فوق مشاهده شد، ارزانترین منطقه دانشجوئی در انگلستان نورث ایست با متوسط هزینه سالیانه حدود GBP20976 (پوند) و گرانترین منطقه در این کشور لندن با متوسط GBP30989 (پوند) می باشد.


شرایط کار فارماکولوژیست ها در انگلستان

نرخ بیکاری انگلستان چه در زمان عضویت در اتحادیه اروپایی (EU) و چه پس از خروج از این اتحادیه همواره زیر 5% بوده است. همین امر نشانگر بها و ارزشی است که انگلستان به متخصصان و نیروهای کار تحصیلکرده مثل فارماکولوژیست ها می دهد. از این گذشته رشته فارماکولوژی یا داروسازی جزء مشاغل پرمتقاضی انگلستان می باشد که شاغلین این رشته می توانند در آزمایشگاه ها، داروخانه های دولتی و خصوصی، درمانگاه ها، بیمارستان ها، شرکت ها و غیره مشغول به کار شوند. بر طبق گزارش اداره آمار انگلستان (ONS)، متوسط درآمد سالیانه متخصصان فارماکولوژی در کشور انگلستان بین $57000 الی $53000 (دلار) می باشد. 

فارغ التحصیلان داروسازی می توانند در شرکت های داروسازی انگلستان از قبیل Pfizer، Novartis، GlaxoSmithkline، Merck & Co، Bayer، Roche و غیره به دنبال کار باشند.

اما سوال مهم این است که چگونه می توان در انگلستان به عنوان یک داروساز مجوز دار کار کرد؟ طبق قوانین کشور انگلستان شما برای کار به عنوان فارماکولوژیست در این کشور بایستی 3 مرحله زیر را به ترتیب طی کنید تا مجوز کاریتان صادر شود:

مراحل شرایط
مرحله 1 اخذ مدرک MPharm یا مدرک OSPAP
مرحله 2 گذراندن دوره آموزش پیش ثبت نام 52 هفته ای با تایید استاد راهنما
مرحله 3 ارزیابی ثبت نام GPhC همراه با نتیجه آزمون

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: