مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی گوارش در انگلستان

رشته ی گوارش در انگلستان

رشته گوارش در انگلستان خیلی پرطرفدار و نتیجتا رقابتی است؛ به علاوه هزینه های زیادی هم برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت. تحصیل در انگلستان می تواند بسیار گران باشد، این امر می تواند برای برخی از دانش آموزان مشکلات مالی ایجاد کند. می توانید یک کار پاره وقت داشته باشید. در واقع شگفت انگیز است که بفهمید در زمان دانشجویی در این کشور چقدر می توانید در غذا، محل اقامت و سفر صرفه جویی کنید، اگرچه دانشگاه های رایگان در انگلستان وجود ندارد، اما بورسیه های خصوصی و دولتی زیادی برای دانشجویان بین المللی در بریتانیا وجود دارد. آنها نه تنها هزینه های تحصیل شما را پرداخت می کنند، بلکه برای سایر هزینه ها نیز کمک هزینه می کنند، اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (به استثنای سوئیس) هستید، همیشه باید برای تحصیل در بریتانیا درخواست ویزا بدهید.

اگر کمتر از شش ماه در انگلستان تحصیل می کنید، به ویزای استاندارد ویزیتور نیاز دارید. بریتانیا یک کشور چند فرهنگی است و همچنین بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. در واقع، انگلستان دومین مقصد محبوب برای دانشجویان خارج از کشور در جهان است. این تنوع به این معنی است که دانشگاه های ما با فرهنگ های مختلف زنده هستند و نرخ ترک تحصیل در کالج های ایالات متحده (40%) بسیار بیشتر از انگلستان (6%) است؛ بنابراین موفقیت در کالج های ایالات متحده به دلیل هزینه بیشتر و کیفیت ناهموارتر از دانشگاه های بریتانیا دشوارتر است.

درآمد رشته گوارش در انگلستان

کار در انگلستان فراوان است و فارغ التحصیلان رشته پزشکی و خصوصا تخصص های آن از جمله گوارش، قلب و عروق و غیره، به راحتی می توانند در انگلستان کار پیدا کنند. نکته مهم دیگر در خصوص کار در این کشور این است که مردم انگلستاتن قدرت خرید بسیار بالا و سطح درآمد خیلی خوبی دارند.

آموزش ST3 بسته به مسیر انتخابی حداقل 4 یا 5 سال طول می کشد، اکثر متخصصان گوارش مشاور در بریتانیا و اکثر ثبت نام کنندگان تخصصی که در زمینه گوارش آموزش می بینند، هم در تخصص خود و هم در طب داخلی عمومی (GIM) آموزش می بینند که حداقل 5 سال طول می کشد. برای تبدیل شدن به یک متخصص گوارش ابتدا 4 سال دانشکده پزشکی و سپس 3 سال رزیدنتی داخلی و سپس 3 سال فلوشیپ گوارش را می گذرانید؛ این در مجموع 6 سال دوره تحصیلات تکمیلی بعد از دانشکده پزشکی است. متخصصین گوارش باید مدرک لیسانس و به دنبال آن دکترای پزشکی (M.D.) یا دکترای پزشکی استئوپاتی (D.O.) دریافت کنند؛ حدود 8 سال طول می کشد تا دوره کارشناسی و دانشکده پزشکی را به پایان برسانید.

هزینه تحصیل رشته گوارش در انگلستان

تحصیل در انگلستان بسیار پرهزینه است؛ چرا که این کشور صاحب یکی از گران ترین نظام های آموزشی در دنیا می باشد. لازم به ذکر است شهریه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان خارج از حوزه بریتانیا گران تر می باشد، مثلا ایرانی ها برای رشته تخصص در انگلستان شهریه به مراتب بیشتری نسبت به ولزی ها یا اسکاتلندی ها پرداخت می نمایند. البته میزان دقیق شهریه دانشگاه علاوه بر ملیت افراد، بستگی به قوانین هر کدام از دانشگاه های انگلستان، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی هم دارد. دانش آموزان ابتدائا باید در یکی از کالج های انگلستان تحصیل نموده و سپس در صورت قبولی در آزمون ورودی رشته پزشکی وارد دانشکده پزشکی شوند. بعد از اتمام دوره پزشکی و کار عملی در بیمارستان نیز نوبت تخصص مورد نظر در انگلستان می رسد.

به طور کلی شهریه دانشگاه های انگلستان برای رشته گوارش را می توان سالانه بین 12000£ تا 33000£ (پوند) دانست. البته دانشجویان ممتاز در انگلستان برای سال های بعدی تحصیل خود در صورت داشتن رزومه درخشان، شانس اخذ بورسیه های تحصیلی را نیز دارند. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در انگلستان نیز باید مدنظر دانشجویان قرار گیرد که در انگلیس بالاتر از ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی می باشد. هزینه زندگی در انگلستان را می توان ماهانه بین 800£ تا 1300£ (پوند) در ماه دانست که حدود 600£ (پوند) آن را می توان با کار دانشجویی تامین نمود.


بهترین دانشگاه ها برای رشته گوارش در انگلستان

به منظور کار در انگلستان برای تحصیل بهتر است افراد به دنبال دانشگاه های بهتری باشند. در فضای رقابتی بازار کار در انگلستان، وضعیت کاریابی برای کسانی که فارغ التحصیلان دانشگاه های ممتاز این کشور از جمله آکسفورد و کمبریج هستند به مراتب ایده آل تر می باشد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است، بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته گوارش معرفی شده اند:

نام دانشگاه رتبه جهانی
University of Oxford 1
University of Cambridge
5
Imperial College London
12
University College London (UCL)
12
The University of Edinburgh
30
King’s College London
35
The University of Manchester
50
University of Warwick
78
University of Glasgow
86

ویزای تحصیلی انگلستان که به ویزای Tier 4 شهرت دارد و مهم ترین مدارک به منظور اخذ آن عبارت هستند از: پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی به میزان مشخص و از بانک های مورد قبول انگلستان، سن مناسب، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در انگلستان و عکس پاسپورتی.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: