مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی بازرگانی بین المللی در ترکیه

رشته ی بازرگانی بین المللی در ترکیه

شرایط مناسبی که تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه دارد، این کشور را به یکی از گزینه های ایده آل در این رشته بدل کرده است. افرادی که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند بسیار محدود هستند اما در ایران شرایط متفاوت است و افراد زیادی بنا به دلایل مختلف از جمله تشابهات فرهنگی و زبانی تلاش می کنند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. در حال حاضر دانشگاه های ترکیه در این رشته توانسته اند جایگاه مناسبی در سطح جهان پیدا کنند و این مسئله خود مزید بر علت شده است تا افراد بیشتری از ایران در تلاش باشند تا خود را به این کشور برسانند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل ارزان قیمت را به دانشجویان خارجی می دهد و این خود عامل اثرگذار دیگری برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. باید در نظر داشت که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های دولتی این کشور نیاز به شرکت در آزمون های ورودی خواهند داشت و از این طریق است که می توانند تحصیل با کیفیت تری را تجربه کنند.

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که این کشور در زمینه آموزش در حال پیشرفت های چشمگیری است و به همین دلیل است که سالانه شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور دچار تغییر می شود. علاقمندان به رشته بازرگانی بین الملل باید در نظر داشته باشند که آزمون های ورودی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است و در صورتی که فردی تمایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور داشته باشد، باید در این آزمون ها شرکت کند.

در رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه، مقطع کارشناسی یک دوره 4 ساله آموزشی است و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 2 و 3 سال به ادامه تحصیل مشغول می شوند. با توجه به شرایطی که روابط سیاسی ترکیه و ایران دارد، دانشجویان ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزای تحصیلی ترکیه و تنها با داشتن پذیرش، خود را به این کشور برسانند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های بسیار زیادی در ترکیه وجود دارد اما اعتبار تنها برخی از آن ها در سطحی است که می توان تحصیل در خارج از کشور را ارزشمند سازد. متقاضیان تحصیل در این رشته باید توجه داشته باشند که مدرک دریافتی آن ها باید اعتبار کافی را داشته باشد و به همین دلیل است که انتخاب دانشگاه محل تحصیل در ترکیه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.


برخی از مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته بازرگانی بین الملل عبارتند از:

نام دانشگاه رتبه
Marmara University 227
Middle East Technical University 310
Bilkent University 359
Sabanci University 666


هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در ترکیه

یکی از مزیت های مهاجرت به ترکیه برای تحصیل آن است که دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه، به صورت سالیانه، دوره تحصیلی خود در این کشور را به پایان ببرند. ترکیه یکی از کشورهایی است که همچون ایران با نوسانات قیمت ارز روبرو است و به همین دلیل است که افراد زیادی با مشکلات محاسبه هزینه های زندگی در این کشور روبرو می شوند. با این وجود همچنان می توان گفت که ترکیه یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله همین رشته ارزشمند است.

جدول زیر به طور تقریبی هزینه های احتمالی دانشجویان خارجی در ترکیه در رشته بازرگانی بین الملل را نشان می دهد:

نوع هزینه مبلغ به دلار
شهریه در دانشگاه های دولتی 2000-5000
شهریه در دانشگاه های خصوصی تا 28000
هزینه زندگی ماهانه 350-500


شرایط کار یک متخصص علوم بازرگانی در ترکیه

افرادی که به عنوان متخصص یا کارشناس علوم بازرگانی در دانشگاه مدرک تحصیلی خود را به دست می آورند، این شانس را خواهند داشت که در دامنه وسیعی از شرکت های این کشور به کار مشغول شوند. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر یک نیروی کار در این صنعت به طور متوسط 6410TRY (لیر) در ماه درآمد دارد که درآمدی بالاتر از سطح متوسط در این کشور به حساب می آید. مدیران این بخش می توانند تا 2برابر مبلغ اعلام شده درآمد کسب کنند. با این وجود بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک خود در مسیر مهاجرت به کشورهای برتر اروپایی به ویژه آلمان قرار می گیرند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: