مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل ارشد و دکترا در انگلیس

پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل ارشد و دکترا در انگلیس

در چند سال گذشته، افراد بیشتری تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان را انتخاب کرده اند و ممکن است این روند ادامه داشته باشد. شاید بازار کار فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در حال حاضر، آنطور که انتظار داشتید فریبنده نباشد، یا شاید در خانه کار می کنید و زمان بیشتری در اختیار دارید. در هر صورت، کارشناسی ارشد می تواند راهی موثر برای بهبود وضعیت شما باشد. البته، می تواند به عنوان راهی باشد برای فرو رفتن عمیق تر در موضوعی که واقعاً دوست دارید. اتفاقاً هیچ اشکالی ندارد و علاقه به یک موضوع خاص خیلی هم عالی است؛ 'شما واقعاً در ادبیات گوتیک فوق لیسانس گرفتید' 'بله، واقعاً'.

اما کدام موضوعات پرطرفدارتر هستند؟ و آیا بسیاری از فارغ التحصیلان رشته شما، تحصیل خود را در کارشناسی ارشد ادامه داده اند؟ این اطلاعات در عین حال که جالب است، می تواند بسیار مفید نیز باشد. برای مثال، می‌توانید ببینید که آیا موضوع شما در سطح فوق‌ لیسانس محبوب است یا خیر و هم چنین آیا سایر جویندگان کار در مشاغل مرتبط، چقدر احتمال دارد که مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند.

21 رشته برتر برای تحصیلات تکمیلی در انگلستان

جدول زیر، تعداد رسمی افرادی را که در مقطع تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی ارشد، و همچنین دوره های کوتاه تری مانند Postgraduate Certificates and Diplomas، اما نه دکترا) در دانشگاه های انگلستان در رشته های مختلف تحصیل می کنند، نشان می دهد. شما می توانید کمی بیشتر در مورد داده ها در پایین این جدول بخوانید. 

موضوعات برتر تحصیلات تکمیلی
رتبه عنوان تعداد دانشجویان
1 پرستاری، بهداشت و سایر موضوعات وابسته به پزشکی 70655
2 آموزش
61280
3 تجارت و مدیریت
53695
4 علوم اجتماعی
39275
5 حقوق
25825
6 روانشناسی
23095
7 علوم کامپیوتر
14600
8 هنر
12445
9 پزشکی و دندانپزشکی
11535
10 معماری و ساختمان
10725
11 مهندسی و فناوری
10030
12 تاریخ، فلسفه و دین
9530
13 زبان و مطالعات منطقه ای
8535
14 علوم زیستی و ورزشی
8135
15 مطالعات ترکیبی و عمومی
6455


جالب است بدانید که موضوعات بهداشت و درمان و آموزش در سال گذشته از تجارت و مدیریت پیشی گرفته است. رشته‌های تخصصی مدت‌هاست که معروف بوده است به از دست دادن دانش‌آموزانی که پس از دریافت مدرک کارشناسی، PGCE (postgraduate certificate in education) یا سایر مدارک حرفه‌ای را دریافت کرده‌اند. این واقعیت که بودجه خاصی برای آموزش و مراقبت های بهداشتی در دسترس است مطمئنا روی این موضوع تاثیر گذاشته است.

اگرچه محبوبیت مدیریت و کسب و کار کاهش یافته است، اما همچنان سومین موضوع پرطرفدار است. این دسته نشان می دهد که MBA و سایر مدارک کارشناسی ارشد بازرگانی واقعاً می توانند تمایز ایجاد کنند و برای دارندگانشان مفید باشند. آنها همچنین در بین افرادی که به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستند و همچنین بین تازه فارغ التحصیل ها محبوب هستند. سایر دروس در حال حاضر محبوبیت کمتری دارند، بنابراین شاید فرصتی برای فارغ التحصیلان کشاورزی برای شخم زدن زمین های جدید و فارغ التحصیلان ریاضی برای افزایش تعداد خود با برخی آموزش های اضافی وجود داشته باشد!

سورس این داده ها کجاست؟ ما محبوب ترین موضوعات تحصیلات تکمیلی را با استفاده از اطلاعات منتشر شده توسط آژانس آمار آموزش عالی انگلستان (HESA) بررسی کرده ایم. آنها داده ها را جمع آوری کرده و آمار رسمی آموزش عالی انگلستان را منتشر می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: