مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

مجوز کار (Work Permit) یک سند قانونی است که به یک تبعه خارجی اجازه می دهد در داخل کانادا مشغول به کار شود. هر سال، کانادا حدود نیم میلیون مجوز کار برای کارگران خارجی موقت در سراسر جهان صادر می کند. کانادا مقصد اصلی بسیاری از اتباع خارجی است که به دنبال فرصت های شغلی هستند. کار در کانادا نیز اولین قدم عالی برای کسانی است که به دنبال مهاجرت دائم به این کشور هستند.

همه ما در مورد مهاجرت با مدرک لیسانس یا دکتری شنیده و خوانده‌ایم. اما کمتر کسی در مورد مهاجرت فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها و دارندگان مدرک فنی حرفه ای صحبت می‌کند. این افراد در صورتی که مدرک معادل فوق دیپلم و همچنین سابقه کاری حداقل سه ساله داشته باشند، می‌توانند برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنند. در این مقاله قصد داریم به مراحل و شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای بپردازیم.

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای مناسب چه کسانی است؟

کسانی که از هنرستان یا سازمان فنی‌حرفه‌ای مدرک گرفته‌اند، اساسی‌ترین شرط برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای را دارند. اما آیا مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای برای همه این افراد مناسب است؟ در جواب این سوال باید بگوییم اگر مدرک شما معادل فوق دیپلم است و در راستای مدرک خود کار کرده‌اید، شانس خوبی برای اخذ ویزای کاری کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای خواهید داشت. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت این روش مناسب کسانی است که بلافاصله پس از پایان دوره تحصیلی فنی حرفه ای خود، وارد بازار کار شده‌اند. ضمنا لازم است توجه داشته باشید که برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای نیاز است تمکن مالی بیشتر از 12 هزار دلار کانادا ارائه دهید.

شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

برای اینکه بتوانید با مدرک فنی حرفه ای خود به کانادا مهاجرت کنید لازم است علاوه بر مدرک فنی حرفه ای، این شرایط را هم داشته باشید:

رزومه کاری: برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای لازم است رزومه‌ای ارائه دهید که 3120 ساعت سابقه کاری در آن وجود داشته باشد. این سابقه اگر در پنج سال اخیر اتفاق افتاده باشد، برای دولت کانادا مورد قبول خواهد بود. در واقع شما برای استفاده از این روش باید در پنج سال اخیر دو سال کار تمام وقت (یا معادل آن به صورت پاره‌وقت) را در زمینه رشته خود انجام داده باشید.

برخورداری از مدارک مورد قبول کانادا: دولت کانادا لیستی را تحت عنوان NOC ارائه داده است که در آن مهارت‌ها و مشاغل دسته‌بندی می‌شوند و به عهده گرفتن هر کدام از این شغل‌ها، شرایط و آموزش‌های مخصوص به خود را دارد. برای مثال یک معمار فقط با ارائه مدرک دانشگاهی می‌تواند در کانادا مشغول به کار شود اما یک برق‌کار برای مهاجرت کاری به کانادا باید دوره‌ کارآموزی تخصصی را بگذراند.

پیشنهاد شغلی (جاب آفر): یکی از شرط‌های مهم مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای داشتن یک جاب آفر از کارفرمای کانادایی است. این پیشنهاد شغلی باید برای مدت یک سال با 30 ساعت کار در هفته صادر شده باشد.

گواهی تایید مهارت: هر کدام از ایالت‌های کانادا شرایط خاص خود را برای پذیرش نیروی کار خارجی دارند. در همین راستا شرایط شما توسط ایالت مقصدتان مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین با برگزاری یک آزمون، سطح مهارت شما را می‌سنجند. فرآیند تایید مهارت فنی حرفه ای در هر ایالت کانادا متفاوت است.

مدرک تحصیلی: همانطور که گفتیم با مدرک معادل فوق‌دیپلم می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای اقدام کنید. توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع‌های بالاتر از فوق دیپلم و همچنین کانادایی بودن مدرک برای شما امتیاز مثبت محسوب خواهد شد.

تمکن مالی: اگر در زمان درخواست برای ویزا جاب آفر رسمی ندارید، لازم است تمکن مالی خود را برای زندگی در کانادا اثبات کنید. تمکن مالی برای مهاجرت کاری یک نفر به کانادا در حال حاضر 13310 دلار کانادا برای یک سال است. به ازای هر همراه 3586 دلار کانادا به این مبلغ اضافه خواهد شد.

شرایط سنی: شرط سن بیشتر برای مهاجرت تحصیلی مطرح می‌شود اما برای مهاجرت کاری هم بی‌تاثیر نیست. در واقع می‌توان گفت کسانی که بین 23 تا 30 سال دارند شانس بیشتری برای اخذ ویزای کاری کانادا در رشته های فنی حرفه ای خواهند داشت.

سطح زبان: زبان هم مثل سن بیشتر برای مهاجرت تحصیلی مطرح می‌شود و برای مهاجرت کاری به نمره کمتری از زبان نیاز دارید. برای مثال نمره‌ای بین چهار تا پنج از آیلتس، برای مهاجرت کاری به کانادا کافی است. در حالی که برای مهاجرت تحصیلی به آیلتس با نمره بالای 6.5 نیاز دارید.


مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

تحویل مدارک برای این روش دو مرحله دارد. مرحله اول زمانی است که می‌خواهید برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنید. در این مرحله لازم است مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه دهید:

  • پاسپورت
  • نمره‌ی زبان
  • مدرک تحصیلی کانادایی یا گزارش ارزشیابی مدارک غیر کانادایی
  • جاب آفر (در صورت وجود)
  • مدارک مربوط به اثبات سابقه کاری
  • گواهی احراز صلاحیت (در صورت وجود)
  • مدارک اثبات توانایی مالی

در صورتی که درخواست ویزای شما مورد قبول سفارت کانادا واقع شود، برای شما دعوتنامه‌ای ارسال می‌کنند که دعوتنامه فدرال نام دارد. بعد از دریافت این دعوتنامه لازم است این مدارک را برای اخذ اقامت ارائه کنید:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • شناسنامه و ترجمه آن
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست اقامت

مراحل مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

به طور کلی برای مهاجرت کاری به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

ایجاد پروفایل در اکسپرس انتری و ورود به لیست (pool): در این مرحله شما سوابق و شرایطتان را در اکسپرس انتری وارد می‌کنید تا با بررسی آن‌ها به شما امتیازی داده شود. بهتر است قبل از ایجاد پروفایل امتیاز اکسپرس انتری خود را محاسبه کنید تا وقتتان تلف نشود.

اقدام برای ویزا: کانادا اطلاعات همه متقاضیان را جمع کرده و رتبه‌بندی می‌کند. برترین‌ها در این لیست ITA یا دعوتنامه برای اپلای (invitation to apply) دریافت می‌کنند. پس از دریافت این دعوتنامه لازم است مدارک لازم برای اخذ ویزا را به سفارت کانادا ارائه کنید.

اقدام برای اخذ اقامت: زمانی که ویزای شما صادر شد باید مجوز اقامت در کانادا را دریافت کنید تا شرایط برای ورود شما به این کشور و شروع فعالیت آماده شود. در بخش قبل گفتیم که چه مدارکی لازم است در این بخش ارائه شوند.

در حال حاضر انواع مهندسی (مثل مهندس ساختمان، مهندس برق و مهندس کامپیوتر) به‌عنوان شغل‌های فنی و پرتقاضای کانادا شناخته می‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: