مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

تکمیل یک مدرک تحصیلی از یک مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا، یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال کار و اقامت در این کشور هستند. در مقطعی از تحصیل، ممکن است بخواهید در کانادا شروع به کار کنید. روند تغییر مجوز تحصیل (study permit) شما به مجوز کار (work permit) به مرحله ای از فرایند که در آن هستید، بستگی دارد.

کار در حین تحصیل در کانادا

اگر در حال حاضر در یک موسسه آموزشی کانادایی در تحصیلات تمام وقت ثبت نام کرده اید، ممکن است واجد شرایط کار پاره وقت یا در برخی موارد تمام وقت باشید. دارندگان مجوز تحصیلی مجازند تا 20 ساعت در هفته در طول تحصیل یا تمام وقت در طول تایم های استراحت برنامه ریزی شده کار کنند. البته به طور استثناء تا پایان نوامبر 2023 دانشجویان اجازه ی کار تمام وقت دارند. برای کار پاره وقت به عنوان دارنده مجوز تحصیلی کانادا، نیازی به درخواست مجوز کار جداگانه ندارید. با این حال، باید در مجوز تحصیلی شما قید شده باشد که شما مجاز به کار در کانادا هستید. اگر شما واجد شرایط کار هستید، اما در مجوز تحصیلی شما ذکر نشده است که اجازه دارید در کانادا کار کنید یا استخدام شوید، می توانید برای اصلاح مجوز خود اقدام کنید.

برخی از برنامه های آموزشی در کانادا دانشجویان را ملزم می کند که یک co-op یا کارآموزی را به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی خود تکمیل کنند. اگر شرایط لازم برای co-op یا کارآموزی را دارید، ممکن است واجد شرایط کار تمام وقت برای بخشی از تحصیلات خود باشید.


دریافت مجوز کار پس از اتمام تحصیل در کانادا

پس از تکمیل مدرک خود در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)، ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی باشید. مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی، پس از فارغ التحصیلی از یک DLI به دانشجویان بین المللی اعطا می شود و می تواند تا سه سال اعتبار داشته باشد. مزیت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی این است که به کارفرما، شغل یا مکان خاصی وابسته نیست. این همچنین به عنوان 'مجوز کار باز (open work permit)' شناخته می شود. با مجوز کار باز، می توانید در هر شغلی و در هر شهری از کانادا کار کنید. پس از تکمیل تحصیل خود، 180 روز فرصت دارید تا برای مجوز کار باز درخواست دهید. درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را می توان از خارج از کانادا یا داخل آن ارسال کرد.

دریافت مجوز کار قبل از اتمام تحصیل در کانادا

اگر قبل از اتمام دوره تحصیلی خود، تصمیم به ترک تحصیل در کانادا را دارید، اخذ مجوز کار در کانادا به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارد (لبته به استثنای چند مورد). این به معنای یافتن یک پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی از کارفرمایی است که مایل به پشتیبانی از درخواست مجوز کار شما با کسب LMIA است. یک LMIA نشان می‌دهد که کارفرمای کانادایی قادر به یافتن مقیم یا شهروند دائمی کانادا برای ایفای نقش نیست. فرایند پیدا کردن کار برای افرادی که دارای 'مجوز کار بسته (closed work permit)' هستند نسبت به افرادی که دارای مجوز کار آزاد هستند، انعطاف پذیری کمتری دارد. برخلاف مجوز کار باز پس از فارغ التحصیلی، مجوز کار بسته LMIA، به یک کارفرما، نقش و مکانی خاص بستگی دارد. توجه به این نکته ضروری است که مجوز تحصیل شما پس از ترک تحصیل دیگر معتبر تلقی نمی شود. به این ترتیب، شما باید به اداره مهاجرت کانادا IRCC اطلاع دهید که تحصیلات خود را متوقف کرده اید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: