مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اثبات تجربه ی کاری برای برنامه ی اکسپرس اینتری

اثبات تجربه ی کاری برای برنامه ی اکسپرس اینتری

هنگام درخواست برای اقامت دائم کانادا تحت سیستم اکسپرس اینتری، باید مدارک کافی مبنی بر اثبات تجربه ی کاری برای برنامه ی اکسپرس اینتری ذکر شده در پروفایل خود را ارائه دهید. افسران مهاجرت همچنین ممکن است از روش های دیگری برای بررسی سابقه کار شما استفاده کنند.

پس از اینکه درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کردید، اداره مهاجرت، پناهندگی، شهروندی کانادا (IRCC) تمام اطلاعات ارائه شده را بررسی می کند. برای اکثر برنامه های مهاجرت، مانند اکسپرس انتری، باید مدارک پشتیبان برای تجربه کاری خود ارائه دهید. 

در این مقاله به روش هایی اشاره می شود که می توانید مدرک دال بر تجربه کاری خود را در هنگام درخواست برای اکسپرس اینتری ارائه دهید. همچنین در این مقاله به اینکه چگونه افسران مهاجرت ممکن است تجربه کاری شما را بررسی کنند، اشاره شده است.

توصیه نامه برای موفقیت در برنامه اکسپرس اینتری کانادا

به طور کلی، هنگام ارسال درخواست اکسپرس انتری، باید برای هر سابقه کار در ده سال گذشته مدرک ارائه دهید. بهترین راه برای نشان دادن تجربه کاری خود از طریق توصیه نامه از کارفرمایتان می باشد. توصیه نامه ای که برای مهاجرت نگارش می شود مانند توصیه نامه برای درخواست کار نیست. 

اگر خوداشتغال هستید، توصیه نامه کافی نمی باشد. در عوض، باید مدارکی را ارائه دهید از قبیل:

  • اساسنامه یا سایر مدارک مالکیت تجاری
  • اثبات درآمد خوداشتغالی
  • اسناد اشخاص ثالث که خدمات شما را تأیید می کند (از جمله جزئیات پرداخت)

در صورتی که نتوانم از کارفرمای خود توصیه نامه دریافت کنم، چه اقداماتی انجام دهم؟

توصیه نامه بهترین راه برای اثبات سابقه کاری شماست. اگر نمی توانید نامه ای از کارفرمای خود دریافت کنید، می توانید با مدارک دیگر افسر ویزا را متقاعد کنید. این مدارک میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • قراردادهای کاری
  • نامه های ترفیع پست
  • فیش های حقوقی
  • عکس هایی از شما در محل کار
  • سوگند نامه همکاران سابق

همچنین باید در نامه ای امضا شده توضیح دهید که چرا نمی توانید توصیه نامه ارائه کنید.

افسر مهاجرت در پذیرش مدارک تجربه کاری که شما برای درخواست اکسپرس اینتری ارسال می کنید، مختار است. به همین دلیل، بهتر است تا حد امکان مدارک بیشتری ارائه کنید تا نشان دهید که تجربه کاری شما واقعی است. با محل کار خود از قبل تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید، زیرا هنگام بررسی تجربه کاری شما، افسران مهاجرت کانادا ممکن است با کارفرمای شما تماس بگیرند تا جزئیات موجود در درخواست شما را تأیید کنند. با این حال، اینکه IRCC با کارفرمای شما تماس بگیرد، قطعی نیست و این همیشه به صلاحدید افسری است که پرونده شما را بررسی می کند.

بررسی اطلاعات ثبت کسب و کار برای برنامه Express Entry

افسران مهاجرت همچنین ممکن است مدارک ثبت کسب وکار کارفرمای شما را هنگام تایید سابقه اشتغال شما بررسی کنند. در طول این فرآیند، آنها ممکن است جزئیاتی مانند آدرس کسب و کار و اطلاعات تماس را بررسی کنند تا مطمئن شوند که مورد خاص و خط قرمزی در ارتباط با آنها وجود ندارد (مثلاً آدرس کسب و کار، آدرس ایمیل خصوصی همراه با اطلاعات تماس).

بررسی کد NOC برای مهاجرت کاری به کانادا

برای تعیین اینکه آیا الزامات یک برنامه مهاجرت را برآورده می کنید، یک افسر مهاجرت باید کد NOC شما را تأیید کند. برای انجام این کار، آنها وظایف مندرج در توصیه نامه شما را در مقابل وظایف اصلی کد NOC انتخابی شما بررسی خواهند کرد.

توجه به این نکته مهم است که اگر وظایفی که کارفرمای شما در توصیه نامه شما ارائه می دهد، کلمه به کلمه از کد NOC باشد، احتمالاً توجه  افسر مهاجرت را به عنوان یک اخطار جلب خواهد کرد و باعث شک او به راست بودن توصیه نامه می شود. نامه باید شامل فهرست دقیقی از وظایفی باشد که شما در شرکت انجام داده اید.




درخواست اسناد اضافی برای اثبات سابقه کار 

اگر افسران مهاجرت در طول فرآیند بررسی مدارک شما به اطلاعات بیشتری در مورد تجربه کاری شما نیاز داشته باشند، ممکن است درخواستی برای ارسال اسناد اضافی صادر کنند. اسنادی که IRCC درخواست می کند به آنچه قبلاً ارسال کرده اید و وضعیت فردی شما بستگی دارد.

بررسی تجربه کاری کانادا

هنگام تأیید تجربه کاری کانادا، افسران مهاجرت احتمالاً اسناد مالیاتی شما را درخواست می کنند (T4s, Notice of Assessments). این به افسر کمک می کند تا تشخیص دهد که سابقه کار شما در کانادا خوداشتغالی نبوده است. تجربه کار خوداشتغالی در کانادا، برای واجد شرایط بودن 'کلاس تجربه کانادایی' در نظر گرفته نمی شود.

داوطلبان با سابقه کار کانادایی نیز باید یک کپی از مجوز کار و تحصیل خود ارائه دهند. این به افسر کمک می کند تا تأیید کند که آیا کار خود را با مجوز کار معتبر انجام داده اید یا اینکه آن را در حین شرکت در مطالعات تمام وقت انجام داده اید.

چه اتفاقی می افتد اگر من توصیه نامه¬ای به درخواست خود پیوست نکنم؟

اگر موفق به ارائه توصیه نامه ای که سوابق کاری شما را تأیید می کند نشوید، IRCC ممکن است درخواست شما را به عنوان ناقص به شما برگرداند. هنگامی که درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال می کنید، بررسی کامل بودن آن انجام می شود. در طول بررسی کامل بودن، افسر مهاجرت برای اطمینان از ارائه و تکمیل مدارک پشتیبان اقدام می کند. اگر افسر درخواست شما را به عنوان ناقص به شما برگرداند، باید دوباره درخواست خود را ارسال کنید. هنگام درخواست از طریق اکسپرس اینتری، این ممکن است به معنای انتظار برای دریافت دعوتنامه دیگری برای درخواست (ITA) باشد.

توجه: سوگندنامه شخصی که تجربه کاری شما را تأیید می کند، مدرک معتبری نیست. اگر یک سوگندنامه شخصی به جای شواهد کافی ارائه دهید، IRCC ممکن است درخواست شما را به عنوان ناقص به شما برگرداند.

ارائه اطلاعات نادرست در پروفایل اکسپرس اینتری کانادا

نوشتن توصیه نامه خود یا ارائه مدارک تقلبی، 'ارائه نادرست' تلقی می شود. ارائه نادرست یک اتهام جدی است و می تواند منجر به محرومیت پنج ساله از کانادا شود. مهم است که در درخواست اکسپرس انتری خود صادق و صریح باشید تا از چنین عوارضی در طول فرآیند مهاجرت خود جلوگیری کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: