مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت فارغ التحصیلان به کانادا

مهاجرت فارغ التحصیلان به کانادا

نرخ بیکاری پایین، کیفیت بالای زندگی و فرصت های بی حد و حصر، کانادا را به کشوری عالی برای تازه فارغ التحصیلان تبدیل کرده است. اگر به تازگی مدرک تحصیلی پس از متوسطه خود را در خارج از کانادا دریافت کرده اید و قصد مهاجرت به کانادا به عنوان فارغ التحصیل را دارید، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید.

اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry)

اکسپرس اینتری سریع ترین و محبوب ترین مسیر مهاجرتی کانادا است. در میان حداقل الزامات، شما باید حداقل یک سال سابقه کار در کانادا یا خارج از کانادا داشته باشید. اگر در طول تحصیلات خارجی خود به صورت پاره وقت کار کرده اید، معادل تمام وقت آن ممکن است برای واجد شرایط بودن شما محاسبه شود. تجربه کاری واجد شرایط، باید با حقوق و در مهارت NOC نوع A ،B یا 0 باشد. واجد شرایط بودن شما برای ارسال پروفایل، دعوت شدن شما برای درخواست اقامت دائم کانادا را تضمین نمی کند. در این میان عواملی مانند پیشنهاد شغلی کانادایی، تجربه کاری کانادایی و مهارت بالای زبان می تواند به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند.

مجوز تحصیل در کانادا (study permit)

اگر تجربه کاری کافی را برای اکسپرس اینتری ندارید، اما می‌خواهید فوراً به کانادا بیایید، می‌توانید مدرک تحصیلی دیگری را در کانادا تکمیل کنید. کانادا یک آموزش معتبر بین المللی ارائه می دهد و به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود. تکمیل یک مدرک تحصیلی دیگر از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا، همچنین می تواند شما را واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) کند. این مجوز به شما این امکان را می دهد که در هر نقطه از کانادا کار کنید و تجربیات ارزشمندی کسب کنید که می تواند در هنگام درخواست اقامت دائم به کمک شما بیاید.


مهاجرت کارآفرینان به کانادا

هر استان، برنامه های خود را برای کارآفرینانی که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت یا خرید یک تجارت موجود در منطقه هستند، اجرا می-کند. هر برنامه حداقل ملزومات و فرآیند واجد شرایط بودن مختص به خود را برای مهاجرت کارآفرینان دارد. اگر به عنوان یک تازه فارغ التحصیل، علاقه مند به راه اندازی کسب و کار در کانادا هستید، اولین قدم شما بررسی ملزومات واجد شرایط بودن استانی است که می خواهید در آن مستقر شوید. بسیاری از استان ها به حداقل دو سال تجربه مدیریت مرتبط یا مالکیت کسب و کار نیاز دارند. با این حال، برخی از استان‌ها، مانند آلبرتا، دارای یک جریان کارآفرینی با هدف گذاری بر روی تازه فارغ‌التحصیلان خارجی می باشند. این برنامه‌ها معمولاً نیاز به تجربه کاری کمتری (حداقل 6 ماه) دارند. دولت کانادا همچنین یک برنامه مهاجرتی 'ویزای استارت آپ (Start-Up Visa)' را برای کسب و کارهای نوآورانه خاصی که می توانند به کانادا در رقابت در مقیاس جهانی کمک کنند، ارائه می دهد.

هزینه ی مهاجرت به کانادا

هنگام مهاجرت به کانادا به عنوان یک تازه فارغ التحصیل، مهم است که با یک برنامه ریزی مالی اطمینان حاصل کنید که حداقل نیازهای مالی را برآورده می کنید. تقریباً همه برنامه‌های مهاجرتی کانادا از شما می‌خواهند که نشان دهید تمکن مالی کافی را برای حمایت از خود و اعضای خانواده همراه دارید. هزینه های پردازش نیز وجود دارند که بسته به برنامه ای که تحت آن درخواست می دهید، متفاوت است. در نهایت، باید هر گونه هزینه اضافی را که مربوط به ملزومات واجد شرایط بودن یک برنامه است، در نظر بگیرید. این می تواند شامل آزمون زبان، گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA)، گزارش پلیس و ارزیابی پزشکی مورد نیاز برای درخواست اقامت دائم باشد. اگر مدرکی را در خارج از کانادا تکمیل کرده¬اید، برای تعیین معادل کانادایی آن، باید یک ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) دریافت کنید. این ارزیابی، نقش مهمی در تعیین واجد شرایط بودن شما برای بسیاری از برنامه های مهاجرتی کانادا خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: