مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم.

ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، این هشت مرحله را به ترتیب دنبال کنید تا بتوانید در سرزمین ایده و نوآوری تحصیل کنید.

1.    دانشگاه ها و رشته را انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید حداقل سه ماه درباره ی شرایط و برنامه ی تحصیلی خود تحقیق کنید.این زمان به شما این اجازه را می دهد که رشته ی مورد نظر خود را در دانشگاه های المان پیدا کنید و بهترین دانشگاه و شهر را برای تحصیل و زندگی با توجه به شرایطتان انتخاب کنید.

اگر انتخاب خود را به یک دانشگاه محدود نکنید، شانس خود را برای اخذ پذیرش افزایش می دهید و درخواست ما از شما این است که حداقل 5 دانشگاه را برای اخذ پذیرش انتخاب نمایید.

انتخاب برنامه و دانشگاه مهم ترین فاکتور در برنامه ی مهاجرتی شما است، زیرا این انتخاب همه ی مسیر شما را مشخص می کند.

2.    مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

(دو هفته قبل از شروع پذیرش)

حال که شما دانشگاه و رشته ی خود را انتخاب کرده اید، لازم است که تمام مدارکی را که دانشگاه و دپارتمان مورد نظرتان از شما می خواهد را اماده کنید. اگر موردی را متوجه نشدید، بدون اتلاف وقت با دانشگاه تماس بگیرید و از آن ها اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

با توجه به این که مدارک مورد نیاز هر دپارتمان و رشته متفاوت است، بخش مدارک مربوطه را بیش از یکبار مطالعه نمایید.

زمان بندی اشتباه و یا اماده نبودن همه ی مدارک یکی از مهم ترین مواردی است که در این مرحله باعث می شود، اخذ پذیرش شما به تاخیر بی افتد و یا ریجکت شوید.برای پیشگیری از این احتمال مدارک خود را در اولین فرصت قبل از اقدام به ارسال مدارک تکمیل نمایید.

3.    زبان آلمانی را یاد بگیرید.

 (شروع یادگیری زبان آلمانی را حداقل 6 ماه قبل از شروع فرایند پذیرش آغاز نمایید.)

موفقیت شما در برنامه ی دانشگاهی به مهارت شما در زبان آلمانی وابسته است، حتی اگر برنامه ی آموزشی شما به زبان انگلیسی باشد.

در آلمان بیشتر رشته های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شود، در حالی که در مقاطع بالاتر تدریس رشته ها به زبان انگلیسی یا بخشی از آن به زبان انگلیسی است، و به خاطر داشته باشید که خارج از محیط دانشگاهی لازم است که شما زبان آلمانی را بدانید.

یادگیری زبان آلمانی از پایه می تواند دشوار باشد، اما اگر آموزش زبان را با فراغ بال و بدون محدودیت زمانی آغاز کنید، زمانی که وارد خاک آلمان می شوید، می توانید به راحتی صحبت کنید.

4.    منابع مالی خود را مشخص کنید. 

(حداقل دو هفته قبل از درخواست ویزای دانشجویی)

قدم بعدی این است که شرایط مالی مناسب برای زندگی و تحصیل در کشور آلمان را داشته باشید. با توجه قانون فعلی کشور آلمان، هر فردی که خارج از اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا باشد، لازم است که تمکن مالی خود را برای دریافت ویزای دانشجویی اثبات نماید.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی لازم است حداقل 10,236 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید که هزینه ی زندگی سالیانه شما می باشد. این پول در حساب بانکی شما است و  به صورت ماهیانه اجازه برداشت 853 یورو از آ ن را دارید. دو هفته قبل از درخواست اخذ ویزای دانشجویی باید مبلغ مشخص شده در حساب بانکی شما باشد.


5.    اقدام برای اخذ پذیرش

(هرچه سریعتر بعد از آماده کردن مدارک)

بعد از چک دوباره ی مدارک، حال زمان آن است که مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید. ارسال مدارک برای بعضی از دانشگاه ها به صورت آنلاین است و بعضی از دانشگاه از شما می خواهند که مدارک خود را از طریق یک نفر یا پست به دانشگاه تحویل دهید.

با دانشگاه خود صحبت کنید تا بدانید که ارسال و تحویل مدارک به چه صورت است. بیشتر دانشگاه های آلمان بخشی از یک پلتفورم هستند که ارسال مدارک برای دانشگاه ها از طریق UniAssist امکان پذیر می باشد. علاوه بر این راه ،برای ارسال مدارک بعضی از دانشگاه ها پلتفرم اختصاصی خود را دارند که مدارک به صورت آنلاین برای آن ها ارسال می گردد.

این نکته را در ذهن خود داشته باشید که کشور آلمان مقصد تعداد زیادی دانشجوی بین المللی است و بررسی اپلیکیشن این دانشجویان زمان بر است، بنابراین با ارسال هر چه سریع تر مدارک شانس خود و روند اخذ پذیرش خود را تسریع می بخشید. 

6.    ویزای دانشجویی 

(هرچه سریع تر بعد از دریافت نامه ی پذیرش از دانشگاه)

اگر شما دانشجویی هستید که از یک کشور، خارج از اتحادیه اروپا و حوزه ی اقتصادی شینگن می خواهید وارد خاک آلمان شوید، لازم است برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که با سفارت آلمان تماس گرفته و زمانی را برای مصاحبه رزرو کنید.

یکی از مهم ترین فاکتورها برای اخذ ویزای دانشجویی این است که بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

امکان افتتاح حساب بانکی از طرف موسسه Fintiba نیز می باشد. این موسسه مورد تاییده دولت آلمان است.

علاه بر مدارکی که باید برای سفارت آماده کنید، سفارت آلمان از شما می خواهد که بیمه سلامت نیز داشته باشید.

بیشتر دانشجویان بین المللی در آلمان ترجیح می دهند بیمه ایی با DR-WALTER دریافت نمایند.

تعرفه ی بیمه ی EDUCARE24 by DR-WALTER برای گروه های زیر مناسب است :

  • دانش آموزان بین المللی انتقالی، دانش آموزان دوره ی زبان
  • دانشجویان
  •  افرادی که در برنامه های انتقالی شرکت کرده اند(ERASMUS,DAAD,SOKRATES).
  • کارآموزان
  • همراهان

7.    محل اقامتتان را انتخاب کنید.

(اگر امکان دارد، دو هفته قبل از وارد شدن به خاک آلمان)

در حال حاضر شما یک دانشجوی پذیرفته شده هستید، که ویزای دانشجویی را دریافت نموده اید، در این مرحله باید به این فکر کنید که می خواهید در کجا مستقر شوید.

مسکن در آلمان برای دانشجویان بین المللی گران نیست ولی لازم است برای با توجه به اینکه اولین سال تحصیل شما است، مسکنی را انتخاب کنید که از نظر شرایط مالی برای شما مناسب باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که انتخاب مسکن را در اولویت خود قرار دهید زیرا این مورد بالاترین هزینه سالیانه شما است. پس بهتر است به صورت آنلاین برای انتخاب مسکن اقدام نمایید.

8.    ثبت نام در دانشگاه

(هفته ی اول بعد از ورود به کشور آلمان)

اخرین مرحله برای برای شرکت در کلاس و شناخته شدن به عنوان دانشجوی رسمی، ثبت نام در دانشگاه است. در این مرحله شما از اپلیکنت موفق به یک دانشجوی ثبت نام شده، تبدیل می شوید. تحصیلات تکمیلی در کشور آلمان رایگان می باشد، اما شما باید هزینه ایی حدود 150-250 یورو برای ثبت نام پرداخت نمایید. به علاوه ی آن لازم است برای استفاده ی 6 ماه از حمل و نقل عمومی در اول هر ترم مبلغی را برای خرید بلیط پرداخت نمایید.

در هنگام ثبت نام لازم است شما شخصا در دفتر ثبت نام دانشگاه حضور به هم رسانید و مدارک زیر را تحویل دهید:

  • پاسپورت
  • یک قطعه عکس 
  •  ویزا و یا اجازه اقامتتان
  • فرم های تکمیل و امضا شده ی اپلیکشن
  • اصل مدارک تحصیلی
  • نامه ی پذیرش
  • تایدیه بیمه سلامت
  • فیش پرداخت 

بعد از ثبت نام به شما یک ID کارت داده می شود، که از آن می توانید برای اخذاجازه ویزای اقامت و شرکت در کلاس ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شرایط ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام برای هر ترم شما است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: