مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زبان آلمانی را بشناسید

زبان آلمانی را بشناسید

زبان آلمانی

شما می توانید برنامه ایی را برای تحصیل انتخاب کنید، که به زبان انگلیسی ارائه می شود در این صورت شما فقط برای زندگی روزانه به دانستن زبان آلمانی احتیاج دارید.

آیا آلمانی زبانی دشوار است؟

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.'

گرامر در زبان آلمانی چالش برانگیز است و سه جنسیت خانم، اقا و خنثی تعریف می شود.

برای حدود یک قرت زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان اصلی آموزش اکادمیک بوده است. در قرن نوزده و اوایل قرن بیستم میلادی بسیاری از مخترعین و محققین از کشورهای آلمانی زبان بوده اند، هرچند در حال حاضر بسیاری از مقالات به زبان انگلیسی نوشته می شود با این حال بررسی دقیق یک ایده گاها به زبان آلمانی از صحت بالاتری برخوردار است.

گویش ها (لهجه)

همانند تمام زبان های دنیا ، در زبان آلمانی نیز تفاوت تلفظ در بیان کلمات دیده می شود. مردمی که در Rhineland زندگی می کنند گویشی متفاوت از مردمی که در  Bavaria زندگی می کنند، دارند. همچنین ساکنین برلین متفاوت از ساکنین هامبورگ صحبت می کنند. 

بیشتر افرادی که زبان اصلیشان آلمانی نیست، سعی می کنند همانند افرادی صحبت کنند که از آن ها در سی دی های ، آاموزش دیده اند و گاها در برخوردهای روزانه متوجه بعضی از کلمات نمی شوند، اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید، نگران نباشید زودتر از آنکه متوجه شدید با گویش های منطقه ایی که در آن زندگی می کنید، آشنا خواهید شد.

دانستن چه حد از زبان آلمانی برای زندگی و تحصیل لازم است؟

برای زندگی

دانستن زبان آلمانی نه تنها برای برنامه ی تحصیلی شما مهم است، بلکه لازم است تا زبان کشوری که می خواهید در آن اقامت داشته باشید را بدانید، حتی اگر، در برنامه ی تحصیلی شما درسی به زبان آلمانی نباشد.به طور مثال اگر در برنامه ایی به زبان انگلیسی شرکت کرده اید، دانستن زبان المانی این امکان را به شما می دهد که احساس کنید در خانه هستید. شما می توانید راحت تر با محیط جدید مستقر شوید و از زمان های خود استفاده بهتری داشته باشید و راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنید و بتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید.

در شهرهای بزرگ شما به راحتی می توانید  دکتری را پیدا کنید که به زبان انگلیسی صحبت می کند و یا در مراسم هایی شرکت کنید که به زبان انگلیسی هستند

برنامه تحصیلی

دانستن زبان آلمانی برای تحصیل به رشته و برنامه ایی  که می خواهید در آن تحصیل کنید و انستویی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. در برنامه هایی که به زبان انگلیسی هستند، لزومی به دانستن زبان آلمانی نیست در حالی که باید زبان انگلیسی را به خوبی بدانید. برای برنامه هایی که به زبان آلمانی هستند نیز اگر برنامه ی تحصیلی شما در حوزه ی علوم انسانی یا علوم اجتماعی باشد لازم است تسلط بیشتری در مقایسه با موضوعات علوم طبیعی داشته باشید مخصوصا در مهارت های نوشتاری و صحبت کردن.

مهارت شما در زبان باید به گونه ایی باشد که کنفرانس ها را متوجه بشوید و بتوانید در سمینارها مبحث را دنبال کنید. شما باید متن های دانشگاهی را متوجه شوید و بتوانید در بحث های آکادمیک شرکت کنید.


زندگی روزمره

شما در زندگی روزمرتان به راحتی می توانید،سطح زبانی خود را بهبود ببخشید، با تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو. اگر با دانشجویان آلمانی زندگی می کنید، مطمنا به سرعت زبان المانی را یاد می گیرید.

Tandem Learning

این روش، روشی فوق العاده برای بهبود زبان المانی شماست. در این روش، شما با فردی که می خواهد زبان مادری شما را یاد بگیرید آشنا می شوید. شما به ترتیب با زبان مادریتان یا زبان همراهتان صحبت می کنید. در دفاتر دانشجویان بین المللی یا وب سایت های مختلف می توانید پارتنر خود را انتخاب کنید.

دوره های آموزشی

در انسیتوهای آموزشی در کنار برنامه های تحصیلی، دوره های آموزش زبان آلمانی نیز ارائه می شود. شما می توانید در دوره های تابستانی شرکت کنید و با تقویت مهارت زبانی خود در برنامه ی تحصیلی به زبان آلمانی ثبت نام کنید. این دوره ها معمولا در ماه های جون و سپتامبر در سطوح مختلف ارائه می شوند. گذراندن این دوره ها در انسیتو تحصیلات تکمیلی حدود 150 تا 450 یورو است.

اگر انسیتو تحصیلات تکمیلی، ظرفیت ثبت نام نداشه باشد، شما می توانید در مراکزی از جمله گوته (Goethe) و adult education center ثبت نام کنید، هرجند هزینه شرکت در این موسسات بیشتر است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: