مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برنامه های بین المللی و دوره های آموزشی کوتاه مدت در آلمان

برنامه های بین المللی و دوره های آموزشی کوتاه مدت در آلمان

آیا دوست دارید به زبان انگلیسی درس بخوانید؟ یا به دوره‌‌ی آموزشی علاقه‌مند هستید که دارای تمرکز بین‌المللی است؟ شاید قصد دارید برای تمرکز بر روی شاخه‌ی علمی خاص، بهبود مهارت‌های زبانی خود یا آشنایی با زندگی دانشجویی در آلمان، برای مدت زمان کوتاهی (چند هفته یا یک ترم) به آلمان بیایید. در این‌صورت، شما در پایگاه داده‌های ما، هر آنچه را که می‌خواهید، پیدا خواهید کرد.

دوره‌‌های بین‌المللی

آیا دوست دارید به زبان انگلیسی درس بخوانید، چون آلمانی شما هنوز به‌اندازه‌ی کافی خوب نیست؟ شاید به کامل کردن یک دوره‌‌ی آموزشی علاقه‌مند هستید که حمایت خوبی از دانشجویان خارجی می‌کند؟ یا دوره‌‌ای که در محتوی و جهت‌گیری‌های خود بین‌المللی است؟ نگران نباشید-بیش از 1500 برنامه‌ی آموزشی برای شما وجود دارد که اگر می‌خواهید در آلمان درس بخوانید، می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

دوره‌‌های بین‌المللی چیست؟

دوره‌‌های مجوزدار بین‌المللی در شاخه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست. یک برنامه‌ی آموزشی بین‌المللی است اگر:

  •  زبان آموزش، انگلیسی یا زبان خارجی دیگری باشد که قابل‌استفاده است و شما نیازی ندارید تا دارای سطح بالایی از تسلط به زبان آلمانی باشید.
  • آن برنامه‌ی آموزشی، یک برنامه‌ی آموزشی دوگانه باشد (یعنی، به شما یک مدرک از موسسه‌ی آموزش عالی در آلمان و همچنین یک مدرک از موسسه‌ی آموزشی عالی دیگری داده شده باشد که مشترکاً آن برنامه‌ی آموزشی را ارائه می‌دهند).
  •  حمایت و پشتیبانی‌های خاص و فراآموزشی به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهد (یعنی، موسسه‌ی آموزش عالی شما، هفته‌های سرگرم‌کننده یا برنامه‌های جنبی تدارک ببیند).
  •  دوره‌‌ی آموزشی شامل عناصر بین‌المللی خاص است، یعنی یک تمرکز بین‌المللی واضح در تمام آن دوره وجود دارد یا ترم‌ها در خارج از کشور، بخشی از آن برنامه‌ی آموزشی هستند.

خوب است بدانید!

شما می‌توانید دوره‌های تحصیلی در آلمان را در این پایگاه داده پیدا کنید- چون برخی از موسسات آموزش عالی و دوره‌های آموزشی، از دانشجویان خارجی حمایت خوبی به عمل می‌آورند و این موضوع دارای تمرکز بین‌المللی است. با این حال، شما می‌توانید در این پایگاه داده، دوره‌های آموزش بین‌المللی زبان انگلیسی را نیز جستجو کنید.

آیا می‌خواهید دانش زبان آلمانی خود یا یک شاخه‌ی علمی خاص را با گذراندن دوره‌ی کوتاه‌مدتی در آلمان بهبود بخشید؟ یا شاید هنوز کاملاً مطمئن نیستید که می‌خواهید در آلمان درس بخوانید و می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری، با زندگی دانشجویی در این کشور آشنا شوید؟ اگر چنین است، یک دوره‌ی کوتاه‌مدت آموزشی یا یک دوره‌ی مخصوص زبان می‌تواند همان چیزی باشد که انتظارش را می‌کشید.

دوره‌های کوتاه‌مدت، چه نوع دوره‌هایی هستند؟

دوره‌های کوتاه‌مدت، دوره‌‌هایی هستند که از چند روز تا حداکثر 6 ماه را شامل می‌شوند. شما می‌توانید در دوران تحصیلات آکادمیک خود، در یک دوره‌ی کوتاه‌مدت شرکت یا یک ترم را خارج از کشور سپری کنید.

دوره‌های کوتاه‌مدت بر روی شاخه‌ی خاصی تمرکز می‌کنند و همیشه در موسسات آموزش عالی یا موسسات تحقیقاتی برگزار می‌شوند. شما می‌توانید نمرات ECTS را برای این دوره‌های کوتاه‌مدت بدست آورید و این‌ نمرات برای مطالعات آکادمیک شما مهم هستند.

دوره‌ها‌ی آموزش زبان

اگر می‌خواهید زبان آلمانی یاد بگیرید یا مهارت‌های زبانی موجود خود را بهبود بخشید، می‌توانید در یک دوره‌ی آموزش زبان در یک موسسه‌ی آموزش عالی در آلمان حضور به هم برسانید. طول مدت دوره‌های آموزش زبان، از چند هفته تا یک ترم کامل متغیّر است.

اطلاعاتی درباره‌ی سال تحصیلی در آلمان: در آلمان، سال تحصیلی از اُکتبر/سپتامبر شروع و به دو ترم تقسیم می‌شود- ترم زمستانی (معمولاً اول اُکتبر- 31 مارس) و ترم تابستانی (معمولاً اول آپریل- 30 سپتامبر) می‌باشد. در دانشگاه‌های علوم کاربردی، ترم‌ها غالباً یک ماه زودتر شروع می‌شوند. دوره‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های آموزش زبان اغلب در طول تعطیلات آکادمیک رخ می‌دهند (زمستان: فوریه/مارچ؛ تابستان: جولای تا اکتبر).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: