مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پس انداز پول با داشتن کارت دانشجویی در آلمان

پس انداز پول با داشتن کارت دانشجویی در آلمان

داشتن تعطیلات آخر هفته ، رفتن به سینما، نوشیدن در بار و خوردن غذا در یک رستوران، می‌تواند خیلی گران تمام شود. اما این‌گونه نیست. تا زمانی‌که کارت دانشجویی خود را به همراه دارید، روش‌های زیادی برای پس‌انداز پول وجود دارد.

در هر شهر دانشگاهی، دانشجویان می‌توانند از تخفیف در رستوران‌ها، کافه‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و سینماها بهره‌مند شوند. اگر کسی هستید که غالباً علاقه‌مند به بیرون رفتن هستید، ضرورتاً نیاز نیست پول زیادی خرج کنید.

سرگرمی

بیشتر دانشجویان در آلمان از تخفیف ماهانه در خرید بلیط‌های حمل و نقل عمومی برای اتوبوس‌، مترو و تراموا برخوردار می‌شوند. اگر به مسافرت علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک BahnCard را با قیمت کمتر خریداری کنید. با این کارت راه‌آهن در آلمان، می‌توانید بین 25 تا 50 درصد در قیمت بلیط‌های عادی از تخفیف برخوردار شوید. کمپانی‌های کرایه‌ی ماشین هم به دانشجویان، نرخ‌های تخفیف خود را ارائه می‌دهند.

هزینه‌های ورود به موزه‌ها و تئاترها برای دانشجویان کمتر است و حتی باغ‌وحش‌هایی همچون Tierpark Hellabrunn در مونیخ و باغ‌وحش لایپزیک نیز تخفیف‌هایی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.


کاهش هزینه‌های زندگی

دانشجویان غالباً پول‌های خود را در فروشگاه‌های نزدیک دانشگاه پس‌انداز می‌کنند. برخی از آرایشگرها قیمت‌های خاصی را برای دانشجویان در 'روزهای دانشجو' در نظر می‌گیرند. تخفیف در حوزه‌ی ورزش و تناسب اندام نیز وجود دارد. برای مثال، دانشجویان می‌توانند در برنامه‌های ورزشی دانشگاه‌ها با هزینه‌های کم یا بدون هزینه شرکت کنند و حتی باشگاه‌های تناسب اندام نیز غالباً قیمت‌‌های دانشجویی ارائه می‌دهند. اگر از خواندن روزنامه و مجلات لذت می‌برید، می‌توانید با ارائه‌ی تائیدیه‌ی ثبت‌نام، از نرخ آبونمان کمتری بهره‌مند شوید. اگر قصد افتتاح حساب بانکی را دارید، می‌توانید همچنین پول پس‌انداز کنید. با ارائه‌ی تائیدیه‌ی ثبت‌نام خود، بانک‌ها غالباً از گرفتن هزینه‌ی ارائه‌ی خدمات به دانشجویان خودداری می‌کنند.

طرفداران فوتبال هم باید خوشحال باشند. دانشجویان می‌توانند بلیط‌های ارزان را برای تماشای بازی‌های خانگی تیم محبوب‌شان خریداری کنند، مثلاً برای باشگاه Alemannia Aachen.

کارت دانشجویی شما مهم است

تقریباً همیشه داشتن کارت دانشجویی در جیب‌ خود به هر کجا که می‌روید، مهم است. حتی اگر در لیست قیمت‌ها، تخفیف می‌بینید، عیبی ندارد که بپرسید آیا دانشجویان مشمول تخفیف می‌شوند یا نه. کارت دانشجویی بین‌المللی، روش دیگری برای پس‌انداز پول به‌هنگام سفر به خارج از کشور، خرید بلیط هواپیما و گرفتن جا یا خرید است. آخرین نکته هم اینکه اعضای باشگاه‌های دانشجویی نیز مشمول تخفیف هستند، اما شما غالباً باید در ابتدا یک هزینه‌ی عضویت کم را پرداخت کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: