مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آیا می توانم با فرزندم در آلمان ادامه تحصیل دهم؟

آیا می توانم با فرزندم در آلمان ادامه تحصیل دهم؟

در آلمان، امکان درس خواندن برای دانشجویان خارجی دارای فرزند وجود دارد. علاوه بر حمایت‌های مالی، موسسات آموزش عالی و سرویس‌های دانشجویی نیز کمک‌های فراوانی به دانشجویان دارای فرزند ارائه می‌دهند. علاوه بر این، شما باید بدانید که آیا شریک شما می‌تواند همراه شما به آلمان بیاید یا نه.

خیلی از دانشجویان خارجی که دارای فرزند یا شریک هستند، دوست دارند در کنار خانواده‌های‌شان، دوران تحصیل‌شان را سپری کنند. این امر در طول این دوره امکان‌پذیر است.

نیازهای ویزایی برای خانواده‌ها و بچه‌ها

شما از اتحادیه‌ی اروپا، ناحیه‌ی اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس می‌آیید.

اگر از اتحادیه‌ی اروپا، EEA یا سوئیس می‌آیید، می‌توانید بدون ویزا، خانواده و فرزندان‌تان را با خود به آلمان بیاورید.

شما از اتحادیه‌ی اروپا، ناحیه‌ی اقتصادی اروپا یا سوئیس نمی‌آیید

اگر شرایط خاصی داشته باشید، می‌توانید خانواده یا فرزندان‌تان را به همراه خود به آلمان بیاورید. با این حال، شما باید شرایط زیر را داشته باشید. شما باید:

  •  دارای یک اجازه‌ی اقامت معتبر باشید
  •  دارای منابع مالی کافی باشید
  •  دارای بیمه‌ی سلامت باشید
  •  دارای مدرکی برای سکونت خود باشید
  •  دارای تائیدیه‌ی پذیرش از موسسه‌ی آموزش عالی خود باشید

مراقبت از بچه‌ها

خیلی از موسسات آموزش عالی در آلمان، مهدکودک یا سایر امکانات مراقبت از بچه‌ها را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید به‌عنوان دانشجو از آن استفاده کنید. ارتباط شما با این بخش در موسسات آموزش عالی، از طریق سرویس‌های دانشجویی است.

آموزش‌های اجباری: قانون آموزش‌های اجباری در آلمان، تصریح می‌کند که اگر فرزندان شما بیش از 6 سال سن داشته باشند، باید در مدرسه حضور بیابند. مدارس دولتی، رایگان و دارای استانداردهای آموزشی بالا هستند. همچنین مدارس خصوصی و بین‌المللی نیز برای تحصیل وجود دارد.

نکته

سرویس‌های داشجویی در موسسات آموزش عالی، می‌توانند به تمام سوالات شما درباره‌ی شرایط تحصیلی و زندگی خانوادگی در آلمان جواب دهند.


حمایت‌های مالی

برخی موسسات آموزش عالی یا سرویس‌های دانشجویی آن‌ها، حمایت‌های مالی یا مادی همچون تجهیزات اولیه برای نوزادان تازه‌ متولد شده یا حمایت‌های مالی ارائه می‌دهند.

نمونه‌هایی از امکانات و پشتیبانی‌های مراقبت از کودکان در موسسات آموزش عالی آلمان

آنا گرنزباخ یک مادر تنها در ترم پنجم کارشناسی رشته‌ی 'آموزش و حمایت از کودکان' است. در طول هفته، پسر دو ساله‌اش- اِنو- در مهدکودک روزانه‌ای نگهداری می‌شود که سرویس‌های دانشجویی Gieben آن را اداره می‌کند. اولویت این مهدکودک، دانشجویان تک‌سرپرست هستند و به همین دلیل، آنا توانست مکانی را برای نگهداری پسر خود دست و پا کند.

این زن 29 ساله خیلی خوشحال است که می‌تواند تا ساعت 6 بعدازظهر، پسر خود را در مهدکودک قرار دهد، چون او باید در یک دوره‌ی اجباری در دانشگاه خود حضور یابد. مهدکودک ساعت 7:30 صبح باز می‌شود.

علاوه بر شبکه‌ی مراقبت از کودک حتی در تعطیلات، پدر و مادرهای دانشجو در دانشگاه Gieben می‌توانند همچنین درخواست مستمری برای پرستار بچه دهند. برای تکمیل اقدامات در این بخش، مراقبت از بچه‌ها در خارج از ساعات اداری نیز در دانشگاه ارائه می‌شود. رابه فیفر (27 ساله) و دختر 8 ساله‌اش لیلا در خانه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند که توسط سرویس‌های دانشجویی در Bonn-Poppelsdorf اداره می‌شود. این محله به شکل طبیعی کمی گران‌تر از محلات دیگر است، اما صندوق عمومی در شهر باعث می‌شود کرایه‌ها منطقی شود.

رابه زمان بیشتری را در برنامه‌ی تربیت معلم می‌گذراند. برای گذراندن یک ترم در خارج از کشور، او حتی دختر خود لیلا را به اسپانیا بُرد. 'بخش بین‌الملل به من گفت که من نخستین فردی هستم که این کار را انجام داده‌ام. بخش بین‌الملل به من کمک کرد تا برای دریافت بورسیه‌ی Erasmus درخواست دهم، اما من مجبور بودم یک مهدکودک و خانه برای خود پیدا کنم.'

یک موسسه‌ی تحقیقاتی در دانشگاه Gieben، برنامه‌ی منحصربه‌فردی ارائه کرده است که به داوطلبان دکترای دارای فرزند کمک می‌کند تحصیل خود در رشته‌ی دکترا را با تعهدات خانوادگی‌شان ترکیب کنند. علاوه بر دریافت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی، والدین همچنین دارای کمک‌کاری در کنار خود هستند که کارهای دیگری همچون انتقال اطلاعات از کتاب‌ها را انجام می‌دهند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: