مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی روزانه در آلمان-بخش دوم

زندگی روزانه در آلمان-بخش دوم

اینترنت و خدمات پُستی: رفتن به اینترنت و فرستادن نامه

بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان، به اینترنت دسترسی دارند. اما اگر شما خط اتصال اینترنت مخصوص به خود را ندارید، نگران نباشید. روش‌های دیگری برای آن‌لاین شدن- در دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، کافه‌های اینترنت و... وجود دارد. شما می‌توانید نامه‌ها و بسته‌های پُستی خود را با Deutsche Post بفرستید.

اینترنت

بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان، دارای اتصال به اینترنت هستند. اگر دارای کامیپوتر شخصی یا لپ‌تاپ هستید، می‌توانید به‌سادگی از اتاق خود از طریق کابل یا اتصال بی‌سیم (WLAN) به اینترنت وصل شوید. اگر نتوانستید از اتاق خود به اینترنت وصل شوید، دو راه دارید. یا درخواست اتصال اینترنت دهید یا از اینترنت موبایل استفاده کنید.

در بیشتر موارد، شما به یک تلفن ثابت برای اتصال به اینترنت نیاز دارید. شما می‌توانید پیشنهادهای قابل‌دسترس را در اینترنت پیدا کنید. اگر اینترنت موبایل را ترجیح می‌دهید، چندین گزینه دارید که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید- همچون استفاده از سیم‌کارت یا Surf Stick یا گرفتن بسته‌های اینترنت با نرخ ثابت.

با این حال، دانشجویان می‌توانند بدون اتصال به اینترنت خاص خود، نیز کارهای‌شان را پیش ببرند. در بیشتر دانشگاه‌ها، میزهای کامپیوتر زیادی در دانشگاه- مثلاً در کتابخانه‌ها- وجود دارد که در آن‌ها، می‌توانید رایگان به اینترنت بروید. خیلی از دانشگاه‌ها، خدمات اینترنت بی‌سیم در دانشگاه ارائه می‌دهند. تمام دانشجویان، اطلاعات Login شخصی‌شان را بعد از ثبت‌نام دریافت می‌کنند. چندین کافه اینترنت در شهرهای دانشگاهی در آلمان وجود دارد که در آن‌ها، شما می‌توانید با نرخ‌های ارزان، در اینترنت جستجو کنید و ایمیل‌ بفرستید.

خدمات پستی

شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌ پُست آلمان- Deutsche Post AG- نامه‌ها و بسته‌های پستی خود را به سراسر آلمان و جهان بفرستید.

شما می‌توانید نامه‌ها و بسته‌های پُستی خود را به دفاتر پستی ببرید یا به باجه‌های پستی زرد رنگ موجود در شهرها بیندازید. یک جدول زمانی در هر باجه‌ی پستی وجود دارد که برنامه‌ی زمانی بعدی را برای تخلیه‌ی آن باجه بیان می‌کند. شما می‌توانید بسته‌های کوچک و بزرگ را از Packstationen (ایستگاه‌های فرستادن بسته‌ی) خاص بفرستید. اگر برای دریافت بسته‌ها، زیاد در خانه حضور ندارید، می‌توانید آن‌ها را به یک ایستگاه بسته بفرستید.

شما می‌توانید هزینه‌های پُستی فرستادن نامه‌ها و بسته‌های پستی را مستقیماً از باجه‌ی اداره‌ی پست یا به شکل آن‌لاین با استفاده از ماشین‌حساب پستی جویا شوید. هزینه‌ی پست به اندازه و وزن بسته‌ی شما و کشور مقصد بستگی دارد. نامه‌های (تا 20 گرم) در آلمان 60 سنت و کارت‌پستال‌ها تا 45 سنت هزینه دارد. قیمت تحویل بین‌المللی بسته‌های بزرگ‌ زیر 500 گرم حدود 3.50 یوروست. شما می‌توانید تمبرها را از اداره‌ی پست، از ماشین‌های ارائه‌ی تمبر در بیرون یا از وب‌سایت پست آلمان خریدای کنید.

امنیت: کمک در موارد اضطراری

آلمان یک کشور امن بر اساس استانداردهای بین‌المللی است. پلیس در آلمان قابل‌اعتماد است و در صورت نیاز، به شما کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید، تماس با 110 است. اگر مشکلات دیگری نیز پیدا کردید، می‌توانید با دفتر نمایندگی دیپلماتیک کشور خود در آلمان تماس برقرار کنید.

هیچ دلیلی برای نگرانی از وقوع جرم در آلمان وجود ندارد. شما می‌توانید آزادانه در روستاها و شهرهای آلمان، روز یا شب، بدون احتیاط‌های امنیتی خاص قدم بزنید. البته، آلمان سهم خود از جنایت را نیز دارد. بنابراین، شما نباید ریسک کنید- مثلاً تنها در خیابان‌های تاریک یا شب‌ها در جنگل‌ها قدم نزنید.

پلیس می‌تواند کمک کند

پلیس آلمان قابل‌اعتماد است و کمک‌های خوبی ارائه می‌دهد. پلیس شهرهای آلمان را پیاده، با دوچرخه، موتورسیکلت یا ماشین (یا Streifenwagen که در آلمانی به آن گفته می‌شود)، نظارت می‌کند.

با گرفتن شماره‌ی 110، می‌توانید از هر تلفنی در آلمان با پلیس به شکل رایگان تماس بگیرید. شما می‌توانید با این شماره- نه فقط در شرایط اضطراری، بلکه هر زمان که به کمک نیاز داشتید، تماس بگیرید. خود پلیس توصیه می‌کند که مردم برای تماس گرفتن، درنگ نکنند، چون امنیت داشتن، بهتر از متاسف بودن است. چه با یک موقعیت خطرناک یا ترسناک مواجه باشید و چه با گم کردن کیف پول خود یا دزدیده شدن دوچرخه‌تان، تماس با پلیس همیشه عمل مناسبی است که باید انجام دهید.


تماس‌های دیگر

پلیس‌ها تنها کسانی نیستند که می‌توانند به دانشجویان خارجی در شرایط اضطراری کمک کنند. تقریباً تمام کشورهای جهان یک سفارت یا کنسولگری در آلمان دارند. اگر به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید با نماینده‌ی رسمی کشور خود تماس بگیرید. اگر هر سوالی در ارتباط با امنیت شخصی یا مشکلات دیگر داشتید، می‌توانید با کارکنان دفتر بین‌المللی موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید.

حمل و نقل: سفر در آلمان

آلمان دارای شبکه‌ی حمل و نقل بسیار فشرده‌ای است. وسایل بسیاری- دوچرخه، اتوبوس یا راه‌آهن- برای سفر از جایی به جای دیگر در شهرهای آلمان وجود دارد. این وسایل باعث آسان شدن سفرهای آخر هفته به شهرهای دیگر، حومه‌ی شهرها، کوه‌ها، دریاها یا حتی مرز کشورهای دیگر اروپایی می‌شود.

دوچرخه

دوچرخه‌سواری یک فعالیت محبوب در آلمان است- به‌ویژه در میان دانشجویان. دوچرخه‌سواری نه فقط ورزش خوب و ارزانی است، بلکه از محیط‌زیست نیز محافظت می‌کند و برای سفرهای شهری نیز عملی است. شما خواهید فهمید که سفر با دوچرخه، غالباً سریع‌ترین راه برای رسیدن به مقصد خود است، چون مجبور نیستید نگران پیدا کردن جای پارک، گرفتار شدن در ترافیک یا منتظر اتوبوس بعدی ماندن بشوید. در بیشتر شهرها، مسیرهای ویژه‌ی دوچرخه‌سوارها و ایستگاه‌های مخصوص دوچرخه وجود دارد که شما می‌توانید در آنجا پارک کنید و دوچرخه‌ی خود را قفل نمایید. برای آلمانی‌ها، دوچرخه فقط وسیله‌ی حمل و نقل به حساب نمی‌آید. خیلی از افراد از تورهای دوچرخه‌ی آخر هفته با خانواده و دوستان خود به حومه‌ی شهرها لذت می‌برند.

اتوبوس و قطارهای محلی

ساکنان شهرهای بزرگ آلمان از سیستم حمل و نقل عمومی برای سفرهای شهری استفاده می‌کنند که شامل اتوبوس و خطوط راه‌آهن محلی همچون ترن‌های زیرزمینی (U-Bahn)، قطارهای حومه‌ی شهر (S-Bahn) و تراموا (Strassenbahn) است.

اطلاعات ایستگاه‌های اتوبوس و تراموا در شرکت‌های حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های راه‌آهن و دفتر اطلاعات توریست‌ها وجود دارد. جدول زمانی حرکت این وسایل نقلیه‌ی عمومی، در تمام ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های راه‌آهن نصب شده است و با نگاه به آن‌ها، خواهید فهمید که چه‌زمانی اتوبوس‌ها، ترامواها و قطارها می‌رسند، به کجا می‌روند و مدت زمان رسیدن به سفر چقدر است. اتوبوس‌ها و قطارها معمولاً به‌موقع می‌آیند و غالباً در طول هفته بیش از شنبه‌ها، یکشنبه‌ها و تعطیلات عمومی فعالیت می‌کنند.

جدول زمانی و نقشه‌ی مسیرها همچنین در وب‌سایت‌های مخصوص به آن وسیله‌ی نقلیه، قابل‌دسترس است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت شهر خود، به صفحه‌ی آن‌ها دسترسی پیدا یا اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید.

قبل از سوار شدن به سیستم حمل و نقل عمومی، باید بلیطی را خریداری کنید. راه‌های گوناگونی برای خرید بلیط وجود دارد، مثل خرید از ماشین‌های بلیط واقع در ایستگاه‌های اتوبوس، در تراموا یا مستقیم از خود راننده (در اتوبوس‌ها). برخی ماشین‌های بلیط، پول نقد (و گاهاً فقط سکه) می‌پذیرند. اما ماشین‌های بسیاری هم وجود دارد که الان کارت‌های اعتباری را نیز قبول می‌کنند.

شما غالباً باید بلیط خود را قبل از شروع سفرتان شارژ کنید. با این حال، روش انجام این کار، از شهری به شهر دیگر فرق دارد. گاهاً وقتی بلیط خود را می‌خرید، بلیط شما به شکل خودکار شارژ می‌شود. در مواقع دیگر، شما باید با وارد کردن بلیط‌تان به یک ماشین بلیط کوچک واقع در ایستگاه اتوبوس یا تراموا، آن را شارژ کنید. مطمئن شوید که بلیط شما شارژ شده است. اگر با یک بلیط شارژ نشده سفر کنید، گویی سفر بدون بلیط داشته‌اید.

اگر دارای بلیط دانشجویی هستید، نیازی به خرید بلیط برای حمل و نقل عمومی ندارید. اگر مامور از شما بلیط درخواست کرد، شما باید بلیط ترم خود و گهگاه یک مدرک هویتی همچون پاسپورت یا کارت شناسایی شخصی‌تان را ارائه دهید.

راه‌آهن

سفر با راه‌آهن در آلمان سریع و راحت است. بلیط قطارهای سریع (Intercity Express (ICE)، Intercity (IC) و Eurocity (EC) معمولاً بیش از خطوط راه‌آهن محلی همچون Interregio-Express (IRE)، Regional Express (RE)، قطارهای محلی Bahn (RB)، مترو (U-Bahn) و قطارهای حومه‌ی شهر (S-Bahn) هزینه دارد.

سفر ریلی خیلی ارزان نیست، به‌ویژه وقتی تصمیم می‌گیرید به جایی سفر کنید. شما می‌توانید با خرید بلیط خود از قبل، از تخفیف برخوردار شوید. شما می‌توانید بلیط‌ها را از باجه در ایستگاه راه‌‌آهن یا در ماشین‌های مخصوص ارائه‌ی بلیط یا از طریق وب‌سایت Deutsche Bahn خریداری کنید. اگر بلیط‌ها را آن‌لاین بخرید، بلیط‌ها غالباً ارزان‌تر درمی‌آیند.

اگر از طریق راه‌آهن زیاد سفر می‌کنید، خرید یک 'BahnCard 25' یا 'BahnCard 50' می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. این کارت‌ها به شکل خودکار قیمت بلیط شما را تا 25 یا 50 درصد کاهش می‌دهد. شما می‌توانید همچنین از پیشنهادهای خاصی همچون Schones-Wochenede-Ticket' (بلیط آخر هفته‌ی خوب) استفاده کنید که با آن، پنج نفر می‌توانند از طریق سیستم حمل و نقل عمومی شنبه‌ها یا یکشنبه‌ها سفر کنند. پیشنهاد مناسب دیگر 'Quer-durchs-Land-Ticket' (بلیط سراسر کشور) است که با آن شما و چهار دوست‌تان می‌توانید به هر کجایی در آلمان با قطارهای محلی و با قیمت پایین سفر کنید.

اتوبوس‌های بین شهری

خطوط اتوبوس متعددی در آلمان وجود دارد که مسافران را به شهرهایی درون آلمان و به مقصدهایی در سراسر اروپا می‌برند. اتوبوس‌های بین شهری، جایگزین ارزانی برای سفرهای ریلی هستند. شما می‌توانید خطوط مواصلاتی بین شهرها را پیدا و بلیط‌ها را آن‌لاین خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری خودرو (Car-sharing)

اشتراک‌گذاری خودرو در بین دانشجویان بسیار محبوب است. ایده‌ی پشت آن هم خیلی ساده است: راننده فضایی را در ماشین خود به مسافران دیگری می‌دهد که به یک‌جا می‌روند. تمام مسافران در هزینه‌ی بنزین شریک می‌شوند. اشتراک‌گذاری خودرو نه‌فقط اقتصادی است، بلکه روش خوبی برای ملاقات با افراد جذاب است. شما می‌توانید پیشنهادهای اشتراک‌گذاری خودرو را در اینترنت پیدا کنید. خیلی از دانشگاه‌ها دارای تابلوی اعلاناتی خاصی به‌نام Mitfahrerbrett هستند، جاییکه افراد می‌توانند اشتراک‌گذاری خودرو را پیشنهاد دهند یا به‌دنبال آن باشند.

ماشین‌ها

اگر دوست دارید با ماشین در آلمان رانندگی کنید، باید گواهینامه‌ی معتبر رانندگی دریافت کنید. آلمان تمام گواهینامه‌های صادره از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا را به‌رسمیت می‌شناسد. گواهینامه‌های صادره از کشورهای دیگر ممکن است مشمول شرایط اضافی باشد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی گواهینامه‌ی رانندگی‌تان را از دفتر ثبت گواهینامه‌ی رانندگی‌تان در محل زندگی خود یا وب‌سایت باشگاه اتوموبیل آلمان (ADAC) بدست آورید.

میزان قانونی الکل موجود در خون در آلمان 0.5 میلی‌گرم/میلی‌لیتر است. رانندگان زیر 21 سال، حق نوشیدن الکل ندارند. اگر میزان الکل موجود در خون شما از حد قانونی فراتر رود، گواهینامه‌ی شما ممکن است بلافاصله لغو شود.

تاکسی

تاکسی‌ها در آلمان نسبتاً گران هستند و قیمت‌ها در شهرهای مختلف، متغیّر است. شرکت‌های تاکسی‌رانی بین 1.50 تا 3 یورو در هر کیلومتر هزینه می‌گیرند. تاکسی‌‌ها غالباً حداقل کرایه‌ی 2.50 تا 3.50 یورو را می‌گیرند که شما باید صرف‌نظر از کوتاه بودن سفرتان، آن را پرداخت کنید. اگر بتوانید کرایه را با دوستان‌تان شریک شوید، تاکسی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد- به‌ویژه اگر اتوبوس شب یا آخرین تراموا را از دست بدهید.

تاکسی‌ها غالباً در ایستگاه‌های تاکسی می‌ایستند. شما می‌توانید یک تاکسی را از طریق تلفن یا آن‌لاین سفارش دهید. شماره تلفن شرکت‌‌های تاکسی‌رانی در 'Yellow Page' وجود دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: