مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی متفاوتی دارند. کسی که در جستجوی یک دانشگاه ارزان است، احتمالاً گزینه‌ای را برای خود پیدا خواهد کرد. به‌ دنبال یک تصمیم دولتی در سال 2017، به دانشگاه‌های بریتانیا اجازه داده شد تا از دانشجویان بومی خود، تا 9250 پوند هزینه‌ی آموزش دریافت کنند. همزمان، دانشگاه‌ها مستقلاً هزینه‌های آموزشی را برای دانشجویان خارجی اعمال می‌کنند. در نگاهی واقع‌ بینانه، این میزان، پول بالایی است و خیلی‌ها ممکن است از پس پرداخت آن برنیایند. با آگاهی از این حقیقت که بریتانیا یکی از گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی است، هزینه‌های دیگر زندگی دانشجویی خود را در بریتانیا در نظر بگیرید. در نتیجه، برای بیشتر ما، تحصیل در بریتانیا به یک ماموریت غیرممکن تبدیل خواهد شد. دانشگاه‌هایی در بریتانیا وجود دارد که همچون دانشجویان داخلی، مبلغ 9250 پوند از دانشجویان خارجی، هزینه دریافت می‌کنند.

نکته: دانشگاه‌ها مطابق با هزینه‌های آموزشی دوره‌ی کارشناسی‌شان، در این فهرست قرار گرفته‌اند.

ارزان‌ترین دانشگاه‌ها در بریتانیا برای دانشجویان خارجی

 دانشگاه استرلینگ، استرلینگ، 13650 پوند

دانشگاه استرلینگ در سال 1967 تاسیس شده و شهرت خود را مدیون امتیازات و نوآوری‌های خود است. این دانشگاه، آموزش در سطح و کیفیت بالا و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی و آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. علیرغم معروف بودن، دانشگاه استرلینگ قطعاً یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های بریتانیاست. دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه، سالانه 12140 پوند در دوره‌های کلاسی و 14460 پوند در دوره‌های دارای دروس آزمایشگاهی، باید هزینه بپردازند. هزینه‌های آموزشی در سطح کارشناسی ارشد به سطح‌های (A، B، C* و D) تقسیم شده است و بین 13650 تا 18970 پوند متغیّر است.

 دانشگاه کوئین مارگارت، ماسلبرگ، لوسیان شرقی، 13000 پوند

ساختمان دانشگاه کوئین مارگارت، با قطار، فقط 6 دقیقه از شهر شگفت‌ انگیز ادینبورگ، در شهر ساحلی ماسلبرگ فاصله دارد. برای افرادی که عاشق آفتاب هستند، این شهر مکان خوبی برای زندگی کردن است، چون آفتابی‌ترین منطقه در اسکاتلند است. در این دانشگاه، دوره‌های تحصیلی بسیاری وجود دارد. هزینه‌های آموزشی این دانشگاه، در مقایسه با استاندارد هزینه‌های موجود در بریتانیا، نسبتاً ارزان است. برای سال آموزشی 19/2018، دانشجویان خارجی در سطح کارشناسی، باید هزینه‌ای بین 12500 تا 13500 پوند بپردازند، در حالیکه دانشجویان سطح کارشناسی ارشد، هزینه‌ی کمتری را پرداخت خواهند کرد.




 دانشگاه سولنت ساتمپتون، 12500 پوند

دوره‌های تحصیلی دانشگاه سولنت ساتمپتون، به‌ دنبال دانشجویان خارجی بسیار است. جمعیت دانشجویی این دانشگاه، تقریباً از 100 کشور تشکیل شده است. هزینه‌های آموزشی دانشجویان خارجی در سال آموزشی 19/2018 از این قرار است:

هزینه‌های دوره‌ی تمام‌وقت کارشناسی

  •  مدرک کارشناسی، 12500 پوند؛
  •  Foundation Year/Certificate ،11000 پوند؛
  •  Higher National Diplomas/Certificates (HND/HNC) ،11000 پوند (هزینه‌ی ثبت‌نام نیز ممکن است گرفته شود)؛

هزینه‌های دوره‌ی تمام‌ وقت کارشناسی ارشد

  •  MA: 12500 پوند؛
  •  MSc: 13500 پوند؛
  •  MBA: 15000 پوند؛
  •  دوره‌ی تمام‌ وقت تحقیقاتی کارشناسی ارشد: 12500 پوند؛

دانشگاه لندن غربی، 12000 پوند

دانشگاه لندن غربی از شهرت جهانی به‌ عنوان یک دانشگاه فوق‌العاده خوب بهره می‌برد. به‌عنوان یک دانشگاه باکیفیت، در راهنمای بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی گاردین در سال 2019، دانشگاه لندن غربی در رتبه‌ی 50 جای گرفت. دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی فوق‌العاده خوب این دانشگاه، در یک ساختمان مُدرن دانشگاهی انجام می‌شود که از امکانات درخشانی برخوردار است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال، با هزینه‌های آموزشی نسبتاً پایین، دانشگاه لندن غربی یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های بریتانیاست. هزینه‌های آموزشی برای سال تحصیلی 19/2018 این دانشگاه در رشته‌های گوناگون، 12000 پوند است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: