مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد:

این گزینه ها غبارتند از:

  • خوابگاه در کمپس
  • آپارتمان خارج از کمپس
  • Homestays(زندگی با فردی محلی)

اقامت در کمپس

زمانی که شما در انسیتو آمریکایی ثبت نام می کنید، دپارتمان پذیرش یا دفتر دانشجویان بین المللی برای شما پکیجی ارسال می کنند تحت عنوان 'pre-departure orientation'. انتخاب های شما برای اقامت در این پکیج اطلاعاتی آمده است.

بعضی از دانشگاه های آمریکایی برای دانشجویان بین المللی خوابگاه در نظر گرفته اند، که خوابگاه در نزدیکی ساختمان دانشگاه، خوابگاه است و دانشجویان می توانند از سایر امکانات دانشگاه استفاده کنند. خوابگاه ها ساختمان هایی هستند که تعداد زیادی اتاق دارند و در هر اتاق دو یا سه نفر با جنسیتی مشابه زندگی می کنند. در خوابگاه ها سرویس بهداشتی های بزرگ در نظر گرفته شده است. بسیاری از دانشجویان در سال اول تحصیل ترجیح می دهند که در خوابگاهی در کمپس زندگی کنند زیرا هم برای فعالیت های آموزشی مناسب است و هم اجتماعی. فایده دیگر زندگی در کمپس این است با توجه به نزدیکی به  کلاس ها شما هزینه ی حمل و نقل نخواهید داشت.

با زندگی در کمپس شما به کافه تریا و سالن های غذاخوری دانشگاه نزدیک هستید. کالج ها و دانشگاه های آمریکا برنامه غذایی متنوع دارند و شما می توانید با پرداخت هزینه ای جدا برای صبحانه، نهار و شام از خدمات آنها استفاده کنید. در بیشتر کمپس ها ممکن است در ابتدا هزینه ایی در ابتدای ترم برای غذا از شما گرفته شود و بتوانید غذای خود را از رستورانی مشخص شده خرید کنید و هزینه ی هر مورد از حساب شما در طول ترم کسر می شود و این اطلاعات نیز در پکیج pre-departure orientation' می آید.

نقل مکان به خوابگاه و ساکن شدن در خوابگاه نسبتا آسان است: امکاناتی از جمله برق و تلفن در هنگام ورود به خوابگاه برای شما قابل استفاده است. تمام دانشگاه ها و کالج های آمریکا قوانین مشخص برای پرداخت هزینه ی تلفن برای تماس به کشورهای دیگر را دارند،با این قوانین بلافاصله بعد از ورود به کمپس آشنا شوید.

زندگی در خارج از کمپس

بعضی از دانشگاه های آمریکا، برای دانشجویان بین المللی خوابگاه در کمپس ندارند.هرچند دفتر دانشجویان برای پیدا کردن اقامتگاهی مناسب به شما کمک می کند، به طور معمول این دفتر به شما کمک می کند تا هم اتاقی مناسب برای تقسیم هزینه ها پیدا کنید، همچنین اطلاعاتی درباره ی محله ای که می خواهید در آن ساکن شوید از جمله رستوران های معروف، فروشگاه ها، پارک ها و تفریح گاه و حمل و نقل عمومی در اختیار شما قرار می دهد.

اجاره ی آپارتمان

 از دوستان و هم کلاسی های جدیدتان برای پیدا کردن آپارتمانی با موقعیت خوب کمک بگیرید. روزنامه های محلی را برای پیدا کردن آپارتمانی مناسب چک کنید (به طور معمول آگهی های مربوط به اجاره ی منزل در روزهای یکشنبه نسبت به سایر روزها بیشتر است.)

قبل از امضای قرار داد اجاره، مدتی را به جستجو در محله اختصاص دهید و درباره ی همایسگی و مغازه های اطراف اطلاعات کسب کنید، خیلی مهم است که به عنوان دانشجو در محلی زندگی کنید، که امن باشد و بتوانید به راحتی برای خرید مواد غذایی بروید و با سیستم حجمل و نقل عمومی به راحتی رفت و آمد کنید و قراردد را به دقت بخوانید، زیرا می توانید متوجه شوید که صاحب خانه در مقابل دزدیده شدن یا خراب شدن وسایل شخصی شما از خانه مسئول نیست. و یا ممکن است بخواهید بیمه ی اجاره خریداری کنید. اگر متوجه بندهای قرار دارد نشدید از فردی که با این موضوع آشنایی دارد کمک بگیرید و اگر دوستانتان از این موضوع مطلع نیستند، از دفتر دانشجویان بین المللی کمک بگیرید،آنها در این موضوع به شما کمک می کنند.


امکانات مصرفی 

قطعا تا الان متوجه شدید که وقتی خارج از کمپس می خواهید ساکن شوید، ممکن است شرایط اجاره ی شما شمامل امکانات مصرفی (آب،برق، تلفن و ...) نباشد. در این صورت باید از شرکتی که این خدمات را در محله ی شما می دهد بخواهید که برای زمانی که می خواهید وارد خانه شوید خدمات برق و تلفن را وصل کنند. صاحبخانه می تواند اطلاعاتی که برای ارتباط و درخواست لازم دارید را در اختیارتان قرار دهد. شما می تواند برای سیستم تلفن خود، ارتباط راه دور را انتخاب کنید، اما درباره ی هزینه نحوه ی پرداخت اطلاعات کامل را از شرکت خدماتی خود دریافت کنید مخصوصا تماس های بین المللی. این نکته را درنظر بگیرید که ارائه دهنده سرویس های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهد که ممکن است برای شما کارایی نداشته باشد. بعد از ثبت نام تلفن، شما به صفحات سفید (لیستی از مکان های محلی به ترتیب لیست الفبا دریافت می کنید)، صفحان آبی (لیست تلفن های دولتی) و صفحات زرد (لیستی از شرکت های تبلیغاتی و بازرگانی) دسترسی دارید.

بیشتر تلفن ها در  خانه های آمریکا، پیامگیر صوتی دارند، که تماس افراد در صورتی که کسی پاسخگو نباشد را ضبط می کند. شما می توانید با پرداخت 25 دلار answering machine بخرید و انتخاب دیگر این است که لز شرکت خدماتی بخواهید که پاسخگوی الکترونیکی را برای شما فعال کنند که هزینه ی کمی دارد.

در بیشتر موارد، کم هزینه ترین راه برای در ارتباط با خانواده و دوستانی که از شما دور هستند، از طریق ایمیل و اپلکیشن های تماس تصویری است. هر انسیتو در آمریکا قوانین و فرآیند جداگانه برای دسترسی به اینترنت دارد، که هزینه ی اندکی دارد.

Homestays(زندگی با فردی محلی)

Homestays  به معنی زندگی با خانواده ایی آمریکایی است و گزینه ایی بسیار عالی و مناسب برای دانشجویان زیر 18 سال است، به خصوص آن دسته از افرادی که نگرانی و استرس دور شدن از خانواده و زندگی در کشوری جدید را دارند. شرایط Homestays به این صورت است که شما با یک خانواده ی آمریکایی زندگی می کنید و فاصله ی خانه ی انها تا کمپس شما 20 تا 45 دقیقه است، شما اتاق شخصی خود را خواهید داشت و وعده های غذایی شما نیز آماده است.

زندگی با خانواده ایی امریکایی باعث می شود، در معرض فرهنگ آمریکایی قرار بگیرید از آنجا شرایط شبیه این است که عضوی از خانواده ی جدیدتان شده اید. شما با انتخاب این سبک از زندگی هرچند از خانواده ی خود دور هسید اما میتوانید از بودن در خانه لذت ببرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در آمریکا
کار در حین تحصیل در آمریکا

با برنامه ی work/study می توانید در حین تحصیل در امریکا کار کنید، و اگر دانشجوی مقطع ارشد باشید فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهید داشت ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: