مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهرهای دانشجویی در ترکیه

شهرهای دانشجویی در ترکیه

به‌ عنوان دانشجویی که در ترکیه زندگی می‌کند، به‌ ویژه اگر در یکی از شهرهای بزرگ این کشور مستقر شوید، قطعاً با کمبود مکان برای بازدید و انجام کارهای گوناگون مواجه نخواهید شد. عاشقان موسیقی، با موسیقی‌های متنوع زیادی، از موسیقی فولکلور گرفته تا تکنو، از موسیقی کلاسیک گرفته تا پاپ و از هیپ‌هاپ گرفته تا جاز- مواجه خواهند شد. شهرهای ترکیه، پُر از مکان‌های سرزنده و پُرنشاط هستند و ترکیه هر ساله، میزبان تعداد زیادی از فستیوال‌های بین‌المللی موسیقی است. در عین حال، طرفداران فیلم و سینما، احتمالاً از وضعیت صنعت سینمای داخلی ترکیه که در حال شکوفایی است، آگاه هستند و با آن همراه می‌شوند. سینما رفتن، یک فعالیت محبوب در ترکیه است و آخرین فیلم‌های پُرفروش هالیوودی، به طور گسترده در ترکیه اکران می‌شوند.

اما در زندگی روزانه، شما ممکن است در شناسایی یک دونر کباب خوب، چک و چانه زدن بر سر قیمت‌ها، آماده کردن یک قهوه‌ی ترک حقیقی و شاید انجام بازی تخته که بازی محبوبی در کافه‌ها و پارک‌هاست، استاد شوید.

استانبول

استانبول، بزرگ‌ ترین شهر ترکیه و دارای تاریخی به قدمت هزاران سال است، اما امروزه به‌عنوان یک شهر جهانی، با ساختمان‌های دائماً در حال افزایش شناخته می‌شود. جمعیت استانبول، بیش از 14 میلیون نفر است و در سال 2018، هشت سال بعد از آنکه پایتخت فرهنگی اروپا نام‌ گذاری شد، میزبان تقریباً 40 میلیون توریست بود که این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کرده است. میراث فرهنگی این شهر، در کنار باشگاه‌ها، بارها و میخانه‌های ترکی، جذابیت زیادی برای توریست‌ها دارد.

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) و Bogaziçi Üniversitesi، دو تا از بهترین دانشگاه‌های ترکیه در فهرست EECA هستند که به‌ ترتیب، جایگاه هشتم و دهم را در این فهرست دارا هستند. دانشگاه Koc و دانشگاه Bikent رتبه‌های 12 و 14 و دانشگاه Sabanci نیز رتبه‌ی 18 را داراست.

آنکارا

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است. به‌عنوان یک مرکز سیاسی و تجاری شلوغ، این شهر دارای جمعیت دانشجویی بزرگی است و جمعیت قابل‌ توجهی از دیپلمات‌های بین‌المللی در آنجا ساکن هستند. جذابیت‌های توریستی معروف آنکارا، شامل قصر آنکارا، موزه‌ی تمدن آناتولی و Anitkabir- آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک- موسس جمهوری ترکیه است. آنکارا همچنین یک مقصد محبوب برای تماشای پرندگان است.

دو دانشگاه برتر آنکارا، دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) و دانشگاه Bilkent هستند که رتبه‌های 8 و 14 فهرست EECA، متعلق به آن‌هاست. دانشگاه مهم دیگر آنکارا، دانشگاه Hacettepe است که رتبه‌ی 33 فهرست EECA را در اختیار دارد. دانشگاه‌های مهم دیگر این شهر، شامل دانشگاه آنکارا (رتبه‌ی 63)، دانشگاه Gazi (رتبه‌ی 90) وTOBB University of Economics and Technology (رتبه‌ی 145) است.




ازمیر

سومین شهر بزرگ ترکیه، ازمیر به‌ خاطر مکان‌های زیبایش رو به دریای اژه، به 'صدف اژه' معروف است. در ازمیر، شما حس آزادی و آرامش خواهید داشت، اگرچه وجود بازار Kemaralti، سواحل و رویدادها و نمایشگاه‌های بسیار، به‌ معنی آن است که از این شهر، خسته نخواهید شد. ازمیر دارای تاریخ گسترده و چندفرهنگی در حدود 4000 سال است و میزبان Ege University با رتبه‌ی 89 در فهرست EECA، Dokuz Eylül University با رتبه‌ی 113 مشترک و İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (IYTE)  (رتبه‌ی 124) است. ازمیر همچنین میزبان چندین دانشگاه جوان است: دانشگاه Yasar که در سال 2001 تاسیس شد و دانشگاه ازمیر- به زبان انگلیسی- که در سال 2007 تاسیس شد و Katip Çelebi University و Şifa University که هر دو در سال 2010 تاسیس شدند.

آدانا

شهر دانشجویی دیگر در ترکیه آداناست، پنجمین شهر محبوب در ترکیه که میزبان Cukurova University است که رتبه‌ی 180-171 فهرست EECA را دارد. جدا از رتبه‌ی آن، مکان این دانشگاه در جنوب ترکیه، آن را کاملاً جذاب کرده است. با واقع شدن در ساحل شرقی رود سیحان، ساختمان این دانشگاه، دارای سالن‌های غذاخوری در میان درختان کاج است. آدانا شهر قدیمی دیگری در ترکیه است که قدمت آن، به 6000 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد، پس فرهنگ کهنی در درون خود دارد.

دانشگاه‌های برتر دیگر ترکیه، شامل دانشگاه Anadolu در شهر Eskişehir، یکی از شهرهای بزرگ و ارزان ترکیه است که نام آن، به‌ معنی شهر قدیم در ترکیه است. دوره‌های آموزشی این دانشگاه، به زبان ترکی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی تدریس می‌شود. دانشگاه مهم دیگر، دانشگاه Süleyman Demirel در شهر Isparta است که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها، بر حسب تعداد دانشجویان و بخشی از برنامه‌ی Erasmus برای تبادل دانشجویان است.

در نهایت، دانشگاه Akdeniz در آنتالیا، دارای مشارکت فعالانه‌ی دانشجویان خارجی است و دوره‌هایی همچون Mevlana Exchange، Bologna Process و International Association for the Exchange of the Students for Technical Experience. را در خود جای داده است.

در بیشتر شهرهای دانشجویی ترکیه، خیلی از افراد محلی، می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و این مسئله باعث می‌شود که سکونت دانشجویان خارجی، حتی بدون تسلط به زبان ترکی، نسبتاً راحت شود. در مجموع، تحصیل و زندگی در ترکیه، تجربه‌ای برخلاف تجارب دیگر است و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید این مقصد اوراسیایی را برای سال‌های دانشگاه‌تان انتخاب کنید یا نه.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: