مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سنت های غذایی ترکیه

سنت های غذایی ترکیه

در جامعه ی ترکی، زندگی روزانه حول وعده های غذایی طولانی مدت شکل می گیرد. مرکز و قلب خانه آشپزخانه است و حتی در شهرهای بزرگ خانواده ها ترجیح می دهند در هنگام غذا خوردن در خانه و همراه با یکدیگر باشند، بخصوص زمانی که در خانه مهمان داشته باشند، میز غذا سریعا تمیز نمی شود و افراد دور میز می نشینند و صحبت می کنند وموزیک گوش می دهند. غذاهای ترکی در جهان برای ترکیب مواد غذایی خاص معروف هستند، شما می توانید طعم این غذاهای خوشمزه را در رستوران یا زمانی که مهمان هستنید بچشید.پختن غذا در خانه امری رایج است و شما می توانید مواد غذایی مورد نیاز خود را روزانه از بازار تهیه کنید.

هرچند غذا خوردن در خانه رایج است و انتخاب های زیادی باز غذاهای سنتی تا ساندویچی ساده براساس سلیقه ی شما وجود دارد. رستوران ها و کافه ها غذاهای مختلفی ازجمله گوشت قرمز/سفید، بشقاب غذاهای دریایی و غذاهایی مخصوص افراد گیاه خوار را سرو می کنند. اسنک ها و پیش غذاهای مختلفی وقتی که از رستوران غذا سفارش می دهید، به شما پیشنهاد داده می شود.این نکته را به یاد داشته باشید که آب زمانی که در پارچ برای شما سرو شود رایگان است ولی اگر بطری آب سفارش دهید، باید پول پرداخت کنید. برخلاف بعضی از فرهنگ ها، صبحانه ی در ترکیه وعده ی غذایی بسیار مهمی است و نباید آن را نادیده گرفت. شیرینی هایی نظیر bagels، پنکیک و کلوچه همیشه برای صبحانه استفاده می شوند. با دیدن میز صبحانه ایی مفصل تعجب نکنید، میز صبحانه در ترکیه شامل پنیر، زیتون، تخم مرغ، گوجه، خیار، سوسیس، پای، پنکیک، مربا، عسل و قطعا چایی می باشد.




در اینجا چند پیشنهاد غذایی سریع و مقرون به صرفه را برای دانشجویان آورده ایم:

Döner kebab: در بسیاری از رستوران های شهر میله را میبینید که گوشت بر روی آن قرار گرفته است و در حال چرخیدن و پخته شدن است. این گوشت را دنر کباب می نامند که غذایی مخصوص ترکیه است. این غذا مناسب دانشجویان است زیرا به صورت ساندویچ سرو می شود.

Mantı (Turkish ravioli): مانتی شبیه یه غذاهایی است که در کشورهای مختلف سرو می شود، این غذا از خمیر که در آن گوش چرخ شده قرار داده می شود، پخته می شود و معمولا همراه با دوغ و سس گوجه سرو می شود.

سوپ: در ترکیه، سوپ ها بیشتر از ترکیب سبزیجات تازه آماده می شوند. سوپ ها می توانند ناهاری سبک یا شام دانشجویی باشند.

لوبیا خشک و برنج: غذایی همیشگی در منو کافه تریا و رستوران ها است. برنج از بلغور یا خود گیاه برنج بدست می آید و به طور معمول همراه با غذاهای آبدار سرو می شود و در ترکیه می گویند زمانی که برنج به همراه dried beans سرو می شود، ارزش غذایی بیتشری دارد.

(Börek, gözleme, poğaça (Pies, pancake, donut): شیرینی ها جز اصلی در سفره های ترکیه هستند به خصوص در وعده صبحانه، شما می توانید شیرینی های مختلفی را که همراه با سبزیجات و پنیر سرو می شوند را از کافه تریا یا رستوران دانشگاه خریداری کنید.

در بیشتر دانشگاها کافه تریاها برای دو یا سه وعده ی غذایی به دانشجویان سرویس می دهند. هزینه ایی که برای خرید هر وعده ی غذایی پرداخت می کنید بسیار مقرون به صرفه است زیرا قیمت گذاری توسط دولت انجام می شود و افراد دخل و تصرفی در آن ندارند و در بعضی از دانشگاه ها به جز رستوران اصلی غذاخوری و کافه های دیگری در کمپس دانشگاه وجود دارد.

در آخر پیشنهاد ما به شما این است که کشور ترکیه را بدون خوردن و لذت بردن از این غذاها ترک نکنید.

  • Karnıyarık (Aubergine Eggplant Meal)
  •  İmambayıldı (Roasted Stuffed Eggplant)
  •  Tas kebabı (Persian Lamb and Vegetable Stew)
  • Yaprak sarma (Staffed Grape Leaves)
  •  Kebap
  •  Baklava
  •  Kazandibi (Milk Baked pudding)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: