مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با فرهنگ ترکیه

آشنایی با فرهنگ ترکیه

در این مقاله با فرهنگ کشور ترکیه و سبگ زندگی آنها آشنا می شویم.

سبک زندگی در ترکیه

کشور ترکیه پلی میان قاره ی اروپا و آسیا هست، نه تنها از نظر موقعیت جغرافیایی بلکه در فرهنگ و جنبه های سیاسی و اجتماعی. براساس موقعیت کشور در بخش آناتولی (آسیایی) و Thrace (اروپایی) تمدن هایی بزرگی در طول تاریخ شکل گرفته اند و این تمدن ها زادگاه فرهنگ و تنوع آن بوده اند.بسیاری از چیزها در ترکیه شامل ترکیبی از غرب و شرق، جدید و قدیم، سنت و مدرنیته است. زمانی که شما از یک شهر کوچک در ترکیه دیدن می کنی، هرچقدر هم کم جمعیت باشد شما متوجه تفاوت فرهنگ، سنت، باورها، زبان و گویش در آن شهر می شوید.

مذاهب و باورهای مذهبی مختلفی در ترکیه وجود دارد که نتیجه ی حکومت امپراطوری های متفاوتی است که باورهای مختلفی را از خود به یادگار گذاشته اند و این کشور به عنوان مسیری برای دادو ستد نه تنها این نشانه ی آن است که در مکالمه ایی با هیجان زیاد شرکت می کنند. اگر افرادی را دیدید که هنگام صحبت با یکدیگر تماس فیزیکی دارند، تعجب نکنید....تماس فیزیکی بخشی از برقراری ارتباط است.

فرهنگ خانوادگی در ترکیه

چه معنای همبستگی، چه حسن نیت...در جامعه ی ترکیه این بسیار رایج که لباس، غذا و احساسات را باهم شریک شوید. مردم ترجیح می دهند که در بسیاری از شرایط تنها نباشند و در این شرایط رابطه با خانواده و دوستان حیاتی است. شما از هرکس در ترکیه با هر سن، موقعیت اجتماعی و جنسیت سوال بپیرسید، مطمئنا این جواب را می گیرید که آن فرد حداقل یک دوست نزدیک از همسایگی، مدرسه یا دانشگاه دارد.

گاهی اوفات دوستان در بعضی از شرایط از جمله شباهت و عمق رازداری از خانواده نزدیک تر هستند. برخلاف کلمه ی ' arkadaş' که معنای دوست (friend) را دارد، مفهوم کلمه ی 'dost' به دوستی بسیار نزدیک (very close friend) اطلاق می شود. اگر تصمیم به تحصیل در ترکیه دارید، این را بدانید که فقط یک مدرک حاصل زندگی شما نخواهد بود و دوستانی برای یک عمر پیدا می کنید که به شما اعتماد و آرامش می دهند.




عیدهای مذهبی و تعطیلات عمومی

در حالی که در کشور ترکیه دین نقشی در سیاست ندارد، مردم اهمیت زیادی به تعطیلات مذهبی می دهند و در کنار خانواده این عیدها را جشن می گیرند. در زیر شما می توانید لیستی تعطیلات مذهبی و ملی را ببینید که به صورت عمومی جشن گرفته می شود.

تعطیلات مذهبی و ملی ترکیه
New YearJanuary 1st
National Sovereignty and Children's DayApril 23rd
Labor and Solidarity DayMay 19th
Democracy DayJuly 15th
Victory DayAugust 30th
Republic DayOctober 29th
Ramadan FeastChanges Yearly
Sacrifice FeastChanges Yearly


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: