مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Groningen در هلند

آشنایی با دانشگاه Groningen در هلند

دانشگاه Groningen ، دومین دانشگاه قدیمی در هلند است. این مقاله رتبه‌ی دانشگاه Groningen ، فرایند پذیرش و هزینه‌های زندگی را برای تحصیل در این دانشگاه توضیح می‌دهد.

دانشگاه Groningen ، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های هلند است که به‌عنوان دانشگاه تحقیقاتی برتر، در شمال هلند واقع شده است.

دانشگاه Groningen: جوایز

پروفسور فریتز زرنیک: جایزه‌ی نوبل فیزیک (1953)

پروفسور بن فرینگا- جایزه‌ی نوبل شیمی (2016)

پروفسور بن فرینگا، در سال 2016، برای تلاش خود در توسعه‌ی ماشین‌های مولکولی، جایزه‌ی نوبل رشته‌ی شیمی را از آن خود کرد. از سال 1988، فرینگا پروفسور شیمی دانشگاه Groningen بوده است و کشف سال 1999 او درباره‌ی 'موتور مولکولی'، به‌عنوان یک کشف علمی چشمگیر شناخته می‌شود. او در جهان، به‌عنوان پیشرو در شاخه‌ی موتورهای مولکولی شناخته می‌شود.

چه در داخل هلند و چه در سطح جهان، بن فرینگا، به‌عنوان یکی از بهترین دانشمندان زمان ما شناخته می‌شود. عملکرد تحقیقاتی او فوق‌العاده است. این عمدتاً بدلیل پیشرفت‌های بسیاری است که او در شاخه‌های گوناگون شیمی به آن دست یافته است، از جمله سنتز اُرگانیک، کاتالیز، شیمی فرامولکولی و نانوتکنولوژی. او غالباً به‌عنوان یکی از خلاق‌ترین و موثرترین شیمی‌دان‌های جهان شناخته می‌شود.

تاریخچه‌ی دانشگاه Groningen

دانشگاه خرونینگن دارای تاریخچه‌ی آموزشی طولانی‌مدتی است که به سال 1614 بازمی‌گردد و این تاریخچه، خرونینگن را به قدیمی‌ترین دانشگاه هلند بعد از دانشگاه Leiden تبدیل کرده است. در طول 400 سال حیات خود، افراد بسیاری از شاخه‌ها و رشته‌های گوناگون در این دانشگاه، تحصیل و کار کرده‌اند، از جمله دو برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، نخستین دانشجوی زن دانشگاهی در هلند، نخستین استاد زن، نخستین فضانورد هلندی و نخستین رئیس بانک اروپا. آن‌ها ریشه‌های آکادمیک خود را با بیش از 120000 نفر دیگری به اشتراک گذاشته‌اند که در دانشگاه خرونینگن، به‌عنوان دانشجو، استاد یا محقق حضور به هم رسانده‌اند. امروزه، تقریباً 30000 دانشجو از بیش از 120 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، جاییکه بیش از 150 دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

محوطه و فضای دانشگاه

ساختمان‌های دانشگاه خرونینگن، در سرتاسر شهر پخش هستند، از مرکز تاریخی شهر تا حومه‌ی آن، جاییکه دانشکده‌ی علوم و مهندسی در آن واقع شده است. همچون هر جای دیگری در هلند، دانشجویان غالباً با دوچرخه، از یک ساختمان دانشگاه به ساختمان بعدی رفت و آمد می‌کنند و دانشگاه برای دانشجویان خارجی جدید خود، دوره‌های خاصی را در ارتباط با دوچرخه‌سواری امن برگزار می‌کند. با توجه به جمعیت دانشجویی بالای آن، شهر خرونینگن دارای یک حس شور و جوانی است و به‌عنوان مرکز اصلی شهرهای شمال هلند، چیزهای زیادی برای خرید، زندگی شبانه و سرگرمی در خود دارد.


دوره‌های آموزشی دانشگاه Groningen

در دانشگاه خرونینگن، 48 دوره‌ی آموزشی کارشناسی وجود دارد که 29 دوره‌ی آن، کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و 167 دوره‌ی کارشناسی ارشد وجود دارد که 126 دوره‌ی آن، به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

دانشگاه خرونینگن، به 11 دانشکده تقسیم شده است:

  • فلسفه
  • هنر
  • علوم اجتماعی و رفتاری
  • حقوق، اقتصاد و تجارت
  • علوم پزشکی
  • علوم و مهندسی
  • علوم فضایی
  • مطالعات مذهبی و معارف
  • کالج دانشگاهی خرونینگن و دانشکده‌ی Fryslan

دانشگاه Groningen ، دوره‌های آموزشی جالب و با کیفیت بالایی را برگزار می‌کند. دانشجویان، در طول دوران تحصیل خود، با نظارت آموزشی بالایی از سوی دانشگاه مواجه می‌شوند و گزینه‌های بسیاری برای انتخاب دارند. بر حسب تحقیقات، دانشگاه خرونینگن در میان دانشگاه‌های برتر اروپا قرار دارد. تحقیقات در این دانشگاه، به برنده شدن جوایز گوناگونی انجامیده و با حوزه‌های اجتماعی در ارتباط است و بین رشته‌های گوناگون، ارتباط برقرار می‌کند. دانشجویان نیز غالباً در این تحقیقات درگیر می‌شوند.

پذیرش در دانشگاه Groningen

استانداردهای پذیرش در دانشگاه خرونینگن، برای هر دانشکده متغیّر است، اما پذیرش در تمام دوره‌ها، به دیپلم دبیرستان نیاز دارد. همچنین شرایط متنوعی در ارتباط با ظرفیت‌های زبان انگلیسی و هلندی وجود دارد که برخی از آن‌ها، به تست تسلط بر زبان انگلیسی نیاز دارد. شهروندان غیر اتحادیه‌ی اروپا همچنین به اجازه‌ی اقامت دانشجویی در هلند و احتمالاً به یک ویزای ورود برای تحصیل در دانشگاه نیاز دارند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه Groningen

تحصیل برای دانشجویان هلندی، دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا و دانشجویان سورینامی که در دوره‌ی کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، 2006 یورو برای سال تحصیلی 2018/2017 بوده است.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی، برای دوره‌های کارشناسی، تقریباً 8200 یوروست، به‌استثنای رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی که هر کدام 32000 یورو سالانه هزینه دارد. هزینه‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی، از 11400 تا 14200 یورو متغیر است و به رشته‌ی انتخابی‌تان وابسته است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: