مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سفری به هلند -بخش اول

سفری به هلند -بخش اول

کسی که تازه ‌وارد هلند می‌شود، ممکن است از داستان‌ پشت آسیاب‌ها، کفش‌های چوبی و گل‌های لاله آگاه نباشد.

هلند، پیوسته جزو بهترین مکان‌های جهان برای زندگی و کار بوده که بهتر است هر خارجی، از شرایط این کشور آگاه باشد. اما معرفی هلند، به اینجا ختم نمی‌شود.

هلند ممکن است به لحاظ اندازه، کشور کوچکی باشد، اما در تاثیرگذاری، قطعاً نیست. هلند به‌خاطر سیاست‌های اجتماعی لیبرال خود، سنت‌های تجارت دریانوردی، نبردهای دریایی، چند فرهنگی بودن و ارتباطات تکنولوژیک برتر خود معروف است و این موضوع، سبک زندگی در هلند را به تلفیقی از عوامل فرهنگی تبدیل کرده است.

معرفی هلند: استانداردهای بالای زندگی

استانداردهای زندگی در هلند، در شاخص زندگی خوب OECD، رتبه‌ی بالایی دارد و هلند، چهارمین کشور جهان بر حسب تعادل زندگی - کار و سطح بالای اشتغال و ثروت خانگی است. در دو نظرسنجی انجام شده توسط یونیسف، کودکان هلندی به‌عنوان خوشحال‌ترین کودکان در میان کشورهای توسعه‌یافته شناخته شده‌اند.

هیچ شهری در هلند، تا به حال، به یک میلیون جمعیت نرسیده است و هر کدام از شهرهای هلند، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و سبک معماری خاص خود هستند. پایتخت هلند، اما، چیز دیگری است و برحسب فضا و شیوه‌ی اندیشیدن، آمستردام و هلند می‌توانند دو کشور متفاوت باشند.


فرهنگ هلندی

برای تازه‌واردها، جامعه‌ی هلند ممکن است باز و غیررسمی به نظر برسد، اما چند قانون پیچیده در هلند در جریان است که باید از آن‌ها آگاه بود. رفتارهای متظاهرانه در هلند تحویل گرفته نمی‌شود، برابری‌طلبی به‌شدت مورد احترام و ارزش جامعه‌ی هلند است و به باور نویسنده Martijn de Rooij، مردم هلند، دوست دارند تا جای ممکن، نُرمال باشند. ضرب‌المثل هلندی که می‌گوید: ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ (فقط طبیعی رفتار کن، این به اندازه‌ی کافی دیوانه‌وار است)، پیامی برعلیه رفتارهای عجیب و غریب و خارج از عرف است.

زندگی و کار در هلند

فرهنگ و زندگی با کیفیت بالا در هلند، این کشور را به مکان جذابی برای خارجی‌ها تبدیل ساخته است که بخش جدایی‌ناپذیر اقتصاد دانش‌محور این کشور هستند. مردم هلند غالباً پذیرا، کنجکاو، بافرهنگ و صمیمی و مهربان هستند. زبان انگلیسی به شکل گسترده‌ای در هلند در میان مردم صحبت می‌شود- نظرسنجی انجام شده توسط Education First، هلند را سومین کشور جهان بر حسب تسلط مردم به زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم می‌داند- اما این می‌تواند یک نقص برای آن‌هایی باشد که می‌خواهند زبان هلندی یاد بگیرند. در حالیکه مقر خیلی از کمپانی‌های بین‌المللی در هلند قرار دارد، فرصت‌های شغلی بسیاری پیش روی افراد وجود دارد.

درباره‌ی جامعه‌ی چند فرهنگی هلند

از جمعیت 16.9 میلیون نفری هلند، بیش از سه و نیم میلیون نفر دارای پیشینه‌ی خارجی هستند. این ویژگی چند قومیتی در هلند، دارای ریشه‌های تاریخی است که به چند صد سال قبل بازمی‌گردد، اگرچه بیشتر تغییرات سریع در جمعیت‌شناسی هلند، در 40 سال اخیر رخ داده است.

دولت هلند

در سال‌های اخیر، سیاست‌های خارجی هلند، بر سیاست‌های داخلی این کشور تاثیر قابل‌توجهی داشته و به فروپاشی دو دولت منجر شده است. آخرین فروپاشی دولت هلند در آپریل سال 2012، از فروپاشی ائتلاف بر سر اقدامات ریاضتی برای گرفتن سکان پنجمین اقتصاد بزرگ ناحیه‌ی اروپا، به‌خاطر کمبود بودجه‌ی 3 درصدی اتحادیه‌ی اروپا بوجود آمد.

وابستگی سنتی دولت هلند به ائتلاف دو یا چند حزب، به این کشور عنوان 'سرزمین سازش' داده است. اما برای نخستین بار، یک ائتلاف اکثریت در انتخابات اواخر سپتامبر سال 2012 شکل گرفت. دولت هلند مواضع خود درباره‌ی سیاست‌های ریاضتی را با توافق بدست آمده از طریق احزاب حامی اروپا- VVD لیبرال راست-مرکزی و حزب کار دموکرات-سوسیالیست PvdA مستحکم‌تر کرد. در مقابل، مخالفت‌هایی از سوی احزاب ائتلافی قبلی، CDA دمکرات مسیحی و حزب آزادی Geert Wilders، یک حزب ناسیونالیست که به گرایش به جناح راست شهره است، بوجود آمد. انتخابات بعدی برای مجلس عوام، برای مارس 2017 برنامه‌ریزی شده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: