مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
یادگیری زبان ترکی

یادگیری زبان ترکی

ترکی با لهجه های مختلف خود در جغرافیایی بسیار گسترده تر از آنچه در جهان تصور می شود، صحبت می شود. به عنوان مثال، در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، هلند، مقدونیه، یونان در اروپا و میلیون ها نفر در یک جغرافیای وسیع در آسیای میانه، به زبان ترکی به عنوان یک زبان بومی یا زبان دوم صحبت می کنند. علاوه بر این، براساس داده های سال 2018، کشورهای برتر صادراتی ترکیه شامل این موارد هستند: آلمان، انگلستان، ایتالیا، ایالات متحده، عراق، اسپانیا، فرانسه، هلند، بلژیک، اسرائیل، رومانی، روسیه، لهستان و چین، امارات، عربستان سعودی، بلغارستان، ایران، یونان، مصر، الجزایر.

بنابراین، یادگیری زبان ترکی نه تنها شرطی است که شما باید برای زندگی آموزشی خود در ترکیه برآورده کنید، بلکه بعد از فارغ التحصیلی هم یک مزیت است. همچنین، مهم نیست که تحصیلات دانشگاهی شما در ترکیه به چه زبانی باشد، صحبت کردن به زبان ترکی در یک سطح حداقلی، زندگی روزمره ی شما را بسیار راحت می کند.

مهارت برقراری ارتباط با زبان ترکی

در حالی که زبان تدریس در برخی از دانشگاه های ترکیه انگلیسی است ، ترکی زبان اصلی آموزش در اکثر دانشگاه ها است. اگرچه تسلط به زبان ترکی شرط لازم برای پذیرش در بسیاری از برنامه های دانشگاهی است، اما شما می توانید بدون دانستن زبان ترکی نیز ندر دانشگاه ها پذیرفته شوید. پس از پذیرش در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بسیاری از دانشگاه ها، به دانشجویان بین المللی این امکان داده می شود که در دوره های مقدماتی زبان ترکی شرکت کنند. با هزینه معقول یا حتی در برخی موارد بصورت رایگان معمولاً در روز 4-6 ساعت درس زبان در سطوح مختلف به شما داده می شود. در پایان دوره ی مقدماتی، همه دانشجویان امتحان می دهند و در صورتی که در سطح مشخصی از مهارت زبان، پذیرفته شوند، برنامه مورد نظر خود را در دانشگاه شروع می کنند. لطفاً این را هم چک کنید که دوره های تقویتی زبان ترکی، به طور جداگانه از مدرسه مقدماتی، در دانشگاهی که پذیرفته می شوید ارائه می شود یا خیر.

دانشجویانی که با بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های ترکیه پذیرفته می شوند که کمک هزینه هایی از قبیل کمک هزینه دانشگاه، هزینه خوابگاه و بیمه درمانی عمومی را نیز بر دریافت می کنند، می توانند برای یک سال تحصیلی آموزش رایگان ترکی نیز دریافت کنند. انتظار می رود در پایان دوره ی  مقدماتی، دانش آموزان گواهینامه مهارت زبان ترکی خود را در سطح C1 دریافت کنند. دانشجویانی که گواهینامه C1 دارند می توانند تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند. به دانشجویانی که در امتحان رد می شوند، حق داشتن زمان اضافی تا آغاز سال تحصیلی بعدی و شرکت مجدد در آزمون داده می شود.




موسسه یونس امره 

شما می توانید قبل از شروع آموزش عالی در ترکیه و حتی قبل از ورود به ترکیه، به مؤسسات یونس امره (YEE) مراجعه کنید تا یاد زبان ترکی را بیاموزید. YEE که با هدف مشارکت در گفتگوهای بین المللی از طریق معرفی فرهنگ، زبان و هنر ترکی، امروزه با 56 مرکز در 46 کشور مختلف خدمت رسانی می کند. 

علاوه بر آموزش زبان ترکی به عنوان یک زبان خارجی توسط YEE، آزمون مهارت مهارت ترکی (TYS) نیز برگزار می شود. TYS یک امتحان مرکزی است که برای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های در ترکیه معتبر است. این آزمون سه بار در سال به طور همزمان در موسسات یونس امره در ترکیه و خارج از کشور برگزار می شود. امتحان اول در سال 2019 در 35 کشور جهان برگزار شد و بیش از 100 هزار داوطلب در امتحان شرکت کردند.

TYS که مطابق برنامه چارچوب مشترک اروپایی تهیه شده، صلاحیت کاندیداها را در مهارت های خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن می سنجد. در حال حاضر، مطالعات مربوط به برگزاری TYS بصورت آنلاین (که در حال حاضر به صورت  کتبی برگزار می شود) ادامه دارد.

TÖMER

پس از ورود به ترکیه، می توانید برای یادگیری زبان ترکی به مركز درخواست و تحقیق در زمینه زبان های ترکی و خارجی (TÖMER) وابسته به دانشگاه آنكارا مراجعه كنید. TÖMER شعبه هایی در شهرهای زیر در ترکیه دارد: آلانیا، آنکارا، آنتالیا، بورسا، استانبول و ازمیر.

می توانید در دوره های آموزش زبان ترکی در مقاطع ابتدایی، متوسط و پیشرفته در شعب TÖMER در یکی از این شهرها با هزینه ای مناسب ثبت کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: