مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مراحل درخواست دهی برای استارت آپ کانادا به چه صورت است؟

مراحل درخواست دهی برای استارت آپ کانادا به چه صورت است؟

مراحل درخواست دهی به چه صورت است؟ 

 جمع آوری مدارک 

چه مدارکی مورد نیاز است؟ 

در بخش «مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟» به طور کامل مدارکی که نیاز دارید را بیان کرده ایم. در گام اول شما باید به جمع آوری مدارک مشغول شوید و از مدارک شناسایی خود کپی برابر اصل تهیه کنید و اگر هنوز در آزمون آیلتس یا سلپیپ شرکت نکردید، برای شرکت در یکی از این آزمون ها برنامه ریزی کنید تا به محض گرفتن نتیجه آن را ضمیمه پرونده خود کنید.

مرحله اول: گواهی سلامت

 یکی از مدارک مورد نیاز برای این ویزا گواهی سلامت است. شما و خانوادهتان، چه شما را همراهی می کنند چه همراهی نمی کنند، باید آزمایشات پزشکی بدهید تا بتوانید به کانادا بیایید. برای اینکه آزمایش پزشکی شما و اعضای خانودهتان مورد قبول واقع شود، نباید مشخص شود که شما یا هر کدام ار اعضای خانواده، بیماری دارید که سلامت جامعه و افراد دیگر را به خطر می اندازد یا وضعیت سلامت شما به گونه ای است که بعدا در کانادا به خدمات پزشکی زیادی نیاز خواهید داشت. و منظور از این خدمات پزشکی زیاد، بستری شدن در بیمارستان یا مراکز توان بخشی برای مدت زیادی است. 

به شما دستورالعمل دقیقی درباره نحوه انجام آزمایشات پزشکی داده می شود و وقتی برگه ارزیابی می گیرید، فرم های پزشکی هم برای شما و خانوادهتان ارسال می شود که باید توسط پزشک مربوطه پر شود. دقت کنید که لیست پزشک هایی که می توانند این فرم ها را پر کنند و شما باید آزمایشات پزشکی را زیر نظر انها بگذرانید، در سایت (IRCC ) ذکر شده است و به جز این افراد هیچ پزشک دیگری نباید فرم های شما را پر کند. از زمانی که نتیجه آزمایشات شما می آید و گواهی سلامت صادر می شود، این گواهی تا ۱۲ ماه اعتبار دارد و اگر تا ۱۲ ماه نتوانید اقامت دائم خود را بگیرید، باید دوباره آزمایش پزشکی انجام بدهید و گواهی سلامت بگیرید. 

یکی دیگر از مدارکی مهمی که برای استارت آپ کانادا باید اقدام به تهیه آن کنید، گواهی پلیس است. اگر شما و اعضای خانوادهتان بالای ۱۸ سال سن دارید و اقامت دائم کشور کانادا را هم ندارید، از پلیس هر کشوری که بیش از ۶ ماه در آن اقامت داشتید، باید گواهی بگیرید. البته اگر قبل از ۱۸ سالگی در کشوری زندگی کردید یا اقامت داشتید، نیاز به گرفتن گواهی پلیس از این کشور نیست. 

اگر گواهی پلیس به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست، حتما آن را ترجمه کنید و حتما اصل گواهی و کپی برابر اصل ترجمه شده این گواهی را در پرونده قرار بدهید. البته اداره مهاجرت کانادا به خودی خود درباره پیشینه شما و اعضای خانوادهتان تحقیق کافی می کند تا مطمئن شود هیچ سوء پیشینه ای ندارید. 

و در نهایت هنگام تهیه و جمع آوری مدارک، حتما یادتان باشد که همه مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند و اگر نبودند، باید آنها را به طور دقیقی ترجمه کنید. حتما باید ترجمه مدارک توسط مترجم معتبر انجام گیرد و اسم و مهر فرد ذکر شود و حتما اصل ترجمه مدارک و کپی برابر اصل خود مدارک را در پرونده قرار بدهید. 

و در نهایت توجه داشته باشید که با اینکه شما ترجمه مدارک را در پرونده می گذارید، ولی حتما باید نسخه کپی برابر اصل خود مدارک را هم در پرونده بگذارید. 

مرحله دوم: کامل کردن فرم درخواست 

در این مرحله فرم های زیادی وجود دارد که باید همه آنها را خیلی دقیق کامل کنید. توجه داشته باشید که دادن اطلاعات غلط یا گمراه کننده می تواند جرم محسوب شود و عواقب کیفری داشته باشد. حتما با دقت و صداقت تمام بخش فرم ها را کامل کنید. اگر فرم درخواست شما ناقص باشد، ممکن است پرونده را به شما بازگردانند تا فرم را یکبار دیگر کامل کنید که همین موضوع فرایند بررسی درخواست شما را خیلی به تاخیر می اندازد و ضمنا، عامل منفی در پرونده هم هست. پس در این مرحله از کارشناس یا فرد متخصصی کمک بگیرید تا فرم ها را با دقت و اطلاعات درست کامل کنید و بعد هم چند باری فرم ها را بخوانید تا مطمئن شوید که همه موارد درست است. 


مرحله سوم: پرداخت شهریه 

برای اینکه درخواست شما وارد فرایند بررسی بشود، حتما باید هزینه بررسی درخواست برای خود و خانوادهتان را به طور کامل پرداخت کنید. دقت کنید که این هزینه قابل برگشت نیست و حتی اگر درخواست شما پذیرفته نشود، امکان پس گرفتن پول خود را ندارید. در جدول زیر هزینه درخواست برای شما و اعضای خانوادهتان به طور کامل نوشته شده است:

هزینه مورد نیاز

( دلار کانادا )

درخواست مدرک
بررسی درخواست برای متقاضی اصلی 1050
گرفتن اقامت دائم 490
برای همسر یا همراه 550
اقامت دائم برای همسر یا همراه 490

اگر هزینه درخواست را کامل پرداخت نکنید، درخواست شما پذیرفته نمی شود یا در خوش بینانه ترین حالت درخواست شما بازگردانده می شود تا هزینه را کامل پرداخت کنید، که این موضوع فرایند بررسی درخواست شما را خیلی به تاخیر می اندازد. اگر هزینه که پرداخت می کنید بیشتر از هزینه درخواست باشد، فرایند بررسی درخواست شما شروع می شود، ولی پول اضافی که پرداخت کردید در اسرع وقت به شما بازگردانده می شود. برای اینکه هزینه درخواست را پرداخت کنید باید ایمیل آدرس معتبر و کارت بانکی یا اعتباری کانادایی داشته باشید و به لینک (Online Payment) مراجعه کنید. البته هزینه های دیگری هم باید برای گرفتن گواهی سلامت، انجام آزمایشات پزشکی برای خود و خانوادهتان، گرفتن گواهی پلیس و شرکت در آزمون بین المللی زبان انگلیسی یا فرانسوی هم بپردازید که در مراحل قبل و پیش از ارسال درخواست است. 

مرحله چهارم: پرونده درخواست را پست کنید

شما باید تمام مدارک و فرم های تکمیل شده و رسید پرداخت هزینه درخواست را در پاکت نامه ای به ابعاد ۲۳ در ۳۰.۵ سانتی متر قرار بدهید و به یکی از آدرس های پستی موجود بفرستید. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: