مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
داشتن حساب بانکی در ایتالیا

داشتن حساب بانکی در ایتالیا

افتتاح حساب در ایتالیا

در این مقاله شما را با شرایط افتتاح حساب به عنوان یک خارجی در ایتالیا و خارج از ایتالیا آشنا می کنیم، مشاورین ما در مجموعه موسسات زبان آموزشی-مهاجرتی زنگنه می توانید برای این کار به شما کمک کنند.

مدیریت منابع مالی در ایتالیا، می‌تواند مسیری پُر پیچ و خم باشد. در این مقاله، با بخش بانکی ایتالیا آشنا می‌شوید که بانک‌های ملی بسیاری را در خود جای داده، اما از تعداد اندکی بانک‌های بین‌المللی برخوردار است. شما همچنین باید برای نرخ نسبتاً بالای مالیات در ایتالیا، خود را آماده کنید. چه برای خود کار کنید و چه کارمند دیگران باشید، باید منتظر تعلق گرفتن چندین نوع مالیات، بر درآمد خود باشید. در این بخش، ما به شما کمک می‌کنیم تا با پیچیدگی‌های مدیریت منابع مالی خود- از نحوه‌ی باز کردن یک حساب بانکی تا سیستم مالیاتی در ایتالیا- آشنا شوید.

افتتاح یک حساب بانکی در ایتالیا، کاری نسبتاً ساده است، البته تا زمانی‌که این کار را در خود ایتالیا انجام دهید. شما باید با در دست داشتن چندین مدرک، به یکی از شعبات بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و در عرض چند دقیقه، یک حساب بانکی باز کنید. چندین گزینه برای عملیات آن‌لاین بانک‌ها و چندین بانک بین‌المللی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید.

سیستم مالیات سنگین ایتالیا، هم کارمندان و هم نیروی کار خود اشتغالی را می‌ترساند. علاوه بر نرخ بالای مالیات ملی، شما باید مالیات‌های منطقه‌ای را بر درآمد خود و مالیات‌های شهرداری را نیز پرداخت کنید.

نحوه‌ی افتتاح یک حساب بانکی در ایتالیا

مهاجران با باز کردن یک حساب بانکی از خارج از ایتالیا مشکل دارند و این کار ممکن است هزینه‌های بیشتری را به آن‌ها تحمیل کند. پیشنهاد افتتاح حساب خارج از ایتالیا، حتی در بین بانک‌ها، چندان مرسوم نیست. برخی بانک‌ها ممکن است گزینه‌های خوبی برای مهاجران داشته باشند، در حالیکه سایر بانک‌ها ممکن است به هیچ وجه پیشنهادی در این زمینه نداشته باشند. در ادامه، خواهید فهمید که آیا باید به‌دنبال یک بانک بین‌المللی باشید یا یک بانک آن‌لاین یا افتتاح حساب بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای.

آیا می‌توانم به‌عنوان یک خارجی، یک حساب بانکی در ایتالیا باز کنم؟

شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن وضعیت تابعیت یا ویزای خود، در ایتالیا یک حساب بانکی باز کنید. با این حال، برای مهاجران، این روند ممکن است خیلی ساده نباشد، به‌خصوص اگر آن‌ها خارج از ایتالیا بخواهند این کار را انجام دهند. هیچ پیشنهاد استاندارد و مشخصی برای خدمات بانکی به خارجی‌ها وجود ندارد- این امر تا حد زیادی به خود بانک بستگی دارد. در حالیکه برخی بانک‌ها ممکن است طیف وسیعی از خدمات خود را به خارجی‌ها ارائه دهند، برخی بانک‌های دیگر ممکن است فقط افتتاح حساب‌های ساده را برای خارجی‌ها انجام دهند و برخی دیگر از بانک‌ها ممکن است هیچ خدمات بانکی به مهاجران ارائه ندهند.

اگر می‌خواهید یک حساب بانکی در ایتالیا باز کنید، معمولاً باید شخصاً به شعبه‌ی بانک مراجعه کنید. اگر در ایتالیا حضور دارید، این روند نسبتاً آسان است- فقط باید از مراحل انجام آن که در ادامه می‌آید، پیروی کنید.

شرایط افتتاح حساب بانکی در ایتالیا به‌عنوان یک فرد خارجی

این شرایط ممکن است از بانکی به بانک دیگر و حتی گاهاً از شعبه‌ای به شعبه‌ی دیگر متفاوت باشد. بهترین گزینه این است که از قبل با شعبه‌ی محلی بانک خود تماس بگیرید تا از شرایط خاصی که راجع به وضعیت مهاجرت و نیازهای بانکی شما در ارتباط با افتتاح حساب اعمال می‌شود، آگاه شوید.

مدارک استاندارد مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ایتالیا، از این قرار است:

  •  کارت شناسایی معتبر یا پاسپورت
  •  کد مالیاتی در ایتالیا (codice fiscale)
  •  اجازه‌ی اقامت
  •  اثبات اشتغال یا خود اشتغالی خود (ارائه‌ی مثلاً قرارداد کار، اظهارنامه‌ی مالیات بر درآمد و غیره)
  •  پذیرش قوانین ضد پولشویی (AML).

در کنار این مدارک، منتظر باشید تا کلی فرم و کاغذ را پُر کنید

شما می‌توانید به آژانس‌های تخصصی مراجعه کنید که خدمات بانکی به مهاجران ارائه می‌دهند. با این حال، این خدمات ممکن است هزینه‌ای در پی داشته باشند. به همین دلیل، به شما توصیه می‌شود که فقط وقتی ساکن ایتالیا شدید، حساب بانکی در ایتالیا باز کنید.


افتتاح یک حساب بانکی غیرمقیم از خارج از ایتالیا

اگر مایل به افتتاح یک حساب بانکی از خارج از ایتالیا هستید، گزینه‌های زیادی پیش روی‌تان است. برخی از بانک‌ها به خارجی‌ها اجازه می‌دهند تا از خارج از ایتالیا حساب باز کنند، اما آن‌ها ممکن است این کار را فقط در صورت سودآور بودن خدمات بانکی خود انجام دهند، مثلاً به‌صورت یک وام.

افتتاح حساب خارجی یا Conto corrente یک فرد غیرمقیم، می‌تواند فوایدی برای مهاجران به‌همراه داشته باشد که یکی از آن‌ها، شامل استفاده از پول جاری کشور او به‌همراه واحد پولی یورو برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز یا اجازه‌ی انتقال پول به کشورهای خارجی به‌صورت رایگان است. از سوی دیگر، اما این حساب‌ها ممکن است هزینه‌های کمیسیون بالاتری در مقایسه با حساب‌‌های اتباع ایتالیا در پی داشته باشد.

برای باز کردن یکی از این حساب‌ها در خارج از ایتالیا، معمولاً به مدارک زیر نیاز است:

  • یک مدرک شناسایی یا پاسپورت
  •  کد مالیاتی (codice fiscale)
  •  مدرکی دال بر اینکه شما دارای یک آدرس پستی در ایتالیا هستید، همچون قبوض خدمات عمومی.
  •  در صورت درخواست، حواله‌ی بانکی.

بهترین بانک‌ها در ایتالیا برای مهاجران

بانک‌های برتر در ایتالیا برای افتتاح حساب بانکی برای مهاجران، از این قرار هستند:

  •  BNL ،Banco Nazionale del Lavoro
  •  ING
  •  Intesa Sanpaolo
  •  Poste Italiane
  • Unicredit
  •  Fineco Bank

یکی از بهترین بانک‌های آن‌لاین در ایتالیا، متعلق به بانک Banca Sella با HYPE یا N26 است که به شما امکان می‌دهد یک حساب بانکی را کاملاً به‌صورت آنلاین افتتاح کنید.

اگر به‌دنبال یک حساب بانکی بدون هزینه در ایتالیا هستید، برخی از بهترین گزینه‌ها عبارتند از:

 Fineco Bank: یک بانک آنلاین بدون هزینه

 حساب جاری HYPE در Banca Sella: این حساب همچنین دارای یک کارت اعتباری رایگان است که بانک‌داری آنلاین و بانک‌داری از طریق تلفن همراه را ممکن می‌سازد، اما بانک‌داری از طریق تلفن ثابت یا شعبه‌ی بانکی ندارد. این بانک کاملاً آن‌لاین عمل می‌کند، اما توجه داشته باشید که خدمات آن، فقط در اختیار اتباع ایتالیا قرار دارد.

Conto Corrente Digital  باCheBanca IT: دارای کارت اعتباری رایگان است و بانک‌داری آنلاین، بانک‌داری از طریق تلفن ثابت و شعبه را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، اما بانک‌داری از طریق موبایل ندارد.

 Crédit Agricole Italia: کارت اعتباری رایگان، بانک‌داری آنلاین و همچنین بانک‌داری از طریق تلفن ثابت و شعبه‌ی بانک را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، اما بانک‌داری از طریق تلفن همراه ندارد.

به‌استثنای این حساب‌ها، سایر خدمات بانکی متعارف نیز ممکن است با هزینه‌ی بانکی مشخصی همراه باشد. کارت‌های اعتباری می‌توانند بین 12 تا 35 یورو (13 تا 38 دلار آمریکا) هزینه داشته باشند و هزینه‌های سالانه ممکن است 30 یورو (3 دلار آمریکا) یا بیشتر باشد. حداقل اندوخته برای افتتاح حساب، همیشه جزو شرایط افتتاح حساب نیست، اما برخی از بانک‌ها، حداقل مبلغی را برای خدمات بانکی خود تعیین می‌کنند که این رقم از بانکی به بانک دیگر متفاوت است.

بانک‌های بین‌المللی در ایتالیا

حتی اگرچه بخش بانک‌داری ایتالیا بیشتر تحت تسلط بانک‌های ملی است، اما بانک‌های بین‌المللی همچنان- هرچند کم- در ایتالیا وجود دارد. برخی از بزرگ‌ترین گروه‌های بانکداری و بانک‌هایی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند و در ایتالیا نیز حضور دارند، Deutsche Bank ، ING یا گروه فرانسوی Crédit Agricole هستند. Banca Nazionale del Lavoro، اگرچه یک بانک ایتالیایی است، اما زیرمجموعه‌ی BNP Paribas است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
شهرهای دانشجویی در ایتالیا
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است... ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: