مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پارک های حیات وحش در هلند-بخش دوم

پارک های حیات وحش در هلند-بخش دوم

ادامه ی زیباترین پارک های ملی هلند

11- پارک ملی Dwingelderveld

این منطقه‌ی 3700 هکتاری که از بوته ‌زارها، زمین‌های شنی، جنگل و بیش از 40 زمین باتلاقی درست شده، از مداخلات انسانی جلوگیری کرده است.

یكی از نكات ویژه و خاص در مورد Dwingelderveld، حس خاطره‌ی موجود در آن است كه هنوز هم با مسیرهای باستانی كه در شمال غربی اروپا وجود دارد و همچنین کپه‌های خاک خاكسپاری و مزارع سلتیک عصر برنز خودنمایی می‌کند.

این پارک، همچنین بزرگترین خلنگ ‌زار مرطوب در اروپا و منطقه‌ی مهمی برای گونه‌های نادر گیاهان، پرندگان و پروانه‌هاست.

یکی از بزرگترین بوته ‌زارهای سرو کوهی در تمام هلند را می‌توان در شمال هلند، اطراف Lheebroekerzand یافت. آنچه شما را بیشتر به ‌سمت Dwingelderveld می‌کشاند، تنوع بی‌نظیر موجود در آن است، در حالی که شما از جنگل‌های مخروطی‌شکل عبور می‌کنید، به زمین‌های باتلاقی روستایی و همچنین به بوته ‌زارهای در حال رشد اریکا و کالونا می ‌رسید.

12- پارک ملی Veluwezoom

اولین پارک ملی هلند در راس جنوب شرقی Veluwe قرار دارد و تاریخ تاسیس آن، به سال 1931 می‌رسد. پارک ملی Veluwezoom، یک پارک تپه‌ای است که تا 110 متر از سطح دریا طول دارد و این تپه‌ها به 150،000 سال پیش و زمانGlaciation  Saalian بازمی‌گردند.

بهترین منظره در این پارک، از طرف Posbank، 90 متر بالاتر از پارک با چشم‌انداز هیجان ‌انگیزی است، به‌خصوص وقتی گل‌های بنفش گیاه خلنگ جارو، شکوفه می‌دهند.

قسمت جنوبی پارک، خارج از آرنهم، توسط خانه‌های ییلاقی پراکنده‌ای، اشغال شده است.

سعی کنید در پاییز که فصل جفت‌ گیری گوزن‌های قرمز است، به این پارک بروید و اگر می‌توانید، به‌سمت تیرک‌های مخصوص مشاهده‌ی حیوانات بروید تا فریادهای گوزن‌های نر را بشنوید که برای جذب جفت خود، اقدام می‌کنند.

13- پارک ملی De Biesbosch

در حومه‌ی Dordrecht، یکی از آخرین نمونه‌های زمین‌های باتلاقی جزر و مدی آب شیرین که در اروپای شمال غربی هست، قرار دارد.

Biesbosch در دهانه‌ی رودخانه‌های قدرتمند میوز و راین قرار دارد و سطح آب، مطابق جزر و مد تغییر می‌کند، اگرچه از زمان پایان کار Delta Works برای محافظت از هلند در برابر سیل، اتفاق چشمگیری نیفتاده است.

در 8000 هکتار، De Biesbosch یکی از بزرگ ‌ترین پارک‌های ملی هلند است و در تابستان، بهترین راه برای دیدن آن، از طریق قایق است.

شما می‌توانید در شبکه‌ی عظیم و به هم پیوسته‌ای از رودخانه‌ها و نهرها، به هر کجا که می‌خواهید بروید و یکی از بید سترهای ساکن آنجا را ببینید.

در اینجا، بیش از 100 بیدستر وجود دارد و در سراسر این پارک، درختانی را مشاهده خواهید کرد که توسط این جوندگان، جویده شده‌اند.

مرغ‌های آبی در De Biesbosch به‌وفور دیده می‌شود و دهانه‌های رود، توقفگاه مهمی برای غازهای مهاجر هستند.

14- پارک ملی UtrechtseHeuvelrug

بقایای Saalian Glaciation در 150000 سال پیش، قبل از آخرین عصر یخبندان، UtrechtseHeuvelrug رشته‌ای از تپه‌های شنی کم‌ ارتفاع است که از جنوب شرقی تا شمال غربی اوترخت امتداد پیدا می‌کند.

این تپه‌ها با دومین جنگل بزرگ هلند پوشیده شده‌اند.

بخش‌هایی از جنگل بلوط و راش، به جنگل‌های باستانی پس از عصر یخبندان بازمی‌گردد.

در غرب این پارک و به ‌هنگام پایین رفتن از آن، چشم‌انداز به‌سمت چمنزارها، بوته‌زارها و کمربندهای شن‌های ماسه‌ای سوق پیدا می‌کند. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسب ‌سواری همه در دستور کار است و شما ممکن است گوزن، روباه، دارکوب و انواع پرندگان شکاری را در این منطقه مشاهده کنید.

لذت‌های روستایی مانند انبارهای قدیمی تنباکو و آغل گوسفندها و همچنین چند مکان جذاب در نزدیکی آن، مانند Huis Doorn، خانه‌ی اربابی ‌که کایزر ویلهلم دوم از سال 1919 تا 1941 در آن زندگی می‌کرد، در این پارک خودنمایی می‌کند.

15- شن‌های National Park Texel

کل ساحل غربی جزیره‌یWadden  از Texel، یک محیط محافظت‌شده‌ی شگفت‌آور و متنوع است.


این پارک شامل ساحل، تپه‌های شنی، بوته‌زار و جنگل و همچنین مکانی به‌نام 'De Slufter' است. این یک دره‌ی شنی با ارتباط باز به دریای شمال است که انبوهی از پرندگان، در آن ساکن هستند. در میان آن‌ها، کفچه‌ نوک‌ها و اردک خال‌دار معمولی وجود دارد، در حالی که با توجه به جزر و مد، منظره تغییر می‌کند و در هنگام بالا آمدن آب، پرنده‌های آبچر دیگر به آنجا می‌آیند.

برای بازدید از این محیط غنی، مرکز بازدیدکنندگان این پارک در طبقه‌ی اول Ecomarecentre واقع شده که یک موزه، پارک شنی، پناهگاه پرندگان و پناهگاه‌هایی برای خوک‌های دریایی و فُک‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مسیرهای پیاده ‌روی در پارک ملی Texel، دارای کُدهای رنگی (سبز، قرمز، زرد و آبی) هستند، در حالی که مسیرهای سبز در فصل پرورش پرندگان، خارج از دسترس می‌باشند.

16- پارک ملی Zuid-Kennemerland

این پارکی در ساحل شمالی هلند است که بسیاری از آمستردامی‌ها به آنجا می‌روند تا حس باد را در موهای‌شان و ماسه را در بین انگشتان خود احساس کنند.

در مقابل ساحل این پارک، یک mesmerisingdunescape قرار دارد که شهروندان مرفه آمستردام در قرن هفدهم، در آن مستقر بودند.

آن‌ها خانه‌های گران ‌بهایی را در این منطقه، برای شکار می‌ساختند و سه ملک- Middenduin، Elswout و Duinvliet- توسط اداره‌ی جنگل‌ داری ایالتی (Staatsbosbeheer) اداره می‌شود. در ورودی Koevlak، شما وارد مرکز بازدیدکنندگان می‌شوید و در آنجا، درباره‌ی پیاده‌ روی و دوچرخه‌سواری در شن و همچنین نمایشگاهی درباره‌ی گیاهانی که در این منطقه شکوفا می‌شوند، اطلاعات کسب می‌کنید.

اگر علاقمند به دوچرخه‌ سواری هستید، دوچرخه‌هایی برای کرایه کردن وجود دارد و در مسیر خود، شما زاغه‌های مهمات ساخته شده در شن‌ها را در طول جنگ جهانی دوم مشاهده خواهید کرد.

17- پارک مرزی De Zoom–Kalmthoutse Heide

دو گستره‌ی حیات‌ وحش در این پارک هلندی-بلژیکی، در هم ادغام شده‌اند.

پارک مرزی De Zoom-Kalmthoutse Heide، با داشتن بیش از 37 کیلومتر مربع، بیشتر از بوته ‌زار پوشیده شده، اما دارای جنگل، مرغزارهای سرسبز، زمین‌های باتلاقی و تپه‌های شنی نیز هست.

بوته ‌زارهای مرطوب و خشک این منطقه، بهشتی برای تماشای پرواز پرندگان و همچنین زندگی تمام گونه‌های دارکوب است. این منطقه، منزلگاه سینه ‌سرخ‌ها، شاهین‌ها، عقاب‌ها، پرندگان شبگرد، پپت‌های درختی و غیره نیز هست.

در De Zoom، اولین توقف شما باید مرکز بازدیدکنندگان De Vroente باشد که می‌تواند به شما نشان دهد تماشای چه گونه‌هایی را باید مد نظر داشته باشید و بهترین مسیرهای پیاده ‌روی و دوچرخه‌سواری را در پارک، انتخاب کنید.

18- پارک ملی De Groote Peel

پارک ملی De Groote Peel، یک منطقه‌ی بزرگ و آرام از خلنگ ‌زارهای سرشار از آب، در برابانت شمالی و لیمبورگ قرار دارد.

ارزش والای این پارک، از مناطق لم‌ یزرع باتلاقی می‌آید که پناهگاه تعداد زیادی از پرندگان است.

نشانه‌‌هایی از فعالیت‌های دوردست انسانی در استخرها و دریاچه‌های بوجود آمده از برش زغال سنگ نارس، در این پارک وجود دارد.

پل عابر پیاده، شما را از این منطقه‌ی باتلاقی عبور می‌دهد و یک مسیر قرمز رنگ سه کیلومتری، شما را به‌ سمت برج مشاهده سوق می‌دهد.

بیش از 200 گونه پرنده، زیستگاهی را برای خود در پارک De Groote Peel ایجاد کرده‌اند یا به‌هنگام مهاجرت، از این منطقه دیدن می‌کنند.

کشیم گردن سیاه، ممکن است ستاره‌ی این پارک باشد. این پرنده‌ی آبی، به ‌ندرت در هلند مشاهده می‌شود، اما به طور منظم در این پارک ظاهر می‌شود. در اواخر پاییز، شما با مناظر زیبایی از دُرناهای مهاجر مواجه خواهید شد.

19- پارک ملی De Maasduinen

این کمربند طولانی از تپه‌های شنی رودخانه، در رودخانه‌ی میوز در مقابل مرز آلمان در لیمبورگ قرار دارد.

باد و آب باعث ایجاد شن‌های در حال تغییر در De Maasduinen شده و این منطقه با بوته‌ زار، جنگل و زمین‌های باتلاقی بزرگ و زیبا پوشیده شده است.

با قدم زدن روی بوته‌ زارها، شما خود را در کنار بُزها، گوسفندها و گاوها خواهید یافت که آن‌ها از دست‌اندازی به درختان در این پارک، جلوگیری خواهند کرد.

علاقمندان به پرندگان، می‌توانند نشانه‌هایی از سنقرهای غربی، دارکوب‌های سیاه و شبگردهای اروپایی را در این پارک ببینند، در حالی که به‌ نظر می‌رسد این منطقه، مخصوصاً برای دوچرخه‌ سواری در کوهستان طراحی شده است.

سه مرکز راهنمای توریست‌ها در Wellerlooi، Well و Afferden، شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.

اگر می‌خواهید سفر خود را به یک ماجراجویی تبدیل کنید، می‌توانید چادر بزنید، اما فعالیت‌ها و مناظر زیادی در دسترس شما خواهد بود، مانند قصر Arcen و باغ‌های باشکوه آن و سفر با قایق در رودخانه‌ی میوز.

20- پارک ملی SallandseHeuvelrug

این منطقه‌ی وسیع از بوته‌زار، دارای تپه‌های نوری است که تا 75 متر یا بیشتر ارتفاع دارد.

 این منطقه حدود 180،000 سال پیش زمانی شکل گرفت که صفحات یخ از اسکاندیناوی، به‌سمت جنوب سرازیر شدند.

و اگرچه بالا رفتن از هیچ‌کدام از این تپه‌ها در پارک SallandseHeuvelrug خیلی سخت نیست، اما چشم‌اندازهایی بر روی انبوهی از بوته‌ زارها وجود دارد که وقتی گل می‌دهند، بسیار خیره‌ کننده و جذاب می‌شوند.

گوسفندان و گاوها در بوته‌ زارهای این پارک چرا می‌کنند و این کار- مانند سایر پارک‌ها- به این دلیل انجام می‌شود تا این منطقه از درختان و چمن‌زارها دور شود.

عاشقان پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری و همچنین علاقمندان به دوچرخه‌ سواری در کوهستان، می‌توانند از این پارک نهایت بهره را ببرند.

سیاه‌خروس‌های مشهور و سیاه این پارک، لانه‌های خود را در بوته ‌زارها می‌سازند و بدلیل غبغب قرمز روشن‌شان، می‌توانید آن‌ها را از راه دور تشخیص دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: