مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مکان های تاریخی انگلستان (بخش اول)

مکان های تاریخی انگلستان (بخش اول)

تاریخ پرتنوع انگلستان به این معنا است که این ملت از حیث باستان شناسی غنایی شگفت‌ انگیز دارد. از محوطه‌های نئولیتیک، همچون استون‌ هنج و ایوبری، تا جاده‌های رومی، دفینه‌های ساکسونی و محوطه‌های تدفینی وایکینگی، همه و همه نشانی است بر اینکه زمین زیر پای ما سخنان بسیاری درباره‌ی گذشته‌ی این کشور در دل دارد.
در کنار چند محوطه‌ی باستان‌ شناختی در دل شهرها، بسیاری از این گونه محوطه‌ها که در دل فضای روستایی انگلستان قرار دارند همچنان ناکاویده مانده‌اند و به همین دلیل این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند تا به درون تاریخ و فرهنگ این ملت نفوذ کنید و همزمان از فضای طبیعت نیز لذت ببرید. این محوطه‌ها و جاذبه‌های تاریخی در سراسر کشور با سرعتی آرام در حال بازگشایی مجدد به روی عموم مردم‌اند، گرچه توصیه می‌شود که پیش از سفر از باز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

حمام‌های رومی

حمام‌های رومی که در مرکز شهر بس جای گرفته و ساخت آن به چند دهه‌ی آغازین اشغال انگلستان توسط رومی در حوالی سال‌های ۶۰ تا ۷۰ میلادی بازمی‌گردد، روزنه‌ای بی‌ همتا است به روی شیوه‌ی زندگی آن دوران. بقایای این معبد وسیع و حمام رومی، که تا پایان قرن ۱۹ میلادی همچنان کشف ناشده باقی مانده بود، بخشی از اقامت‌ گاهی کوچک با نام آکواآی‌سولیس بوده است. آب حمام بزرگ از آب‌های گرم معدنی تأمین می‌شود و رختکن حمام از نسخه‌ای ابتدایی از گرمایش زیرزمینی که نام هوپوکاوستوم دارد بهره برده است ــ فناوری‌ای که در روزگار خود بسیار پیشرفته به حساب می‌آمده است. این محوطه به دوستداران تاریخ فرصت می‌دهد درباره‌ی یافته‌های متعدد باستان‌ شناختی این منطقه مطالبی را بیاموزند ــ از جمله درباره‌ی دفینه‌ی بو استریت، که مجموعه‌ای است با بیش از ۱۷۰۰۰ سکه‌ی رومی که در این شهر پیدا شده‌اند.
سوتون هو

این محوطه‌ی تدفینی و سلطنتی شگفت‌ انگیز در سوتون هو، که به اقوام آنگلوساکسون تعلق دارد و چشمگیرترین یافته‌ی باستانی شناختی بریتانیا، و حتی اروپا، به حساب می‌آید، گنجینه‌های قرون‌ وسطایی بسیاری را در دل خود پنهان داشته بود. در سال ۱۹۳۹ یک باستان‌شناس آماتور یک تل تدفینی را با تصویر یک قایق ۲۷ متری پیدا کرد؛ این تل در دل خود یک راهروی مرکزی داشت که متعلقات یک پادشاه آنگلوساکسون در آن انباشته شده بودند ــ هویت دقیق این پادشاه همچنان یک راز است. افزون بر چند شمشیر، ظرف مهمانی و نقره‌جاتی از امپراتور بیزانس که فاصله‌ی بسیار تا اینجا داشت، باستان‌ شناسان یک سرپوش ماسک‌ مانند عجیب نیز در این محوطه یافته‌اند، یکی از تنها چهار سرپوشی که امروزه از آن دوران بر جای مانده است. (سگک‌ها و سکه‌ها طلایی و دست‌ ساخته‌ای دیگر نیز در این محوطه یافته شده‌اند.) بخش بزرگی از این گنجینه اینک در موزه‌ی بریتانیا در لندن در معرض نمایش است، و البته می‌توان به زمین ۲۵۵ هکتاری سوتون هو نیز که سازمان نشنال‌تر است بر حفظ و نگهداری آن نظارت می‌کند سر زد.

ویلای روستایی و رومی بیگنور

بقایای ویلای رومی بیگنور، که در مرکز پارک ملی داونز جنوبی جای گرفته است، تخیل بازدیدکنندگان را اسیر خود می‌سازد. کف موزاییکی و پرنقش این ویلای روستایی، که در سال ۱۸۱۱ و پس از برخورد گاو آهن به آن کشف شد، تا امروز بر پا مانده است و نشانی است از مهارت شگفت‌ آور استادکاران آن روزگار. کاوش‌های انجام‌ شده در محوطه‌ی این بنا، که ساختش به قرن دوم میلادی باز می‌گردد و قرار است از چهارم جولای برای چند ساعتی در روز مجددا بازگشایی شود، جواهرات، سفالینه‌ها و محل دفن یک نوزاد را از زیر خاک بیرون آورده است. همچنین می‌توان جاده‌ی رومی استین استریت را، که یکی از کوره‌ راه‌های متعدد برای پیاده‌روی و راه‌پیمایی است و لندن را به چیچستر متصل می‌کند، با فاصله‌ای اندک در جنوب شرق این محوطه یافت.




ویندولاندا ــ دیوار هادریان

ویندولاندا، که گویای تاریخ این مرز شمالی امپراتوری روم در محل دیوار هادریان است، پادگان نظامی مهمی در سرتاسر روزگار حضور رومی‌ها در بریتانیا بوده است. کاوش‌های منظم سال‌ به‌ سال یافته‌های تازه‌ای را از دل خاک بیرون می‌آورد و به بازسازی تاریخ پرعظیمت این منطقه یاری می‌رساند ــ بسیاری از این یافته‌ها در موزه‌ای که در محل این محوطه قرار دارد به نمایش گذاشته شده‌اند. گفته می‌شود که ویندولاندا، که در میانه‌ی نواحی روستایی و جذاب نورس‌هامبرلند آرام گرفته و بقایایی از یک حمام، چند سربازخانه و یک معبد دینی را در خود دارد، نه بار تخریب و از نو ساخته شده است. یادبودهای یافته شده در این محوطه شامل مجموعه‌ای است از تخته‌های چوبی برای نوشتن، که قدیمی‌ترین نمونه‌های متون دست‌ نویس در انگلستان به حساب می‌آيند، در کنار دسته‌ای از سکه‌ها، سفالینه‌ها و تسلیحات.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: