مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
9 رستوران برتر ترکیه در سال 2020 (بخش دوم)

9 رستوران برتر ترکیه در سال 2020 (بخش دوم)

آسمالی جاویت ــ آسمالی ‌مِسجیت، خیابان استقلال

این رستوران که در خیابان مشهور آسمالی ‌مسجیت در منطقه‌ی بیولّو جای گرفته است، یکی از بهترین میهانه‌های استانبول است. این میهانه‌ی سنتی که برنده‌ی جوایزی نیز شده است فضایی بسیار اصیل دارد و برای پیش‌ غذاهایش (مِزِه‌) مشهور است ــ مثلا سبز کریپتونی، سالاد اختاپوسِ واقعی و پیش‌غذاهای داغی همچون یاپراگ جیگر (ورقه‌های نازک جگر که با پیاز سرخ شده‌اند) یا موسکا بورگی (مثلثی متشکل از لایه‌های خمیر که با گوشت چرخ ‌کرده و پیاز پر و سرخ می‌شود) ــ و همچنین برای غذاهای اصلی تشکیل شده از ماهی تازه و اعلی، کوفته‌ی گوشتی و غیره. اگر به دنبال کافه ‌رستورانی ترکی و سنتی هستید مستقیم به آسمالی ‌جاویت بروید.

                                                                                                       

بِیتی ــ در فلوریا

بیتی رستوران گوشتی بسیار مشهوری است که با سبک معماری مدرن طراحی شده و در محله‌ی مسکونی فلوریا، در نزدیکی فرودگاه آتاتورک، در منطقه‌ی باکیرکوی استانبول، جای گرفته است. مالکیت بِیتی در اختیار آقای بیتی گولر است؛ او احتمالا یکی از نخستین آشپزانی است که نام خود را به یک غذای گوشتی در ترکیه داده است ــ بیتی نامی است برای یک غذای خاص گوشتی. غذا در رستوران بیتی در ده اتاق غذاخوری و سه تراس سرو می‌شود. دکوراسیون داخلی این رستوران ملهَم از هنر عثمانی است. رستوران بیتی یکی از بهترین رستوران‌هایی در ترکیه است که می‌توانید در آن گوشت درجه‌ی یک بخورید.

                                                                                       

رستوران میکْلا ــ در بیولّو

رستوران میکلا در منطقه‌ی بیولوی استانبول قرار دارد و از آنِ مِحْمِت گورس است، مالک‌ـ‌آشپزی که با ساختن این رستوران بر پشت ‌بام هتلِ مجللِ مارمارا پِرا پیشتاز تأسیس رستوران‌های معاصر در استانبول شد. این رستوران جوایزی را نیز از ‌آن خود کرده است. آنچه میکلا عرضه می‌کند غذایی است فوق ‌العاده، و نیز آشپزی نوین آناتولی (در عین احترام بسیار به محصولات سنتی و حقیقتا اصیل، این محصولات با ترکیب فنون کهنه و نو به هیئتی تازه درآورده می‌شوند)، چشم‌اندازهای اعجاب ‌آور و موسیقی الهام ‌بخش.

                                                                   




نئولوکال ــ در کاراکوی

نئولوکال رستورانی فوق ‌العاده در منطقه‌ی کاراکوی است. دست ‌اندرکاران این رستوران بر آن شده‌اند تا به بازدیدکنندگانشان غذایی ناب و ملهم از مادرمانْ، زمین، تقدیم کنند، غذایی الگوگرفته و چیده ‌شده بر اساس سنت‌ها. غذاهای اصلی این رستوران چنین‌اند: کاتمِر و تیریت (گوشت نرم ‌شده در آب اردک، خمیر ورقه‌ای پسته‌دار، ماست‌های رنگارنگ، کرمِ ترخینه)، ماهی خاردار گریل ‌شده (سوسیسِ دریایی، سیب‌زمینی، کِرِم کرفس، گیاه خردل وحشی) و سارمای گوشت بره و چغندر برگ (سیب و گندم اُوِئیک، سسِ گوشتِ بره، ترشی قرمز سیب).

                                                                                                                       

رستوران و کافه‌ی حیات‌ خلوت ــ در بِبِک، بشیکتاش

حیات ‌‌خلوت (بک ‌یارد) در میان باغچه‌های شگفت ‌انگیز یتیم ‌خانه‌ی تاریخی فرانسویان و در فاصله‌ی میان محله‌های آرناووت‌کوی و اِتیلِر در منطقه‌ی بِشیکتاش آرام گرفته است. این رستوران مکانی دوست ‌داشتنی بر فراز خلیج بِبِک است، جایی برای لذت بردن از غذایی خوش‌ طعم در کنار نوشیدنی‌ها و کوکتیل‌های نشاط ‌آور. رستورانِ حیات ‌خلوت اقسام تخم‌ مرغ‌ها و غذاهای ترکی را برای وعده‌ی صبحانه یا میان ‌وعده‌ی بعد از صبحانه در دسترس شما قرار می‌دهد و برای ناهار و شام نیز دستچینی از انواع سالاد، پاستا و پیش‌غذا پیش روی شما است. می‌توانید از تاپاس‌های اشتها برانگیز این رستوران در فاصله‌ی بین وعده‌های غذایی بچشید و از کوکتیل‌ها یا نوشیدنی‌ها در فضای باغ لذت ببرید. در بک ‌بار (کافه‌ پشتی) می‌توانید نوشیدنی خود را در هیاهوی دی‌جِی‌ها و فضای زنده و پرهیجانی که پدید می‌آید،‌ صرف کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: