مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
گردش در بریزبین

گردش در بریزبین

راهنمایی برای شهر بریزبین

سری به بریزبین، مرکز غرق در آفتاب کویینزلند، بزنید. زندگی در بریزبین بیرون از خانه و در فضاهای باز سپری می‌شود. بریزبین پایتخت «ایالت خورشیدگیر استرالیا» است؛ این شهر تحریکتان می‌کند که کفشتان را در آورید، دست دوستتان را بگیرید و از غذا، هنر و ماجراجویی‌هایی که پیش‌ پایتان می گذارد لذت ببرید. بریزبین، با حدود ۳۰۰ روز آفتابی طی سال، مکانی فوق ‌العاده برای سپری کردن ساعت‌های طولانی بیرون از خانه همراه دوستان و آشنایان است.

جاذبه های بریزبین

از پل استوری بالا بکشید ... و البته از شیب تند آن پایین هم بیایید!

برای دیدن دورتادور شهر، که از شمال به کوهستان گلس‌ هاوس و از جنوب به پس‌ کرانه‌ی گلد کوست ــ که میراث جهانی یونسکو است ــ متصل است، از پل استوری بالا بروید. در این سفر دوساعته به ارتفاع ۸۰ متری (۲۶۲ پا) بالای سطح دریا خواهید رسید و همزمان با این سفر با تاریخ این پل و ساختمان آن نیز آشنا می‌شوید. برای بالا ماندن آدرنالین خونتان می‌توانید ۳۰ متر (۹۸ فوت) دیگر را با پایین آمدن از ستون‌های پل طی کنید و همزمان با پایین آمدن، رودخانه‌ی درخشان و منظره‌ی شهر را نگاه کنید.

هنرها را سر بکشید

به گالری هنری و گالری هنر مدرن کولیینزلند (QAGOMA)، که دو ساختمان در کرانه‌ی جنوبی رودخانه را اشغال کرده است، سری بزنید. مجموعه‌ای این گالری از ‍۱۷۰۰۰ اثر هنری تاریخی، مدرن و معاصر تشکیل شده است و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌ المللی متنوعی در این گالری برگزار می‌شود. رفتن به گالری هندسون را نیز فراموش نکنید. تمرکز این گالری همکاری با سازمان هنرمندان بومی است، هنرمندانی که زندانی‌اند یا قبل ‌تر زندانی بوده‌اند و کسانی که برای نخستین بار آثار خود را در نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنند. مؤسسه‌ی هنر مدرن (IMA)‌ در محله‌ی فورتیتود ولی نیز ارزش بازدید را دارد. از افتخارات شهر بریزبین حضور سرزنده و هیجان انگیز موسیقی در این شهر است. نگاهی به برنامه‌ی تریفید بیندازید و اگر می‌خواهید مدتی سرگرم باشید به تالار موسیقی لفتیز اولد تایم بروید، یک کافه‌ی یکسره آمریکایی با موسیقی زنده‌ی کانتری و غذاهای کافه‌ای جنوب آمریکا.

بنوشید و بخورید

بریزبین میزبان چندین رستوران و کافه است که آشپزانشان به استفاده از محصولات بومی کویینزلند شناخته شده‌اند. در مرکز شهر، رستوران آلیوم، که جوایز متعددی را از آن خود کرده است، با یک منوی همیشه درحال ‌تغییر غذاهایی پیچیده و جذاب را به شما عرضه می‌کند. رستوران اربین نیز به ‌خاطر منوهای همه ‌چیزخوار و گیاه‌ خوار خود ــ که هر یک با نوشیدنی‌های متناسب سرو می‌شود ــ انتخاب محبوب دیگری پیش روی شما است. هنگام صبحانه، از یک سو رستوران گیج غذایی سالم و تازه را، که بسیاری از مواد آن بومی و غیرصنعتی‌اند، برایتان تهیه خواهد کرد و از سوی دیگر رستوران جراردز بیسترو شما را به گردش در طعم‌های بین ‌المللی خواهد برد. از نوشیدنی‌های ترکیبی کافه‌های روسقفی آپ آن کنستانس و الون در محله‌ی فورتیتود ولی یا از ۴۰۰ نوع نوشیدنی کافه‌ی کابلر در محله‌ی وست اند غافل نشوید.

در بوتیک‌های شیک و بازارچه‌ها خرید کنید

محله‌ی فورتیتود ولی پر است از فروشگاه‌های تکی و غیر زنجیره‌ای و بهترین منطقه‌ی شهر بریزبین برای خرید به حساب می‌آید. در خیابان جیمز هم می‌توان ۱۳۰ فروشگاه با محصولات خاص پیدا کرد، از جمله ساخته‌های طراحان برجسته‌ی استرالیایی همچون لی متیوز، اسکنلن و تئودور، و زیمرمن. دو گذر وین و بیکری، که از خیابان آن منشعب می‌شوند، میزبان چندین بوتیک عیجب و غریب‌اند، همچون اوت ‌پوست، بابوشکا بالرینا، و استاک اند ساپلای. در مرکز شهر جمعه‌ بازارهایی در عصرهای جمعه، شنبه و یک ‌شنبه در بازار استنلی استریت برگزار می‌شود؛ در این بازار حدود ۱۰۰ سازنده‌ی خلاق محلی به عرضه‌ی جواهرات دست ‌ساز، آثار هنری، عتیقه‌جات، عکس و لباس‌های مد قدیمی می‌پردازند.


بازدید از جزایر بریزبین

اینجا و آنجای نوار ساحلی بریزبین با جزایری بکر و بی‌غل ‌وغش روبرو خواهید شد. جزیره‌ی مرتون که با قایق صرفا ۷۰ دقیقه با بریزبین فاصله دارد، سومین جزیره‌ی ماسه‌ی بزرگ دنیا است. اغلب فضای این جزیره را پارک ملی به حساب می‌آید و این یعنی ایجاد یک بهشت آرام در میان سواحل ماسه‌ای، بوته‌ها و تالاب‌ها. این جزیره همچنین میزبان کشتی‌های به‌ گل ‌نشسته‌ی تانگالوما است، مکانی محبوب برای شیرجه و غواصی با لوله‌ی تنفسی. جزیره‌ی استردبروک شمالی صرفا ۴۰ دقیقه با قایق از ساحل فاصله دارد. این جزیره پذیرای سه روستا است، و اطراف آن را سواحلی بی‌نظیر برای موج ‌سواری و وال‌هایی که در فاصله‌ی میان ماه‌های ژوئن و اکتبر دست به مهاجرت می‌زنند زینت می‌دهند. با موسسه‌ی ماجراجویی‌های استردی همراه شوید تا به ماجراجویی در این جزیره، با رنگ ‌و بویی فرهنگی، بپردازید. همزمان با آشنا شدن با فرهنگ مالکان سنتی و بومی کوانداموکا، کایاک‌ سواری یا شن ‌سواری در این چشم ‌انداز بی ‌نظیر را از دست ندهید.

روبرو شدن با بیش از ۱۰۰ کوالا

صرفا ۱۲ کیلومتر (۷.۵ مایل)، از شهر بریزبین دور شوید تا به یک پناهگاه جانوری برسید. مواجهه با حیات وحش در این منطقه را نباید از دست داد. پناهگاه لون پاین برای کوالاها نخستین و بزرگترین پناهگاه کوآلا در جهان است. شما در این پناهگاه می‌توانید یک کوآلا را بغل کنید، به یک کانگورو غذا بدهید و با طیف وسیعی از حیوانات بومی استرالیا روبرو شوید. به یکی از محل‌هایی که هر روز برای ملاقات با حیوانات و مسئولان آن ها معین می‌شود بروید، تا بتوانید یک مار یا یک پرنده‌ی شکاری را در دستانتان بگیرید، یا برای دیدن سگ دینگو یا پلاتیپوس از نزدیک ثبت ‌نام کنید. در اینجا شما نه‌ فقط به دیدن حیات وحش بلکه به ارتباط با آن و آموختن درباره‌ی بیش از صد نوع جاندار عجیب استرالیایی ترغیب می‌شوید.

شنا کردن در استریتس بیچ

اگر در بریزبین باشید برای لذت بردن از ماسه و دریا نیازی به خروج از شهر ندارید. استریتس بیچ که در محله‌ی حومه‌ای و شیک ساوس‌ بنک واقع شده، یگانه‌ی ساحل درون‌ شهری و دست ‌ساز در استرالیا است. قبل از اینکه در این تالاب درخشان، که در احاطه‌ی ماسه‌های سفید و گیاهان استوایی است، تنی خیس کنید، به منظره‌ای که تا خط افق گسترده شده است نگاه کنید و لذت ببرید. در آن حوالی یک معبد پاگودای نپالی، که طراحی‌هایی ظریف آن را پوشانده‌اند، نیز وجود دارد ــ یکی از سه معبد پاگودای نپالی بیرون از نپال. (قصد از ساخت این معابد ایجاد فضایی برای سکون و آرامش درونی است)

چشیدن طعم فرهنگ و جشن‌های بومیان استرالیا

بریزبین شهری شلغ و پرسروصدا است، اما مشارکت در فرهنگ بومیان محلی فرصتی نادر است برای آهسته قدم زدن، به‌ دقت گوش ‌دادن و از عمق وجود احساس کردن. در شهر بریزبین بگردید و پا در جای پای بزرگان بومیان بگذارید. به گالری‌های هنری محلی سر بزنید و دانش باستانی شناخت گیاهان منطقه را یاد بگیرید. اگر در فصل زمستان گذرتان به بریزبین افتاد، می‌توانید در جشنواره‌ی کوانداموکا شرکت کنید. این جشنواره از رخدادهای گوناگونی در روزهای مختلف تشکیل شده است که به یاد فرهنگ، سرزمین و مردم بومیان استرالیا برگزار می‌شوند. خود را در زبان، رقص، سنت و چیزهایی از این قبیل غرق کنید. اگر با ماشین چهل دقیقه از بریزبین فاصله بگیرید به نمایش خاطره‌ برانگیز فرهنگی‌ای برمی‌خورید با نام «ارواح ماسه‌ی سرخ» که داستانی ملهم از واقعیت را بازگو می‌کند. به این دوستان گوش بدهید و از حکایت جارا، یگانه بازمانده از میان سه برادر بومی، متأثر شوید، و صد البته بعد از این نمایش خوردن یک شام کبابی را از یاد نبرید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: