مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هر آنچه باید برای زندگی در استان آلبرتا کانادا بدانید

هر آنچه باید برای زندگی در استان آلبرتا کانادا بدانید

بهداشت و درمان در آلبرتا

ساکنان قانونی استان آلبرتا، واجد شرایط گرفتن بیمه‌ی درمان عمومی هستند. برای اینکه واجد شرایط گرفتن بیمه‌ی درمانی شوید، ظرف سه ماه پس از ورود، در سازمان بهداشت و درمان آلبرتا ثبت‌نام کنید.

اشتغال در آلبرتا 

برای کار قانونی در استان آلبرتا، باید برای گرفتن شماره‌ی بیمه‌ی تامین اجتماعی (SIN) خود، یک شماره‌ی ثبت‌نام 9 رقمی اقدام کنید که برای کار قانونی در هر نقطه از کانادا، به آن نیاز می‌باشد. در مرحله‌ی بعد، معرفی‌نامه‌تان باید ارزیابی و با استانداردهای کانادا تطبیق داده شود. سرویس ارزیابی صلاحیت‌های بین‌المللی آموزش‌های پیشرفته در آلبرتا (Alberta Advanced Education's International Qualifications Assessment Service )، بهترین مکان برای شروع است. در غیر این‌صورت، مرکز معرفی‌نامه‌های بین‌المللی کانادا (Canadian Centre for International Credentials) می‌تواند خدمات خود را به شما ارائه دهد: www.cicic.ca. اگر تاجر هستید، برای انجام تجارت خود در آلبرتا باید مجوز بگیرید. در صورت لزوم، در سازمان ناظر استانی برای حرفه‌ی خود ثبت‌نام کنید. شما می‌توانید شماره‌ی آن‌ها را در دفترچه‌ی تلفن محلی خود پیدا کنید.

پیدا کردن کار در آلبرتا 

خط مستقیم اطلاعات شغلی آلبرتا (Alberta Career Information Hotline) می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل در آغاز کمک کند. با شماره‌های 4266-422-780 در ادمونتون و 3753-661-800-1 از جاهای دیگر تماس بگیرید.

مراکز خدمات اشتغال و منابع انسانی آلبرتا، در سرتاسر این استان حضور دارد و در پیدا کردن شغل، به شما کمک می‌کند. برای یافتن نزدیک‌ترین مرکز خدمات اشتغال به خود، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید: www.humanservice.alberta.ca. شما باید یک نسخه از کتابچه‌ی رایگان آن‌ها- کار در آلبرتا: راهنمای مهاجران تحصیل‌کرده‌ی خارجی- را بدست آورید که نکات خوبی را در ارتباط با اشتغال در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای بهبود وضعیت اشتغال خود، باید یا به زبان انگلیسی یا به زبان فرانسوی مسلط باشید. ثبت‌نام در کلاس‌های زبان برای بهبود مهارت‌های انگلیسی یا فرانسوی شما می‌تواند کمک‌کننده باشد. سرویس اطلاعات یادگیری آلبرتا (Alberta Learning Information Service )، جزئیات مربوط به ثبت‌نام برای دوره‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی به‌عنوان زبان دوم را به شما ارائه می‌دهد:www.alis.gov.ab.ca. . این سرویس همچنین می‌تواند آموزش‌های مهم دیگری را در این زمینه برای شما فراهم کند. در نواحی لتبریج یا بروکس، سرویس ارزیابی زبان آلبرتای جنوبی (Alberta Language Assessment Services) (SALAS) می‌تواند در ارزیابی توانایی‌های زبانی شما کمک‌کننده باشد و به شما خدمات یا دوره‌هایی را پیشنهاد دهد که بیشتر نیازهای شما را برطرف می‌کند: www.salasltd.ca.

نکته: با کار داوطلبانه، می‌توانید تجربه‌ی کار در کانادا را بدست آورید! سرویس اطلاعات یادگیری آلبرتا می‌تواند فرصت‌های کار داوطلبانه را در ناحیه‌ی شما فراهم کند.

امور مالی در آلبرتا 

به‌محض ورود، مهم است که در یک بانک محلی یا یک موسسه‌ی مالی، حسابی باز کنید. استان آلبرتا، استفاده از شعبه‌ی خزانه‌داری آلبرتا (Alberta Treasury branch) را پیشنهاد می‌کند: www.atb.com. از دیگر بانک‌های محبوب در آلبرتا می‌توان بهHSBC ، Bank Scotia ،Royal Bank of Canada (RBC) ،Bank of Montreal (BMO) ، TD Canada Trust و Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC) اشاره کرد. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت، اطلاعات تماس با این بانک‌ها را پیدا کنید یا حضوراً وارد شعبه‌ی محلی بانک شوید و از آن‌ها کمک بخواهید. پول کانادا از سنت و دلار تشکیل شده است. 100 سنت، یک دلار کانادا می‌شود. دلار کانادا در اشکال زیر وجود دارد:

  • سکه‌های 1 سنتی (0.01 دلار) به‌نام 'پنی' که دیگر در معاملات تجاری استفاده نمی‌شود
  • سکه‌های 5 سنتی (0.05 دلار) به‌نام 'Nickel'
  • سکه‌های 10 سنتی (0.10 دلار) به‌نام 'Dime'
  • سکه‌های 25 سنتی (0.25 دلار) به‌نام 'Quarter'
  • سکه‌های 1 دلاری (1.00 دلار) به‌نام 'Loonie' چون مرغ غوّاص کانادایی روی سکه نشان داده شده است
  • و یک سکه‌ی دو دلاری (2.00 دلار) به‌نام 'Twoonie'، چون معادل دو Loonie است.

اسکناس یا پول‌های کاغذی در واحدهای پنج دلار (5.00 دلار)، ده دلار (10 دلار)، بیست دلار (20 دلار)، پنجاه دلار (50 دلار) و صد دلار (100.00 دلار) وجود دارد. پُرکاربردترین اشکال معاملات در آلبرتا، با پول نقد، چک، کارت‌های نقدی بانکی و کارت‌های اعتباری انجام می‌شود. اگر فرزندان زیر 18 سال دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت معافیت‌های مالیاتی کودک در کانادا شوید.

تحصیل و آموزش در آلبرتا کانادا

کودکان زیر 16 سال باید در مدرسه ثبت‌نام کنند. تحصیل غالباً از سن چهار یا پنج سالگی شروع می‌شود. بیشتر بچه‌ها تا پایان دوره‌ی دبیرستان، غالباً در سن 18 سالگی، در مدرسه می‌مانند. در آلبرتا، شما می‌توانید فرزندان خود را به مدارس با بودجه‌ی عمومی یا به مدارس خصوصی بفرستید که نیاز به پرداخت شهریه‌ی سالانه دارند. مدارس خصوصی، دوره‌های تحصیلی گسترده‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. سیستم آموزش دولتی در کانادا عموماً به سه سطح تقسیم می‌شود: ابتدایی، متوسطه و تحصیلات پس از متوسطه- کالج یا دانشگاه. برخی مدارس خصوصی، ممکن است سیستم نمره‌دهی خاص خود را داشته باشند، اگرچه استانداردهای آموزشی توسط دولت اُستانی تنظیم می‌شود. سال تحصیلی برای کلیه‌ی مقاطع، از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه ژوئن برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه و تا ماه آوریل برای دانشجویان کالج یا دانشگاه ادامه دارد. تعطیلات استاندارد برای مدارس شامل تعطیلات کریسمس و سال نو در ماه دسامبر و ژانویه و یک تعطیلات بهاری در ماه مارس یا در ماه آوریل است. علاوه بر این، دانشجویان حق دارند تعطیلات مذهبی خود را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت‌نام در مدارس، با هیات‌مدیره‌ی مدرسه‌ی محلی خود تماس بگیرید. برای افرادی که فرانسه زبان نخست آن‌هاست، مدارس دولتی به زبان فرانسه نیز وجود دارد.

اخذ گواهینامه‌ی رانندگی در آلبرتا کانادا

اگر قصد اجاره یا خرید ماشین را دارید، باید دارای گواهینامه‌ی رسمی رانندگی در استان آلبرتا باشید. نکته: هر وسیله‌ی نقلیه و راننده باید دارای بیمه باشد. قبل از رانندگی، با یک شرکت بیمه‌ی محلی تماس بگیرید تا بیمه‌تان ردیف شود.

مسکن در آلبرتا کانادا

گزینه‌های مسکن فراوانی در سراسر کانادا وجود دارد. اگر قبل از مهاجرت، از شهر جدید محل زندگی خود دیدن نکرده‌اید، بهتر است به‌هنگام اولین ورود خود به آنجا، آپارتمانی را موقتاً اجاره و یا یک نماینده‌ی املاک را استخدام کنید تا شما را در جریان مراحل گرفتن مسکن در این استان راهنمایی کند و مشاوره‌های آگاهانه‌ای درباره‌ی بهترین نواحی زندگی به شما و خانواده‌تان ارائه دهد.


انواع مختلف مسکن

ساختمان‌های آپارتمانی، ساختمان‌های بزرگ و چند واحدی هستند که متعلق به یک شخص یا شرکت می‌باشند و در آن، هر یک از ساکنین، واحدی را اجاره می‌کنند. آپارتمان‌های استودیویی یا مجردی معمولاً دارای یک اتاق با آشپزخانه و دستشویی است و فقط مناسب زندگی یک نفر می‌باشد. آپارتمان‌های بزرگ‌تر می‌توانند خانواده‌ها را در خود جای دهند، زیرا دارای اتاق خواب و فضای زندگی بیشتری هستند. یک ساختمان بزرگ چند واحدی که در آن، هر واحد متعلق به یک نفر است، Condominium نامیده می‌شود و به هر واحد، یک Condo گفته می‌شود. غالباً آپارتمان‌ها و Condos در خانه‌هایی وجود دارد که به فضاهای زندگی جداگانه تقسیم شده‌اند. خانه‌ها ممکن است در یک ردیف به هم متصل شده باشند که به آن‌ها، خانه‌های شهری یا خانه‌های ردیفی گفته می‌شود.

در حالیکه متوسط هزینه‌ی زندگی بسته به تعداد اعضای خانواده، مکان زندگی و سطح درآمد، متفاوت است، اما مسکن در شهرها در کل گران‌تر است. در نتیجه، خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در حومه‌ی شهرها زندگی کنند، جایی که مسکن مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر است. حومه‌ی شهرها غالباً دارای محله‌های امن، مدارس، مراکز خرید و مراکز بهداشت و درمان است که همگی در نزدیکی امکانات شهری واقع شده‌اند. مسکن در حومه‌ی شهرها حتی می‌تواند ارزان‌تر باشد و برای بسیاری از خانواده‌ها مطلوب‌تر است، اما ممکن است برای تامین نیازهای اساسی خود از جمله مواد غذایی، رفتن به سر کار، مدرسه یا مراکز بهداشتی، نیاز به استفاده از یک وسیله‌ی نقلیه داشته باشید. حیوانات خانگی: اگر خانه‌ای اجاره کرده‌اید یا در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، مهم است که قبل از رفتن به آنجا با حیوان خانگی خود یا حتی قبل از خرید یک حیوان خانگی، اطمینان حاصل کنید که داشتن حیوانات خانگی به طور قانونی در آنجا مجاز است. همچنین مهم است که قبل از تصمیم گیری درباره‌ی مکان زندگی خود، خانواده، محل کار، محله و شرایط مالی خود را نیز در نظر بگیرید. برای یافتن مسکن بدون کمک یک نماینده‌ی املاک و مستغلات، به تبلیغات طبقه‌بندی شده‌ی روزنامه‌ی محلی مراجعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: