مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کشور آلمان به چه چیزهایی معروف است؟

کشور آلمان به چه چیزهایی معروف است؟

با قرار گرفتن در قلب قاره‌ی کهن، آلمان از 16 ایالت تشکیل شده و به داشتن بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا و یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان شناخته شده است. با داشتن یک تاریخچه‌ی جالب و غنی از معماری‌های قدیمی و رنگارنگ، قلعه‌ها، کاخ‌ها، کلیساها و بناهای یادبود، مناظر، کوه‌ها و جنگل‌، غذاهای خوشمزه و نوشیدنی، آلمان همیشه یکی از مقاصد برتر جهان برای مسافران بوده است.

معمولاً وقتی کسی نام آلمان را می‌گوید، اولین چیزهایی که به ذهن مردم می‌رسد، هیتلر، دیوار برلین است. با این حال، آلمان قطعاً چیزی فراتر از این‌هاست. مسافرانی که از این کشور بازدید کرده‌اند، می‌دانند که آلمان، نه‌ تنها یک کشور قدرتمند اقتصادی و سیاسی است، بلکه دارای فرهنگ غنی و جمعیتی است که احترام زیادی به سنت، تاریخ و بشریت می‌گذارد. در این مقاله، ما مواردی را که آلمان به‌خاطر آن‌ها بسیار مشهور است، ذکر کرده و حقایق جالبی را در مورد این کشور بیان می‌کنیم.

فوتبال

تیم ملی فوتبال آلمان با داشتن چهار قهرمانی در جام جهانی (1954، 1974، 1990، 2014)، همچنان یکی از قوی‌ترین تیم‌های فوتبال در جهان است.  فوتبال یک ویژگی بسیار قوی در آلمان است که آلمان، با آن شناخته می‌شود. چند تا از مشهورترین بازیکنان فوتبال جهان، امروزه از آلمان هستند، همچون میروسلاو کلوزه، تونی کروس، مانوئل نویر و مسئوت اوزیل که در تیم‌هایی مانند رئال مادرید، بایرن مونیخ و آرسنال بازی می‌کنند. هر وقت مسابقه تیم ملی آلمان یا یکی از باشگاه های فوتبال آلمان همچون بایرن مونیخ یا بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا (و حتی سایر تیم‌ها) برگزار می‌شود، کافی‌تریاها، رستوران‌ها و حتی شهرداری‌ها، پرده‌های نمایش بزرگی را در شهرها قرار می‌دهند تا بازی‌ها را نشان دهند و افراد زیادی در مقابل این پرده‌های نمایش جمع می‌شوند، از مادربزرگ‌ها گرفته تا بچه‌ها و هنگام تماشای بازی‌ها در کنار هم، آن‌ها نوشیدنی و سوسیس معروف آلمانی می‌خورند.

نان و سوسیس

نان یکی از اصلی‌ترین عناصر غذایی در آشپزی آلمانی است. آلمان‌ها بدلیل پختن نان از دیرباز مشهور هستند و طعم و روش پخت آن در این کشور، از یک بخش به بخش دیگر، متفاوت است. انواع مختلفی از نان، قرص نان و رول‌ها، نان سیاه، سفید، شیرین، نرم، ساده با دانه‌ و مزه‌های مختلف وجود دارد. سوسیس که در آلمان به آن Wurts گفته می‌شود، نیز بخش مهمی از غذای آلمانی است که از گوشت خوک، گوشت گاو یا گوشت گوساله تهیه شده و بسته به هر منطقه، به اشکال مختلف طعم‌دار می‌شود. بیشتر سوسیس‌ها در کنار نوشیدنی صرف می‌شوند.

کاخ‌ها و قلعه‌ها

قلعه‌ها و کاخ‌های قرون وسطایی که توسط اشراف اروپایی ساخته شده‌اند، از مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخ معماری در آلمان هستند. تخمین زده می‌شود که در کل آلمان، حدود 25 هزار قلعه وجود دارد. تفاوت قلعه و کاخ در این است که قلعه برای دفاع در یک نبرد ساخته می‌شده، در حالی که کاخ بیشتر فقط به‌عنوان اقامت گاهی برای اشراف ثروتمند در آن زمان طراحی میشده است. اگر در آلمان هستید و نمی‌توانید از نزدیک یک قلعه یا کاخ را ببینید، پس برحسب تجربه، چیزهای زیادی را از دست داده‌اید. در ادامه، به معرفی تعدادی از معروف ‌ترین کاخ‌ها و قلعه‌های کشور آلمان می‌پردازیم.

کاخ سانسوشی (Sanssouci Palace)

کاخ تابستانی فریدریش بزرگ و افسانه‌ای- پادشاه پروس- در پوتسدام قرار دارد و به سبک روکوکو ساخته شده است. این کاخ، دارای باغ‌های پراکنده و چشمه‌هاست. از بیرون، به نظر می‌رسد که بخشی از یک افسانه‌ی پریان است.

کاخ شورین (Schwerin Palace)

این کاخ، یکی از مجلل‌ ترین کاخ‌های آلمان است که در جزیره‌ی خصوصی در دریاچه‌ی شورین واقع شده است. کاخ شورین، امروزه به‌عنوان پارلمان منطقه‌ی مکلنبرگ و یک مقصد گردشگری عمومی نیز فعالیت می‌کند. افسانه‌ای هست که می‌گوید این کاخ، در تسخیر یک روح کوچک و مشکل‌دار به‌نام Petermännchen قرار دارد.

قلعه‌ی نوشوانشتاین (Neuschwanstein Castle)

قلعه‌ی نوشوانشتاین در سال 1869 ساخته شده و سالانه بیش از 1.3 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و همین امر باعث شده بیشترین بازدیدکننده از کل آلمان را داشته باشد. این بنا توسط پادشاه لودویگ دوم از بایرن ساخته شده است و دارای نمای چشمگیری از حومه‌ی بایرن است که الهام‌بخش بسیاری از کارهای خلاقانه است. ممکن است ندانید، اما قلعه‌ی زیبای خفته‌ی دیزنی، مبتنی بر این قصر بوده است.

قلعه‌ی کوچم (Cochem)

این قلعه‌ی هزار ساله که به نظر می‌رسد همچون مدرسه‌ی معروف جادوگری هاگوارتز دنیای جادویی هری پاتر است، در شهر کوچک، کوچکم ساخته شده است که حدود 5000 شهروند دارد. این قلعه دارای برج‌های زیادی است که یکی از آن‌ها به برج جادوگران معروف است. این باور وجود دارد که در طول شکار جادوگر در قرن 17، زنان مظنون به جادوگری، از این برج بیرون رانده می‌شدند تا ببینند آیا زنده می‌مانند یا نه.

کلیساها و بناهای تاریخی

آلمان دارای تعداد زیادی کلیسا و بنای تاریخی است که به دوران قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. چند تا از معروف‌ ترین کلیساهای آلمان، به قرن 12 بازمی‌گردد، در حالی که بناهای تاریخی در قرن بیست و یکم وجود دارد که در بین پُربازدیدترین مکان‌های توریستی آلمان قرار گرفته است.


کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع و نمادین کلن، یکی از بناهای قدیمی در آلمان است. ساخت این کلیسای جامع گوتیک، در قرن سیزدهم شروع شد و تقریباً 600 سال طول کشید تا ساخت آن به طور کامل انجام شود. خوشبختانه، این ساختمان حتی پس از 14 بار بمباران در جنگ جهانی دوم، همچنان سالم باقی مانده است. این کلیسا، میزبان بزرگترین زنگ کلیسای متحرک است که تاکنون در جهان وجود داشته و هر ساله، میزبان 6 میلیون بازدید کننده است. قبل از ساخته شدن بنای یادبود واشنگتن و برج ایفل، کلیسای جامع کلن، بلندترین ساختمان جهان بود.

دروازه‌ی براندنبرگ (Brandenburg Gate)

یک چشم‌ انداز نمادین واقع در پایتخت آلمان، برلین است که در عین حال، بزرگترین شهر این کشور نیز هست. بعد از آکروپولیس در آتن، این بنا هم به سبک نئوکلاسیک و توسط یک پادشاه پروس به‌عنوان نماد صلح درست شده است. در قرن 18، این دروازه به‌عنوان دروازه‌ی شهر عمل می‌کرد. این دروازه همچنین به‌عنوان بخشی از دیوار بدنام برلین بوده و ده‌ها سال به‌عنوان نماد جدایی از آن یاد می‌شده است.

یادبود یهودیان کشته شده در اروپا

این یادبود که به ‌طور رسمی در سال 2005 افتتاح شد، در میانه‌های برلین به یاد شش میلیون قربانی هولوکاست ساخته شده است. این مجموعه از 2711 ستون سنگی یادبود بتنی خاکستری رنگ واقع در جنوب دروازه‌ی برادنبرگ درست شده است. از زمان ساخت آن، انتقادات زیادی نسبت به ساخت آن مطرح شده است. هنوز هم این یادمان، سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

جشنواره‌ها و کارناوال‌ها

کارناوال‌ها و جشنواره‌ها در آلمان، دوره‌ای در سال هستند که در آن، کل شهرها در مهمانی‌ها و جشن‌های رنگارنگ و بزرگ شرکت می‌کنند. کارناوال‌ها در مذهب کاتولیک، قدمتی طولانی دارند و امروزه با جشن‌های خیابانی و افرادی که لباس‌ها و ماسک‌های مخصوصی می‌پوشند، جشن گرفته می‌شوند. کارناوال‌ها و جشنواره‌های مختلفی در آلمان وجود دارد که در حوزه‌های گوناگونی، جشن‌های خود را برگزار می‌کنند.

کارناوال‌های کلن

کارناوالی که هر سال در خیابان‌های کلن برگزار می‌شود و دقیقاً در 11 دقیقه گذشته از ساعت 11 روز 11 نوامبر افتتاح می‌شود. این کارناوال از رژه‌ها، توپ‌ها و نمایش‌های صحنه‌ای تشکیل شده است. مردم لباس‌ها و ماسک‌های مختلفی می‌پوشند و در خیابان‌ها با خواندن آواز و رقص و غذاهای مختلف، جشن می‌گیرند. رژه‌ها دارای تم‌های مختلفی است و شرکت ‌کنندگان مطابق تم، لباس و ماسک می‌پوشند.

جشنواره‌های موسیقی

در آلمان، جشنواره‌های موسیقی با فصل بهار آغاز می‌شود که تعداد آن‌ها، زیاد است و حتی اگر دارای سلیقه‌ی خاصی در موسیقی هستید، بدون شک جشنواره‌ای را پیدا خواهید کرد که از هر ثانیه از آن، لذت خواهید برد. چند تا از مشهورترین این جشنواره‌های موسیقی، عبارتند از: لولاپالوزا (Lollapalooza) که بزرگترین جشنواره‌ی داخل شهری است که 8 و 9 سپتامبر در برلین برگزار می‌شود. هواداران موسیقی الکترونیک، قطعاً عاشق فستیوال The Melt خواهند شد، فستیوالی که هر ساله در Ferropolis با مجریان معروفی برگزار می‌شود. درست در همان نزدیکی، یکی از بزرگترین جشنواره‌های هیپ‌هاپ آلمان، Splash برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که در شهر آهن برگزار می‌شود.

ماشین‌ها

اگر فقط کمی از اتومبیل و ماشین سردربیاورید، باید بدانید که چند تا از محبوب‌ ترین تولیدکنندگان خودروی جهان، مانند آئودی، فولکس ‌واگن، BMW و مرسدس بنز، متعلق به آلمان هستند. برای گردشگرانی که علاقمند به اتومبیل هستند، حتی تورهایی برای ملاقات از موزه و کارخانه‌های ماشین ‌سازی ترتیب داده می‌شود. جاده‌های آلمان که به‌ خوبی نگهداری می‌شوند، تجربه‌ی خوبی را به رانندگان می‌دهند و همین امر باعث می‌شود که آن‌ها حتی اتومبیل‌های خود را حتی بیشتر دوست داشته باشند.

آموزش رایگان

جدا از سایر کشورها که در آن، باید مبلغی را برای آموزش خود صرف کنید، در آلمان، آموزش و پرورش حتی برای خارجی‌ها رایگان است. و ما در مورد رایگان بودن آموزش ابتدایی و متوسطه صحبت نمی‌کنیم، زیرا حتی آموزش عالی، کالج‌های دولتی و دانشگاه‌ها هم رایگان هستند. چند تا از شناخته‌شده ‌ترین رهبران، هنرمندان و دانشمندان جهان از موسسات آموزشی آلمان فارغ‌ التحصیل شده‌اند.


بازار کریسمس نورنبرگ

در میدان اصلی بازار نورنبرگ مستقر شوید و هر ساله، در زیباترین زمان سال، از بازار کریسمس نورنبرگ یا همان گونه که آلمانی‌ها از آن به‌عنوان Christkindlesmarkt یاد می‌کنند، بهره‌ مند شوید. بازار کریسمس نورنبرگ، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی کریسمس در آلمان است. این اعتقاد وجود دارد که این بازار، تقریباً از اوایل قرن 17، هر ساله در نورنبرگ برپا می‌شود. در این بازار، می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را پیدا کنید، نان زنجبیلی، سوسیس‌های کبابی، زغال اخته Glühwein، چای و قهوه. همچنین می‌توانید تزئینات و عروسک‌های دست ‌ساز و منحصر به فرد کریسمس و عروسک‌های قدیسین آلمانی را نیز خریداری کنید.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان


مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان


مهاجرت تحصیلی به آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل


ویژگی های بلوکارت آلمان


تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به اقامت دائم و تابعیت


مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید برای اخذ ویزا اقدام نمایند. برای این امر ابتدا باید از سفارت آلمان درخواست وقت نمایند. لازم به توضیح است که وقت سفارت آلمان در ایران برای درخواست های تحصیلی ممکن است حتی تا 2 سال هم زمان ببرد. زمان مراجعه به سفارت متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید مدارک زیر را برای اخذ ویزا به سفارت ارائه دهند.

  • پاسپورت
  • پاسپورت های قبلی-در صورت وجود
  • 2 فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس 
  • پذیرش دانشگاه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی با حداقل 3 ماه اعتبار
  • انگیزه نامه
  • سند ازدواج -درصورت متاهل بودن
  • مدرک پرداخت هزینه بررسی پرونده توسط سفارت به مبلغ 85 یورو
  • مدرک زبان آلمانی / مدرک زبان انگلیسی

مهاجرت تحصیلی به آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل

بعد از اتمام تحصیل، دولت آلمان به فارغ التحصیلان اجازه می دهد که در این کشور اقامت خود را تمدید کنند و به جست و جوی کار بپردازند. برای انجام این امر، افرادی که از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان وارد این کشور شده اند و درس خود را به اتمام رسانده اند، در مرحله اول باید به دفتر محلی ثبت اتباع خارجی یک درخواست مبنی بر تمدید اقامت به مدت 18 ماه ارائه کنند و در طول این 18 ماه به جست و جوی کار مورد نظر خود بپردازند. اگر فرد متقاضی اقامت آلمان، در حین تحصیل و قبل از فارغ التحصیل شدن شغل مورد نظر خود را پیدا کرده باشد و در واقع پیشنهاد شغلی مورد نظر را اخذ کرده باشد، دیگر نیازی به ثبت کردن درخواست اقامت نخواهد داشت و پس از سپری کردن امتحانات نهایی می تواند برای مجوز اقامت کاری درخواست خود را ارئه دهد و برای ثبت درخواست اقامت نیز باید مدارک زیر را ارائه دهد.

  • گذرنامه
  • آخرین مدرک تحصیلی

از آنجایی که صدور مدرک ممکن است کمی زمان ببرد، یک گواهی رسمی از دانشگاه به فرد داده می شود و این گواهی نشان دهنده ی این موضوع است که فرد متقاضی تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانده است. در واقع دفتر امتحانات گروه آموزشی یا دانشکده تحصیلی مدرک «Nachweis» را صادر خواهد کرد. این مدرک باید دارای مهر رسمی باشد.

  • بیمه سلامت همگانی
  • مدرک ضمانت مالی

اگر فردی توانایی اثبات توانایی مالی را نداشته باشد، می تواند از طرف یک ضامن، تعهد نامه دریافت کند که این ضمانت نامه تمامی هزینه های مدت زمان اقامت در آلمان را پوشش می دهد و باید معتبر باشد.

افرادی که مجوز کاریابی پس از تحصیل دریافت می کنند، در مرحله ی دوم باید مجوز اقامت جهت اشتغال را اخذ نمایند. این افراد به محض اینکه یک پیشنهاد کاری مرتبط با مهارت های خود یافتند می توانند انتخاب کنند که آیا قصد دارند درخواست مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا را برای مرحله بعدی اقامت خود بدهند یا خیر؟  دو سال پس از صدور مجوز اقامت کارت آبی اتحادیه اروپا یا آلمان می توان برای مجوز اقامت دائم درخواست خود را ارئه داد. این امر به معنای مجوز اقامت بدون هیچ گونه محدودیت زمانی می باشد. افرادی که پس از اتمام تحصیل در آلمان کارت آبی اتحادیه اروپا را اخذ می کنند، معمولا می توانند به مدت حداکثر 12 ماه بدون اینکه کارت آبی آن ها باطل شود در خارج از آلمان اقامت داشته باشند. افرادی که دارای مجوز اقامت آلمان باشند معمولاً می توانند به مدت حداکثر ۶ ماه بدون اینکه مجوز باطل شود در خارج از آلمان باشند. به هر حال پیش از خروج از آلمان برای هر مدت زمانی بهتر است با دفتر محلی اتباع خارجی مشورت نمود. اگر فردی قصد داشته باشد بیش از ۱۲ یا ۶ ماه را در خارج از آلمان سپری کند، باید از اداره ثبت اتباع خارجی مجوز اخذ کند. بدون این اجازه فرد قادر نخواهد بود دوباره وارد آلمان شود. کارت آبی اتحادیه اروپا در اختیار متخصصین و دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار می گیرد. وجود این کارت از دشواری فرآیند کار پس از تحصیل در آلمان کاسته است. دارندگان این کارت می توانند در سراسر اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند.

ویژگی های بلوکارت آلمان

  • تضمین شرایط کاری و حقوق برابر برای اتباع
  • جابه جایی آزادانه در منطقه شنگن و اتحادیه ی اروپا
  • فراهم نمودن برخی حقوق اقتصادی اجتماعی شامل مزایای بیکاری
  • بهبود روند پیوستن به خانواده
  • دارای مقرراتی برای اقامت دائم
  • آزادی مشارکت
  • شرایط لازم جهت اخذ بلوکارت
  • تبعه غیراتحادیه اروپا باشید.
  • تحصیل کرده یا ماهر و متخصص باشید.
  • یک مدرک دانشگاهی از دانشگاهی در آلمان داشته باشید.

تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به اقامت دائم و تابعیت

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از محبوب ترین روش هایی می باشد که منجر به اخذ اقامت آلمان و در نهایت تابعیت آلمان می گردد. در بند قبلی توضیح داده شد که افرادی که در کشور آلمان مشغول به کار می شوند می توانند کارت آبی یا BLUE CARD را اخذ می نمایند. فردی که از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان این کارت را اخذ می کند در صورتی که شرایط زیر را داشته باشد می تواند برای اقامت دائم و یا تابعیت و پاسپورت آلمان در خواست خود را به اداره مهاجرت آلمان ارائه دهد. به مدت 5 سال (به صورت دائم و پیوسته یا غیر دائم و ناپیوسته) بعد از 8 سال با داشتن اقامت دائم می توان پاسپورت آلمان گرفت و باید موارد زیر را نیز در نظر گرفت:

  • سابقه کیفری نداشته باشید.
  • به زبان آلمانی حداقل در سطح B1 تسلط داشته باشید.
  • نشان دهد که هزینه های زندگی خود را تامین نماید.
  • به قانون اساسی آلمان پایبند باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: