مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های زندگی در برلین

هزینه های زندگی در برلین


برلین، پایتخت کشور آلمان و بزرگترین شهر از لحاظ مساحت و جمعیت در این کشور می باشد. همچنین در کل اتحادیه ی اروپا، پس از خروج بریتانیا، مقام اول را از نظر وسعت دارد. برلین به دلیل بافت تاریخی و هنری خود که با سبک مدرن ترکیب شده، از شهرهای زیبا برای بازدید به شمار می آید. این شهر در میان 501 شهر در جهان از نظر هزینه ی زندگی در جایگاه 187 قرار دارد. 

در اینجا به بررسی کلی این هزینه های می پردازیم.

طبق بررسی های انجام شده بیشترین هزینه ای که برای زندگی در برلین باید بپردازید مربوط به اجاره ی ماهیانه است. هزینه ی اجاره ی خانه ی یک خوابه در مرکز شهر برلین ماهانه حدود 905.94 یورو و آپارتمان یک خوابه اطراف شهر ماهانه حدود 665.15 یورو می باشد. با این وجود هزینه ی اجاره خانه در برلین 67.53% از نیویورک پایین تر می باشد.  هزینه ی خریدهای روزانه حدود 27 درصد از هزینه های ماهانه ی شما را در برلین به خود اختصاص می دهد. برای مثال قیمت 500 گرم نان تازه حدود 1.38 یورو، 1 کیلوگرم برنج حدود 1.98 یورو، بطری یک و نیم لیتری آب حدود 0.56 یورو و 1 کیلوگرم گوشت قرمز حدود 11.12 یورو می باشد. هزینه ی رستوران ها در این شهر کاملا به سلیقه و عادت غذایی شما برمیگردد. میتوان این گونه گفت که هزینه ی یک وعده غذا در یک رستوان معمولی برای هر نفر بین 6 تا 15 یورو و در یک رستوران نسبتا مجلل برای دو نفر حدود 30 تا 75 یورو خواهد بود.

سفر درون شهری با وسایل نقلیه عمومی در برلین در وقت و زمان شما صرفه جویی می کند و گرفتار ترافیک نخواهید شد. بلیط یک طرفه برای هر نفر حدود 3 یورو و کرایه ی تاکسی بین 2.30 تا 3.90 می باشد که میزان مسافت و حجم ترافیک مسیر شما در کرایه ی تاکسی اعمال می شود. قبض های ماهانه مثل آب، برق، پارکینگ، وسایل گرامایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان 85 متری حدود 230.81 یورو تخمین زده شده است. هزینه ی اینترنت نامحدود نیز حدود 31.55 یورو در ماه است. شما میتوانید با پرداخت هزینه های مناسب از امکانات تفریحی- ورزشی و مراکز خرید برلین استفاده کنید.


شرایط تحصیل رایگان در آلمان


مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان


مهاجرت تحصیلی به آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل


ویژگی های بلوکارت آلمان


تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به اقامت دائم و تابعیت


مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید برای اخذ ویزا اقدام نمایند. برای این امر ابتدا باید از سفارت آلمان درخواست وقت نمایند. لازم به توضیح است که وقت سفارت آلمان در ایران برای درخواست های تحصیلی ممکن است حتی تا 2 سال هم زمان ببرد. زمان مراجعه به سفارت متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید مدارک زیر را برای اخذ ویزا به سفارت ارائه دهند.

  • پاسپورت
  • پاسپورت های قبلی-در صورت وجود
  • 2 فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس 
  • پذیرش دانشگاه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی با حداقل 3 ماه اعتبار
  • انگیزه نامه
  • سند ازدواج -درصورت متاهل بودن
  • مدرک پرداخت هزینه بررسی پرونده توسط سفارت به مبلغ 85 یورو
  • مدرک زبان آلمانی / مدرک زبان انگلیسی

مهاجرت تحصیلی به آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل

بعد از اتمام تحصیل، دولت آلمان به فارغ التحصیلان اجازه می دهد که در این کشور اقامت خود را تمدید کنند و به جست و جوی کار بپردازند. برای انجام این امر، افرادی که از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان وارد این کشور شده اند و درس خود را به اتمام رسانده اند، در مرحله اول باید به دفتر محلی ثبت اتباع خارجی یک درخواست مبنی بر تمدید اقامت به مدت 18 ماه ارائه کنند و در طول این 18 ماه به جست و جوی کار مورد نظر خود بپردازند. اگر فرد متقاضی اقامت آلمان، در حین تحصیل و قبل از فارغ التحصیل شدن شغل مورد نظر خود را پیدا کرده باشد و در واقع پیشنهاد شغلی مورد نظر را اخذ کرده باشد، دیگر نیازی به ثبت کردن درخواست اقامت نخواهد داشت و پس از سپری کردن امتحانات نهایی می تواند برای مجوز اقامت کاری درخواست خود را ارئه دهد و برای ثبت درخواست اقامت نیز باید مدارک زیر را ارائه دهد.

  • گذرنامه
  • آخرین مدرک تحصیلی

از آنجایی که صدور مدرک ممکن است کمی زمان ببرد، یک گواهی رسمی از دانشگاه به فرد داده می شود و این گواهی نشان دهنده ی این موضوع است که فرد متقاضی تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانده است. در واقع دفتر امتحانات گروه آموزشی یا دانشکده تحصیلی مدرک «Nachweis» را صادر خواهد کرد. این مدرک باید دارای مهر رسمی باشد.

  • بیمه سلامت همگانی
  • مدرک ضمانت مالی

اگر فردی توانایی اثبات توانایی مالی را نداشته باشد، می تواند از طرف یک ضامن، تعهد نامه دریافت کند که این ضمانت نامه تمامی هزینه های مدت زمان اقامت در آلمان را پوشش می دهد و باید معتبر باشد.

افرادی که مجوز کاریابی پس از تحصیل دریافت می کنند، در مرحله ی دوم باید مجوز اقامت جهت اشتغال را اخذ نمایند. این افراد به محض اینکه یک پیشنهاد کاری مرتبط با مهارت های خود یافتند می توانند انتخاب کنند که آیا قصد دارند درخواست مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا را برای مرحله بعدی اقامت خود بدهند یا خیر؟  دو سال پس از صدور مجوز اقامت کارت آبی اتحادیه اروپا یا آلمان می توان برای مجوز اقامت دائم درخواست خود را ارئه داد. این امر به معنای مجوز اقامت بدون هیچ گونه محدودیت زمانی می باشد. افرادی که پس از اتمام تحصیل در آلمان کارت آبی اتحادیه اروپا را اخذ می کنند، معمولا می توانند به مدت حداکثر 12 ماه بدون اینکه کارت آبی آن ها باطل شود در خارج از آلمان اقامت داشته باشند. افرادی که دارای مجوز اقامت آلمان باشند معمولاً می توانند به مدت حداکثر ۶ ماه بدون اینکه مجوز باطل شود در خارج از آلمان باشند. به هر حال پیش از خروج از آلمان برای هر مدت زمانی بهتر است با دفتر محلی اتباع خارجی مشورت نمود. اگر فردی قصد داشته باشد بیش از ۱۲ یا ۶ ماه را در خارج از آلمان سپری کند، باید از اداره ثبت اتباع خارجی مجوز اخذ کند. بدون این اجازه فرد قادر نخواهد بود دوباره وارد آلمان شود. کارت آبی اتحادیه اروپا در اختیار متخصصین و دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار می گیرد. وجود این کارت از دشواری فرآیند کار پس از تحصیل در آلمان کاسته است. دارندگان این کارت می توانند در سراسر اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند.

ویژگی های بلوکارت آلمان

  • تضمین شرایط کاری و حقوق برابر برای اتباع
  • جابه جایی آزادانه در منطقه شنگن و اتحادیه ی اروپا
  • فراهم نمودن برخی حقوق اقتصادی اجتماعی شامل مزایای بیکاری
  • بهبود روند پیوستن به خانواده
  • دارای مقرراتی برای اقامت دائم
  • آزادی مشارکت
  • شرایط لازم جهت اخذ بلوکارت
  • تبعه غیراتحادیه اروپا باشید.
  • تحصیل کرده یا ماهر و متخصص باشید.
  • یک مدرک دانشگاهی از دانشگاهی در آلمان داشته باشید.

تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به اقامت دائم و تابعیت

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از محبوب ترین روش هایی می باشد که منجر به اخذ اقامت آلمان و در نهایت تابعیت آلمان می گردد. در بند قبلی توضیح داده شد که افرادی که در کشور آلمان مشغول به کار می شوند می توانند کارت آبی یا BLUE CARD را اخذ می نمایند. فردی که از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان این کارت را اخذ می کند در صورتی که شرایط زیر را داشته باشد می تواند برای اقامت دائم و یا تابعیت و پاسپورت آلمان در خواست خود را به اداره مهاجرت آلمان ارائه دهد. به مدت 5 سال (به صورت دائم و پیوسته یا غیر دائم و ناپیوسته) بعد از 8 سال با داشتن اقامت دائم می توان پاسپورت آلمان گرفت و باید موارد زیر را نیز در نظر گرفت:

  • سابقه کیفری نداشته باشید.
  • به زبان آلمانی حداقل در سطح B1 تسلط داشته باشید.
  • نشان دهد که هزینه های زندگی خود را تامین نماید.
  • به قانون اساسی آلمان پایبند باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: