مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
موقعیت جغرافیایی کانادا

موقعیت جغرافیایی کانادا


کانادا شمالی‌ترین کشور در قاره امریکا و دومین کشور بزرگ جهان است 

این کشور از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام، از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب به ایالات متحده می‌رسد. این کشور مساحتی در حدود ۱۰ کیلومتر مربع دارد (۹,۹۸۴,۶۷۰ ک.م). یعنی کانادا می‌تواند ۱۸ کشور به اندازه فرانسه یا ۴۰ بریتانیا را در خود جا دهد. کانادا شش منطقه زمانی، و همچنین طولانی‌ترین خط ساحلی در بین تمام کشورها را دارد. کانادا تلفیقی از ناحیه‌های مختلف است، از کوه‌های ناهموار در غرب تا جوامع کشاورزی در چمن ‌زارها،‌ از کانون صنعتی و سیاسی انتاریو تا فرهنگ فرانسوی مدرن کبک و از مناطق ماهیگیری قشنگ در ساحل شرقی تا مناطق شمالی پوشیده از برف. زیبایی و تنوع کانادا نمادهایی پرشکوه از کانادا هستند.  قسمت عمده این کشور را دشت‌ها تشکیل می‌دهند، با کوه‌هایی در غرب و چمن ‌زارهایی در مناطق جنوبی. تقریباً‌۹۰ درصد از بیش از ۳۵ میلیون نفری که در کانادا زندگی می‌کنند در محدوده ۱۶۰ کیلومتر مرز با آمریکا قرار دارند و حدود ۷۵ درصد از کل جمعیت در شهرهای مهم زندگی می‌کنند. کانادا بیش از هر کشور دیگری دریاچه و آب داخلی دارد. بیش از دو میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد که به معنی وجود ۷.۶ درصد (۷۵۵,۱۸۰ کیلومترمربع) از آب‌های شیرین جهان در این کشور است. 

کانادا به ۱۰ استان و ۳ قلمرو تقسیم شده است. شمالی‌ترین بخش کانادا تا Arctic Circle منجمد امتداد پیدا می‌کند، در حالی که جنوبی‌ترین بخش‌ها تا مرز ایالات متحده و پایین‌تر از آن ادامه پیدا می‌کند. کانادا و ایالات متحده شاخص‌های جغرافیایی مشترک زیادی دارند، از جمله Rocky Mountains، چهار دریاچه از Great Lakes، Appalachian Highlands و رودخانه‌های متعدد. کانادا آب و هوایی شمالی دارد. زمستان‌ها سرد هستند، با میانگین دمای روزانه بین °C۲.۵- و °C۱۰- (اگرچه از این هم پایین‌تر می‌رود)، در حالی که تابستان‌ها به نسبت گرم هستند، با میانگین دمای بین °C۱۶ و °C۲۸ در مناطق جنوبی. دمای کانادا در تابستان به °C۳۵ و در زمستان به °C۴۰- هم رسیده است.

بریتیش کلمبیا (British Columbia) معتدل‌ ترین دما را دارد. خیلی کم اتفاق می‌افتد که هوایی سرد داشته باشد، و Coastal Range و Rocky Mountains اجازه نمی‌دهند هوای اقیانوس آرام به سمت Prairies برود. Canadian Prairies از Rocky Mountains می‌گذرند تا به Great Lakes می‌رسند. در این بخش از کشور کشاورزی صنعت اصلی است. زمستان‌ها سرد و تابستان‌ها شرجی و گرم هستند. بارش‌های فراوان در تابستان و پاییزهای معتدل اینجا را به بزرگترین منطقه تولید غلات در جهان تبدیل کرده است. بیش از نیمی از جمعیت کانادا نزدیک Great Lakes یا در امتداد St. Lawrence River زندگی می‌کنند. زمستان با برف سنگین و باد سرد همراه هستند، در حالی که تابستان‌ها مرطوب و طولانی‌تر از هر نقطه دیگر در کانادا هستند. باران به اندازه‌ای هست که صنعت بزرگ کشاورزی منطقه را تداوم ببخشد.

این قلمرو آب و هوای نامساعدی دارد و دارای یکی از بی‌ثبات‌ترین آب و هواها در کانادا است. در زمستان دما بسیار متغیر است، چون بادهای ملایم ساحلی که از طوفان‌های گذرا می‌آیند جای نسیم شمالی را می‌گیرند. بارش برف بسیار سنگین است، و مه اغلب در بهار و آغاز فصل تابستان دیده می‌شود. جولای گرم ‌ترین ماه سال است. شمال Prairies و St. Lawrence یک جنگل وسیع بسیار سرد است. این منطقه بیشتر سال پوشیده از برف است، و تابستان تقریباً دو ماه بیشتر دوام نمی‌آورد. در مرز بالایی جنگل، قطب شمال قرار دارد. در اینجا دما تنها برای چند هفته در سال از صفر بالا می‌رود و زمین همیشه منجمد است. 


دانشگاه های کانادا و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا


دانشگاه های کانادا و موقعیت کار پس از تحصیل


دانشگاه های کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل


مهاجرت تحصیلی به کانادا و بررسی ویزای همراه


دانشگاه های کانادا و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از اینکه فرد موفق به دریافت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا گردید، باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کند. این مرحله از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که در غیر این صورت فرد موفق به به اتمام رساندن پروسه مهاجرتی اش نمی گردد. از این رو نحوه آماده سازی مدارک از اهمیت بسزایی برخوردار است. در ادامه مدارک مورد نیاز به جهت موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی کانادا می پردازیم. مدت زمان ویزای تحصیلی به اندازه ی مدت زمان تحصیل در دانشگاه های کانادا می باشد. توجه به این نکته ضروری است در صورتی که مدت زمان دوره ی تحصیلی از 6 ماه کمتر باشد نیازی به دریافت ویزای دانشجویی نیست. افرادی که مدت زمان تحصیل آنها بیشتر از 6 ماه است باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنند که در این صورت امکان کار در حین تحصیل به آن ها داده خواهد شد. روند پروسه اخذ ویزای دانشجویی کانادا و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های کانادا در زیر بیان گردیده است. اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین می باشد.

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه DLI
  • درخواست ویزای دانشجویی کانادا از وب سایت CIC 
  • بیومتریک
  • سوپیشینه
  • تمکن مالی
  • استادی پلن SOP
  • مدرک زبان
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی

فرد در این مرحله باید یک حساب MYCIC ایجاد کند و اقدام به آپلود نماید.

دانشگاه های کانادا و موقعیت کار پس از تحصیل

هدف بسیاری از افراد از مهاجرت تحصیلی به کانادا و پذیرش از دانشگاه های کانادا این است که بتوانند بعد از اتمام تحصیلشان موفق به پیدا کردن کار شوند. از آن جایی که کانادا کشوری مهاجر پذیر است این امکان را برای مهاجران تحصیلی به کشورش فراهم کرده است تا افراد پس از اتمام تحصیلشان به اندازه مدت زمان تحصیلشان بتوانند در کانادا اقامت داشته باشند و به دنبال کار بگردند. در صورتی که مدت زمان تحصیل فرد بیش از 3 سال باشد اجازه دارند تا بعد از اتمام تحصیلشان به مدت 2 سال در خاک کانادا اقامت داشته باشند. کانادا کشوری است که دارای نرخ بیکاری نسبتا پایینی است.

دانشگاه های کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل 

برنامه ای که مهاجران تحصیلی در دانشگاه های کانادا در ذهن خود دنبال می کنند این است که بتوانند در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا شوند. باید به این نکته توجه داشت که در صورتی که فرد به مدت 3 سال در دولت کانادا کار کند و بیمه و مالیات رد کند می تواند بعد از 3 سال اقدام به اخذ اقامت دائم خود نماید و پس از آن برای دریافت پاسپورت خود اقدام نماید. در صورتی که فرد موفق به دریافت اقامت دائم گردد این امکان را خواهد داشت تا از تمام امکاناتی که افراد کانادایی بهره مند می گردند، بهره مند گردد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و بررسی ویزای همراه

بدون شک مهمترین مساله در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، موضوع ویزای همراه می باشد. همراه طبق قوانین کانادا در زمینه ویزای همراه، شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی می باشد. افراید که ویزای تحصیلی کانادا را می گیرند، می توانند همراه با همسر و فرزندشان به کانادا بروند. همسر متقاضی در کانادا اجازه کار تمام وقت (OWP-OPEN WORK PERMIT) خواهند داشت و فرزندان متقاضی نیز می توانند در بهترین مدارس کانادا به تحصیل بپردازند. نکته ی قابل توجه در زمینه ی ویزای همراه کانادا این است که همراهان متقاضی نیز همانند متقاضی، پس از گذشت 2 سال از کار، امکان اخذ اقامت دائم کانادا (PERMANENAT RESIDENCY-PR) را خواهند داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: